Tossa plana de Lles (2916m)

Aquest cap de setmana una tropa de 30 persones hem fet cim a la Tossa plana de Lles, amb esquis.

Uns quants nanos van organitzar una sortida d’esquí de muntanya d’iniciació. El pla era marxar divendres tarda, dissabte donar unes nocions bàsiques de funcionament de l’arva, la pala i la sonda, i explicar una mica com va això de l’esquí de muntanya, i a la nit una xerrada d’allaus.

Jo marxo dissabte tarda cap allà amb el Guillem i la Mariona, i arribem just a temps per la xerrada d’allaus, de conya! va ser una xerrada molt completa dirigida per la Sara, una crack que s’hi dedica professionalment. Després de la xerrada sopem i anem a prendre la fresca a un pub de Bellver. Allà és moment d’anar coneixent la gent, amb una birra a la mà anem fent voltes pel pub, ara xerres amb un i ara amb l’altre, en total hi havien 27 persones desconegudes per mi…

Diumenge toca fer l’ascensió, ens repartim en cotxes i anem fins a l’estació d’esquí nòrdic de Lles, i d’allà ja es pot sortir esquiant. Només començar ja es van fent varis grups, uns que li foten mes canya, uns que van més de traqnuis… i és que dins de les 30 persones hi havia de tot, cracks, gent que mai havia fet esquí de muntanya,…

Estació nòrdica de Lles

S’inicia l’ascensió

L’ascensió comença per dins del bosc, pujar no representa cap problema, tot i que trobem algun tram una mica gelat. Metres abans d’arribar al refugi sobre una gran clariana i just al refugi ja comencen les grans pales, no massa inclinades però mantingudes. Fem una pausa per picar algu i seguim amunt. Novament es van fent grups, però de tant en tant es fan pauses per tornar a reunir la colla. Cadascú va al seu ritme, i poc a poc tots anem arribant al cim. En total 950 metres de desnivell! felicitats a tots!

Foto d ela tropa durant l’ascensió.
Autor: Carles

Autor: Carles

Tornem a fer una bon àpat i fem la foto de rigor de tota la colla al cim. A mi la xerrera ja se’m acaba, em sembla que començo a estar nerviosa per la baixada, fa massa que no em posava els esquis per fer un descens d’un cim, i no era la única que estava nerviosa xD

Foto de cim!
Autor: Carles

Comencem a baixar molt amb la calma, l’estat de la neu no ajudar massa a la gent que en sap poc, és una neu amb una crosta dura a dalt i neu pols a sota, un conyas. Aconsegueixo anar baixant bé però amb una cunya d’escàndol, em sembla que aquest finde vaig començar a controlar la cunya. Per baixar no va haver-hi masses problemes, eren campes de neu ben amples per anar de punta a punta i anar baixant. El problema va ser quan vam entrar al bosc, però va anar molt millor del que m’esperava, vaig aconseguir baixar tot el tram de bosc molt controlada, només vaig caure una vegada, increïble! perquè mira que allò era estret eh! i estava ple d’obstacles! ara una pedra, o un troc que sortia de la neu, els arbres… Després ja vam empalmar amb les pistes d’esquí de fons, vam haver de remar una mica però cap al final ja tens una bona baixada.

Tota la tropa de baixada.
Autor: Carles

En fi… felicitar des d’aquí als organitzadors, que s’han fet una bona currada movent a tanta gent. I a veure si us animeu a organitzar-ne una altra, que seguir que hi haurà molta gent interessada!

Anuncis

Etiquetes: , , ,

One response to “Tossa plana de Lles (2916m)”

  1. Neus says :

    Moltes felicitats!!
    Jo aquest finde vaig caure esquiant més que en tota la meva vida, això que la neu estava de conya,jo estava fatal.

Deixa un comentari

