Terra de nòmades, 200m 6b (6a obligat)

• Via: Terra de nòmades
  • Metres: 200m
  • Dificultat: 6b MD+ (6a obligat)
  • Zona: Pollegó Est-Montserrat sud
  • Equipament: via semi-equipada amb parabolts, pitons i espits
  • Material: 10 cintes expres, semàfor d’aliens i camalots del 0,75 al 2
  • Orientació: sud-oest
  • Aproximació: des de Vinyanova agafem la pista que porta cap a Collbató (a la dreta de Vinyanova). Seguirem la pista fins a trobar a mà esquerra una porta metàl·lica i a mà dreta un camí d’accés només a peu amb pals de fusta que barren el pas. Agafarem aquest camí direcció als Pollegons i el seguirem fins a trobar-nos el torrent que remuntarem fins arribar a l’alçada de la Palleta, allà creuarem i vorejant el pollegó per el seu vessant sud fins a peu de via. Parabolts visibles des de peu de via.
  • Descens: haurem d’arribar al cim del Pollegó i anirem crestejant fins arribar a la reunió de la via Son de la llarga, queda a mà dreta. Es pot baixar en dos ràpels, ressenya aquí.

Ressenya treta del bloc Escalatroncs

Descripció de la via

L1, 30m 6a+

El primer llarg és el més obligat de la via. El primer parabolt queda una mica amunt, però no és difícil arribar-hi. Els primers metres dels llargs es caracteritzen per una roca molt llisa amb alguns forats romos i llavis també amb poc de canto, son plans. Anirem seguint els parabolts fins a situar-nos a l’inici de la xemeneia que els primers passos podrem protegir però després ens haurem de currar uns passos desprotegits fins arribar al parabolt. Xapat aquest parabolt el llarg torna a estar lliure d’assegurances i te algun passet… La reunió és de dos parabolts amb maions.

Xemeneia del primer llarg

L2, 30m V+

Aquest llarg te una fissura que va de punta a punta de llarg i segueix en els següents. L’inici esta protegit amb un pitó i tres parabolts més, però a continuació trobarem algun altre parabolt més allunyat. A l’arribada de la reunió tenim un pas força tècnic de bavaresa protegit amb un altre parabolt. La reunió queda a la dreta. Reunió amb dos parabolts i dos anelles.

Pas abans d’arribar a la R2

L3, 30m V+

Aquí tornem a agafar la fissura força ampla a l’inici però que s’anirà fent estreta a mesura que guanyem metres. L’inici del llarg és vertical i no te cap assegurança fins que no superem el pas on trobarem un parabolt. A continuació trobarem un tac de fusta sense cordino i més amunt trobarem algun altre parabolt. Per aquest llarg millor agafar el semàfor i camalots. Reunió de dos parabolts.

L4, 25m 6b

Aquest llarg és el més equipat de tota la via, te varis pitons i parabolts. La dificultat del llarg esta a l’inici però només son uns passos. En aquest llarg no vaig col·locar res addicional. Aquest llarg em va agradar molt, és un llarg per disfrutar, que apreta de grau i que esta ben equipat per no patir.

L5, 40m IV

Llarg net en quant a assegurances però no te massa dificultat, això si, s’ha de vigilar amb la roca, esta algu trencada.

L6, 45m V-

Nosaltres vam dividir el llarg en dos i vam muntar la reunió de la via sorpresa (reunió de tres burils). Arribar fins a la reunió de la via sorpresa no te cap dificultat. El pas del llarg esta a la sortida de la reunió sorpresa, un trobarem el passet de V-, i la resta de llarg és anar fent, no te cap assegurança però podrem posar algun caxarro a una fissura invertida.