Travessa Espot – Sant Maurici – J.M. Blanc

Des de que vaig començar a fer muntanya (farà aviat 4 anys) em vaig saltar la part de l’excursionisme, vaig fer un gran salt (potser massa gran) i vaig anar directe a la roca, les canalas i al gel. Últimament les escalades han quedat enrere i em tira més caminar que cap altra cosa, potser és per la calor o per el color verd que tenen en aquesta època les muntanyes, sigui per el que sigui s’ha d’aprofitar.

L’hivern passat vaig tenir l’oportunitat de fer la via Estasen (en hivernal) als Encantats, una via molt maca, llarga i difícil. Per fer-la vam haver de llevar-nos a les 3 a.m., sortir caminant des d’Espot a les 4 a.m. i a les 7 a.m. érem a peu de corredor. A les 17h. acabàvem el corredor (ho sé, una mica tard) i vam arribar al cotxe a les 21:30h. Va ser un dia marcat per els núvols i la boira, i el fet de fer l’aproximació i el descens de nit em va deixar amb les ganes de veure l’entorn, així que com a primera caminada vaig triar aquesta zona.

El recorregut per dissabte havia de ser sortir caminant des d’Espot amb la calma, pujar a l’estany de Sant Maurici, seguidament fins l’Estany de Ratera, i continuar fins el refugí d’Amitges i baixar cap al refugi Ernest Mallafré on passaríem la nit. Malauradament pujar al refugi d’Amitges no va poder ser.


Cascada de Ratera

Els Encantats al fons

Diumenge vam començar a caminar cap a la Vall de Monestero, una vall molt maca i solitària, es va agrair aquesta solitud després d’haver estat a Sant Maurici on no hi havia racó sense gent. La vall és molt verda i conta amb moltes estanys i rierols on costa dir no a un bany. Aquest tram va ser el que més em va agradar de tot el recorregut. Vam seguir fins al Coll de Monestero per passar a la Vall de Peguera, aquí també les vistes son maquissimes i continuem amb un recorregut ple d’estanys, això si, el terreny és més sec. Vam baixar fins al refugi J.M. Blanc i d’allà cap a Espot.

Estany Baix de Monestero

Panorámica dels estanys
un cop passat el Coll de Monestero

Estany Gran de Peguera

Estany de la Llastra

Estany Tort i refugi J.M. Blanc

Us adjunto un mapa del recorregut. I més fotografies aquí

Anuncis

One response to “Travessa Espot – Sant Maurici – J.M. Blanc”

  1. Neus says :

    Que macos són els pirineus a l’estiu també.

Deixa un comentari

