Anglada-Cerdà a la Boleta Foradada

• Via: Anglada-Cerdà
  • Metres: 150m
  • Dificultat: 6a/A2 (MD) (V+/A2 obligat)
  • Zona: Boleta Foradada. Frares Encantats
  • Equipament: via semi-equipada amb parabolts, burils, pitons i tacs de fusta.
  • Material: 20 cintes expres, semàfor d’aliens, joc discret de tascons, joc de camalots fins al 3 (molt recomanable repetir el 2 i el 3 per el primer llarg) i estreps (recomanable 2 per el que va de primer).
  • Orientació: nord
  • Aproximació:
    Opció 1 (llarga). Deixem el cotxe a Can Massana i agafem el GR-172 direcció al Monestir i que va vorejant la nord de Montserrat. Un cop passada la Cadireta arribarem a un trencall, seguirem la indicació al Coll de Porc (20 minuts). Seguirem caminant fins a un altre trencall que tornarà a indicar Coll del Porc (10 minuts) a l’esquerra, passat aquest trencall seguirem uns metres més fins a trobar a mà dreta un petit corriol que ens portarà fins a peu de paret i d’allà la vorejarem fins a peu de via. Haurem de fer una petita grimpada de tercer per arribar a la R0.
    Opció 2 (curta). Deixarem el cotxe en una esplanada just davant de les parets (punt A en el mapa). Des d’allà agafarem un camí amb marques grogues que surt des de l’altra cantó de la carretera. Aquest camí ens portarà fins al GR, que seguirem direcció a Can Massana. Més endavant trobarem un creuament de camins, nosaltres agafarem el que porta al Coll de Porc. Seguirem el camí fins que estiguem a l’alçada de la via i veurem que a mà dreta surt una canal marcada amb fites que ens portara fins a peu de paret i haurem de vorejar-la capa la dreta fins a peu de via. Haurem de fer una petita grimpada de tercer per arribar a la R0.
  • Descens: des del cim vorejarem la boleta per el cantó est i un cop darrera anirem cap a l’oest i farem una petita desgrimpada. Des d’allà agafarem el camí dels Frares, seguint les marques blaves sentit oest fins al coll del Portell Estret, i un cop allà deixarem les marques blaves i baixarem per la canal de la dreta que ens tornarà a deixar al trencall on hi havia la indicació de Coll del Porc i desfarem el camí que vam fer per pujar.

Ressenya treta del bloc Escalatroncs

Descripció de la via

Pensava que la via seria més fàcil del que va resultar ser i tot i només tenir 150 metres no és tracta d’una via ràpida. És una via que demana, de graus clàssics que es fan mirar i d’equipament molt antic i en mal estat que fa que s’hagi de reforçar bastant amb material addicional.

L1, 40m V+

Deu ni do amb aquest llarg, potser de grau no apreta massa (tot i que el pas de V+ podria ser perfectament 6a crec i esta protegit per un tac de fusta amb un cordino ronyós i un pitó), però el fet de ser una xemeneia desequipada fa que l’escalada no sigui fàcil i a mi no se’m donen massa bé. Durant el llarg anem trobant fissures que ens serviran per progressar utilitzant la tècnica d’encastaments de mà i braç ja que la fissura no te forats per dintre on agafar-se bé. En aquestes fissures podrem anar col·locant friends grans (ideal repetir el camalot del 2 i del 3, i també portar la resta de material dur que he comentat a les dades de la via). No tinc cap imatge del primer llarg, però al bloc Escalatroncs en teniu una.

L2, 30m V+

Aquest llarg ja és més agradable i maco tot i trobar-se gairebé desequipat. Anem trobant bons cantos de mans i peus fins que arribem a un punt en que és fa mirar una mica i l’escalada es torna més vertical per després seguir uns metres més ja més tombats.

Imatges del segon llarg

L3, 20m 6a

No hi ha dubte, és el millor llarg de la via! Es tracta d’una bavaresa de 20 metres equipada amb material de l’època (principalment tacs de fusta) que millor no posar a prova. No és un llarg difícil, el que si que te és que és força mantingut i arribarem a la reunió algu fosos si anem encadenant i justos de grau. En aquest llarg millor portar tota la ferralla, recordo haver col·locat el camalot del 2, el del 3, algun tasco i més coses…

Bavaresa del tercer llarg

El Roger pujant per la bavaresa

L4, 20m A2

Llarg d’artificial on els primers metres son desplomats i els que li segueixen es troben semi-equipats (pitons, burils i parabolts) i haurem de col·locar algu de material addicional (2 passos). Seria ideal portar dos estreps per el que va de primer. Ull a no marxar cap a la fissura de la dreta on es veuen dos pitons amb cordinos. La nostra via va superant el desplom i recte amunt on anirem combinant burils amb parabolts.

Primers passos desplomats del quart llarg

Assegurant al Roger des de la R3

Pujant per el quart llarg

L5, 30m Ae

Primers metres dels llargs d’escalada en lliure (IV+) i després ja passem a l’escalada artificial combinant material antic amb parabolts. Aquí vaig haver de anar treien alguna cinta i posar-la més amunt perquè amb 20 no en tenia prou si volia xapar totes les assegurances. Hi ha uns quants burils que mig metre més amunt tenen el parabolts i podem recuperar la cinta del buril xapat anteriorment.