La cosa nostra, 175m 6a+/A1e. Vilanova de Meià

• Metres: 175m
  • Dificultat: 6a+/A1e
  • Zona: Roca dels Arcs, Vilanova de Meià
  • Equipament: via pràcticament equipada amb spits menys els dos últims llarg. Les reunions tenen anella per rapelar.
  • Material: 12 cintes exprés, semàfor d’aliens, camalot del 3 (per sortir de la R1) i un estrep
  • Orientació: sud
  • Aproximació: Aparquem el cotxe a la carretera passat el pont, la paret està a la nostra esquerra. Creuem el riu i agafem el camí que va vorejant la paret. L’anirem seguint fins gairebé al final de la paret. El primer llarg de la via esta equipat amb spits vermells.
  • Descens: Des de l’última reunió caminarem en sentit est i farem una petita grimpada, des d’allà caminem en sentit oest i baixem per la canal que hi ha entre la Roca dels Arcs i Roca Alta, la baixada esta marca amb fites. Anirem a petar al camí d’aproximació.

Topo LaCosaNostra

Ressenya treta del bloc Roca i Neu

Descripció de la via

Les tres primeres tirades de la via son molt guapes. Es troba bastant equipada amb spits menys els dos últims llargs. Nosaltres no vam fer l’ultim llarg de La cosa nostra i vam anar a petar a l’últim llarg de la via Lleida que va per la seva dreta.

L1, 40m 6a
Llarg guapo de flanqueig amb roca de bona qualitat. Es troba molt ben equipat, només hi ha algun spit que allunya una mica. El pas més delicat i obligat del llarg el trobem abans d’arribar a la reunió, on trobarem un petit diedre que em de creuar en flanqueig i on els dos spits estan algu separats, allà podrem col·locar algun alien per protegir-nos millor el pas i evitar una caiguda en pendul, nosaltres vam passar sense posar res.

cosa_nostra_L1
El Roger al primer llarg

cosa_nostra_L1A

Fent el pas obligat del primer llarg

L2, 40m V+
Sortint de la reunió haurem de superar un desplom en artificial protegit amb dos spits i un clau, després serà “necessari” col·locar el camalot del 3 per després poder sortir en lliure. La resta de llarg és anar fent, algun spit queda algu amagat però no patiu perquè n’anireu trobant.

L3, 40m 6a+
Per mi el millor llarg de la via, majoritàriament de placa vertical amb algun petit desplom. Completament equipat i amb roca excel·lent. El llarg és força mantingut i ens anirà demanant pila, haurem de tibar de bons cantos, alguns de romos i inclús de petites regletes.

cosa_nostra_L3

Tercer llarg

cosa_nostra_L3A

L4, 20m V+
Llarg de placa amb bon canto a l’inici però que a la meitat del llarg trobem un pas fi de cinquè més.

4cosa_nostra_L3A

L5, 30m IV (últim llarg via Lleida)
En aquest llarg ens vam liar

Etiquetes: ,

One response to “La cosa nostra, 175m 6a+/A1e. Vilanova de Meià”

1. Robert i Carles says :

Vàrem escalar la via ahir, 8 Març 2017. Com dieu, via preciosa els primers tres llargs i principi del quart. La R5 la vam fer com diu la ressenya original, no pas aquesta que pengeu de ‘Roca i Neu’, que fa el 5è llarg més cap a l’esquerra. No vàrem veure cap assegurança per aquella banda, tot i que la roca es veu més franca. Vam fer doncs la R5 com diu la via original, una mica a la dreta i amunt, sobre uns matolls, en 2 spits vellets. Recte amunt, força lluny, es veu el primer spit per continuar, amb un cordino d’algú que s’hi va baixar, suposo. Vam intentar d’arribar-hi però te la jugues… no vull ni pensar una caiguda sobre la precària reunió… O sigui que vam fer com vosaltres, tirar cap a la dreta fins una gran alzina, des d’on ja es veu un dels tres parabolts de la reunió de la Lleida, i des d’allà amunt fins dalt. Molt més còmode i segur sortir així.