Sánchez-Martínez, 290m 6a/Ae. Paret de Diables

Feia un any que anava darrera aquesta via.

Vam fer un primer intent just fa un any, però no va sortir bé, no vam matinar suficient i ens vam trobar amb una cordada al davant, no anaven massa ràpid i feien caure pedres, així que vam haver d’abandonar del primer llarg.

Aquesta vegada sabíem que també 5 persones més havien quedat per escalar la mateixa via i el mateix dia, així que sabent l’hora de quedada d’aquestes persones doncs nosaltres la vam avançar 30 minuts, i és així que a les 8:40h. del matí començàvem amb el primer llarg, amb tota la Paret de Diables per nosaltres soles (per l’Esther i per mi) i molt d’ambient amb la típica boira de la nord de Montserrat. Ressenya treta de la web Escalatroncs.

• Via: Sánchez Martínez
  • Metres: 290m
  • Dificultat:6a/Ae (V+/Ae obligat)
  • Zona: Paret de Diables
  • Equipament: via semi-equipada amb material divers
  • Material: semàfor d’aliens, camalots del 0,5 al 2 (camalots del 3 opcional), estreps (1).
  • Orientació: est
  • Aproximació: deixarem el cotxe a Santa Cecilia i agafarem el camí de l’Arrel direcció al Monestir. Quan siguem just a sota de la Paret de Diables i on el camí es torna ample trobarem un corriol a mà dreta que puja cap a la paret, el corriol està bastant tapat per la vegetació. Un cop a peu de paret haurem de vorejar-la cap a l’esquerra fins a peu de via on trobarem una placa metalica.
  • Descens: un cop al cim caminarem en sentit sud i farem una petita desgrimpada que ens deixarà a un coll entre la Paret de Diables i el Cap de Mort. Baixem per un corriol cap a la dreta fins a trobar la canal dels Avellaners, per on baixarem fins a trobar-nos de nou amb el camí de l’Arrel per on hem vingut.

L1, 35m 6a
El primer llarg és una mica desagradable d’escalar. La roca esta molt humida i sembla que hagis de patinar, per sort els primer metres del llarg (on esta el pas de 6a) estan molt ben protegit amb parabolts. Un cop acaben les assegurances fem un flanqueig a la dreta i pugem per la canal fins a trobar una instal·lació de burils a la paret de la dreta.

L2, 50m IV+
Llarg de xemeneia ampla on pujarem encastats. La roca també patina bastant degut al pas de l’aigua. He llegit comentaris de gent que es salta la reunió opcional i van directes a la R2 macada en aquesta ressenya adjunta, nosaltres no ho vam fer ja que les cordes fregaven bastant. Aquest llarg només te un parabolt i la reunió opcional (equipada per rapelar).

L3, 30m V
Llarg molt guapo de fissura. Primer l’agafem en horitzontal per sota i després comença a pujar vertical. En el llarg vam trobar algun cordino per assegurar-nos però es convenient reforçar la protecció amb algun friends. Els peus en aquest llarg patinen. Reunió amb anelles.

L4, 35m V/Ae
El llarg s’inicia per una fissura vertial amb un parabolt uns quants metres més amunt. Després la fissura tomba a l’esquerra on haurem de posar algun caxarro i després venen els passos artificial o 7a en lliure diria i per acabar uns passos de V per arribar a la reunió. Aquesta reunió esta equipada amb parabolts i anelles. Si volem abandonar la via aquest és la nostra última oportunitat.

Pujant el quart llarg

L5, 35m A1
I ja ens fiquem als sostres, aquest no tant impressionant com el segon però potser de dificultat més alta, ja que te dos passos d’A1, que jo vaig solucionar amb el semàfor d’aliens. Anirem trobant pitons i algun parabolt.

L6, 40m V+
Segon llarg de sostre, aquest si que impressiona, però no cal patir perquè esta ben protegit, això si amb pitons i algun parabolt.

L7, 20m 6a
Quin canvi, ara toca escalar en placa i a més la roca de molt bona qualitat. El llarg es troba molt ben equipat i deixarà que la nostra ment descansi. El llarg de 6a no el vaig trobar difícil, tot i que això és molt relatiu.

Vam tenir la sort de tenir un amic escalant la Gran Ilusió
al Cavall Bernat i ens va fer alguna fotografia.
Gràcies Toni!!!

L8, 20m 6a
Un altre llarg de 6a i vaig trobar que aquest era més fàcil que el primer. Esta també molt ben equipat.

L9, 25m V+
Llarg ben equipat, sobre roca excel·lent però amb un passet de V+ que es fa mirar.

L10, 45m III+
Últim llarg i serem al cim. Aquest llarg esta net en quant a equipament, però tenim alguna savina que podrem llaçar.

Més fotografies de la sortida aquí.

Ja som al cim de Diables per primera vegada!

Etiquetes: , , ,

4 responses to “Sánchez-Martínez, 290m 6a/Ae. Paret de Diables”

1. Sergio says :

Hola muy buenas fotos y magnifica via titanas, vamos a probar la via este finde,
    gracias por la piada.

• Núria says :

Quizás es un poco pronto para hacer esta via, hace un poco de frío estos días, pero igualmente mucha suerte! seguro que os encanta y os deja bien satisfechos!

2. jansan says :

viote!!. De quan és la vostra escalada?