Dama de los vientos, 80m 6b+/Ae (Mont-roig)

Aquest dissabte marxem amb en Roger cap a Mont-roig a fer una via que feia dos mesos que teníem en ment. Al veure les fotos que corren per internet del primer llarg ja se’m queia la babeta, i tot i que cap llarg te rebuig, és el primer llarg el que dona espectacularitat a la via.

La via es troba totalment equipada amb parabolts i totes les reunions son rapelables Així que es tracta d’una via de caràcter esportiu on podem força en lliure i provar d’encadenar l’exigent primer llarg.

Ressenya treta de la web Escalatroncs

• Nom: Dama de los vientos
  • Alçada: 80m
  • Dificultat: 6b+/Ae (V+/Ae oblig.)
  • Orientació: sud
  • Material: 16 cintes expres
  • Aproximació: des del poble de Balaguer agafarem la carretera C-12 direcció Àger. A l’alçada del Monestir d’Avellanes girarem a la dreta direcció Vilanova de la Sal. Des de Vilanova agafem una pista de sorra direcció Montalegre. Seguirem la pista fins que trobem una intersecció de tres camins, agafarem el de més a la dreta. Seguim la pista direcció a les parets. La pista cada cop esta en més mal estat. Si anem amb cotxe, el deixarem en un revolt d’esquerres ben marcat. Si anem en 4×4 podrem seguir més amunt fins al coll que separa la Pala Alta i la Pala del Coll. Per anar a peu de via, caminarem bordejant per sota la Pala Alta, passarem per el coll i agafarem un camí estret que bordeja la Pala del Coll i que ens portarà a peu de via (nom inscrit).
  • Descens: un cop finalitzada la via, seguirem per el camí marcat amb fites que ens portara al coll.

L1, 25m 6b+

És el llarg més espectacular de la via, llàstima no haver-lo encadenat, tot i que els passos van sortir tots…

Espectacular primer llarg de la via

Es tracta d’una fissura de dits de 22 metres de llargària, que al començament es deixa anar fent bé però que poc a poc va guanyant verticalitat i desplom, per fer una última apretada en un petit desplom que hi ha al final de tot. Comentar també que deu ni do amb la paret dreta, hi ha pocs peus i haurem de jugar amb l’adherència i la confiança en ella.

L2, 15m 6a+

Aquest llarg també es maquissim, és un flanqueig de 6a+ on al començament tenim molt de canto però un cop col·locats sobre el sostre els peus es tornen molt fins i de mans quasi no hi ha res, novament jugarem amb l’adherència. La R2 és idíl·lica, un forat ben gran on hi caben tres persones i amb unes vistes maquissimes.

Flanqueig del segon llarg

A la segona reunió

L3, 20m Ae/V+

Sortida de quatre passos en artificial (en lliure 7a diuen) per després entrar en una xemeneia ben estreta i aerea on trobarem un passet de V+ i a la resta motl de canto! no us espanteu si no veieu les assegurances, hi son i no allunyen.

Primer passos d’artificial

La xemeneia del tercer llarg

L4, 20m V

Llarg de placa, la única de tota la via. Esta molt ben equipat, per gaudir.

Etiquetes: , ,

2 responses to “Dama de los vientos, 80m 6b+/Ae (Mont-roig)”

1. Xavi says :

Molt guapa aquesta via! a mi em va agradar molt. I és facilment combinable amb algunes altres de la zona. Al final veig que no vau pujar a l’Alt Urgell. Almenys ja tens tota la informació que et vaig enviar. No haguessiu fet gran cosa perquè diumenge va fer molt mal temps, la tònica d’aquests darrers dies!

Salutacions!

2. Núria says :

Hola Xavi!

al final no vam pujar perquè aquesta via estava pendent des de feia 2 mesos i li teníem moltes ganes i com que vam veure que per Balaguer faria bo… ens va encantar! :)

La teva llista la tinc ben guardada! tinc ganes de fer la Pas d’Estres i moltes altres!

A veure si al desembre et faig una visita o busquem un punt entremig per fer una escaladeta.