Homo Montserratinus, 145m 6b (V+/A1)

• Via: Homo Montserratinus
  • Metres: 145 m
  • Dificultat: 6b (V+/A1 oblig.)
  • Zona: Ecos
  • Equipament: via semi-equipada amb claus i tacs de fusta. Parabolts a les reunions.
  • Material: 16 cintes expres (algunes de baga desplegable), semàfor d’aliens, camalots fins el 3 i joc de tascons.
  • Orientació: est
  • Aproximació: des de Santa Cecilia caminem una mica per la carretera en sentit can massana fins a trobar unes escales que ens porten al GR. El seguim en sentit Can Massana (oest). Anirem seguint el GR fins a un trencall que posa Portell del Migdia, i anirem seguint fins el següent trencall indicat com a Font de la llum, i d’aquí fins a peu de via.
  • Descens: un cop a l’última reunió fem un ràpel fins la R5. D’allà un segon ràpel de 40 metres aprox. recte aball. I d’aquella reunió la terra.

homo-montserratinus1

Ressenya treta del bloc Escalatroncs

Descripció de la via

Via curta però intensa i d’escàs equipament que trancòrrer per fissures i diedres. No és una via atlètica però ens farà treballar molt de peus i col·locació, menys en el segon llarg on si volem encadenar ens demanara una mica.

A destacar l’últim llarg de la via, una fissura on només trobarem un pitó però que es deixa equipar molt bé, impressiona molt des de baix, però animeu-vos a fer-lo perquè és un llarg agrait d’escalar i la dificultat només esta a l’entrada del llarg. El segon pitó d’aquest últim llarg que marca la ressenya no l’hem trobat.

Important també, quan arribem a l’últim pitó del quart llarg (situat a sota un arbre), d’allà flanquejarem a l’esquerra sense quasi ni pujar per anar a buscar la reunió que queda algu amagada.