Peque Mantecas, 160m 6a+ (Vilanova de Meià)

• Via: Peque mantecas
  • Metres: 160m
  • Grau: 6a+ (V obligat)
  • Zona: Roca Alta, Vilanova de Meià
  • Equipament: via semi-esquipada amb pitons i parabolts
  • Material: 15 cintes exprés, semàfor d’aliens i friends del 0,75 al 2
  • Orientació: sud
  • Aproximació: sortint del poble de Vilanova de Meià, uns 3km endavant trobarem un desviament que indica Rubies, l’agafarem, seguint per la pista arribarem a un nou trencall on la pista de l’esquerra porta a l’Ermita, nosaltres seguirem per la que veníem. Anirem seguint la pista, passarem per davant d’una masia i una mica més endavant agafarem un desviament a mà dreta. El cotxe el deixarem a una esplanada al costat d’unes caixes d’abelles. Seguirem la pista a peu i a mà esquerra veurem un petit camí que puja direcció a la Roca Alta i que ens portarà fins a peu de via.
  • Descens: des de l’última reunió haurem de pujar fins al cim de la Roca Alta, per arribar-hi des de la reunió anirem en sentit oest per un corriol descendent molt poc marcat i quan trobem paret a la nostra dreta, seguirem en sentit est (corriol de pujada) resseguint-la i buscant el camí més fàcil per pujar al cim. Un cop al cim de la Roca Alta, seguirem en sentit oest resseguint la paret per dalt, passarem per una enorme fita amb una placa inscrita a la seva base, nosaltres seguirem fins a la segona canal de baixada on hi ha un camí ben marcat i empedrat que ens portarà fins al cotxe.

Ressenya treta de la web Escalatroncs

Ressenya on queden ben reflectides les assegurances

Descripció de la via

La Peque Mantecas és una via que te un magnific primer llarg d’aquells que s’han de treballar si es volen encadenar,i que deixen un molt bon gust de boca. La resta de via és una escalada molt agradable, tot i no tenir massa equipament, els passos més difícils es troben equipats amb parabolts, i aquells trams on no podem equipar hi trobem pitons. És una via d’aquelles que s’han de tenir fetes.

L1, 35m 6a+

Sens dubte el milllor llarg de tota la via. Es tracta d’una fissura vertical equipada amb pitons i un parabolts. Els passos no son difícils i sempre hi ha bona presa de mans i peus menys en el tram del parabolts que es posa una mica fi. La dificultat en aquest llarg radica en que son 35 metres de no parar, de grau mantingut, només tenim un bon descans gairebé a la meitat del llarg. Hi han alguns trams on els pitons allunyen, però podrem col·locar algun friend.

L2, 25m V+

És un llarg fàcil i per disfrutar, la dificultat només es troba en el pas de V+ protegit amb un parabol, és vertical però hi ha algun bon canto. En tot el llarg només trobarem un pitó i un parabolt.

L3, 20m V

Es tracte d’un llarg de diedre algu atlètic que haurem de protegir. Un cop fet el diedre farem un flanqueig a l’esquerra per després anar per terreny fàcil fins a la reunió on just abans d’arribar-hi trobarem dos pitos ja no massa útils.

L4, 30m V+

Llarg de placa força guapo i amb molt bona presa menys els passos de V+ que son més fins. Aquest llarg és el més equipat de tota la via, tot i així podrem reforçar-lo en algun tram.

L5, 15m V

Sortim de la reunió seguint la feixa fins a col·locar-nos just a sota del parabolt que marca el pas de V. És una mica fi però no presenta cap complicació. A continuació anirem resseguint la petit feixa fins a la reunió.

L6, 36m 6a+

Els primers trams del llarg son fàcils tot i que es troben desequipats i no s’hi pot col·locar massa cosa. Nosaltres vam pujar uns metres recte amunt seguint la fissura de just a sobre nostre i després vam anar flanquejant a la dreta fins a situar-nos just a sota del diedre on hi ha un parabolt. Un cop xapat el segon parabolt del diedre, crec que lo ideal és intentar pujar per l’esquerra del parabolt, on trobarem un bidit i més amunt una llasta que surt i és molt bona. Vaig trobar que aquest 6a+ era més dur que els passos del primer llarg.

Etiquetes: , ,

One response to “Peque Mantecas, 160m 6a+ (Vilanova de Meià)”

1. edunz says :

bona via si, .. va, a seguir gaudint d’aquesta roca calenta!