GFTAC. Big wall a Terradets

La intenció d’aquest cap de setmana era fer una sortida d’alpinisme però degut a que encara no hi han bones condicions, vam decidir continuar amb el big wall, tema que ja vam començar a tocar a la passada concentració.

Les 7 noies (Gloria, Montserrat, Mireia, Esther, Irene, Núria Vallès i jo) i el Ferran anem a Terradets, on posarem en pràctica tot lo aprés fins ara, la paret escollida no podia ser altra que la de les Bagasses, tot i saber que no era la més indicada per aquesta modalitat d’escalada.

Dissabte al matí ens dediquem a muntar les hamaques a terra. Algunes de nosaltres és la primera vegada que en muntem una, i més val pillar-li la pràctica a terra i que a la paret tot vagi més rodat.

Fent pràctiques a l’aparcament de la paret de les Bagasses

Cap a les 14h. comencem a escalar. Les cordades queden:

  • Esther i Mireia a la via Supertram
  • Montserrat i Gloria a la via Cha cha cha
  • Ferran i Núria V. a la via Quo Vadis
  • Irene i Núria G. a la via Tutti-Frutti

Les vies estan triades de tal manera que totes les cordades quedin més o menys a prop les unes de les altres.

Cordada Irene i Núria G.

En el cas de la meva cordada, l’Irene i jo pugem fins a la R4 de la Tutti Frutti, era la millor reunió que vam trobar per passar la nit. Encara queda 1 hora de llum per muntar l’hamaca. Tenim alguns problemes, ja que la reunió queda en una zona massa ramposa i tenim una sabina (gran) a un cantó. Tot i així aconseguim muntra-la, ens hi pugem i aguanta molt bé. Fem el sopar i cap a les 20h. ja estem ficades al sac.

Cordada de les Serral. Via Cha cha cha

La nit és freda i bufa vent de l’est. Es van sentit els cotxes que circulen per la carretera, alguns d’ells fan sonar el clàxon i d’altres paren el cotxe i ens pregunten si estem bé, i es que veure uns quants frontals a aquelles hores a meitat de la paret de les bagasses no mola massa.

De festeta a l’hamaca, via Supertram.
Autor: Esther

Sopant a meitat de la paret, R4 de la via Tutti Frutti
Autor: Irene

Cap a les 22h. començo a notar bastanta rasca, l’Irene i jo no portem màrfegues, cagada! no en tenia ni idea que se’n havien de portar (tipic error que és comet la primera vegada), ara ja m’ha quedat claríssim. L’hamaca per molta tela que porti no ailla del fred… Total, que m’aixeco per agafat el plomes i de cop l’hamaca queda mig tombada per un canto jajajaja (ja torno a riure al recordar-ho). La pobra Irene va quedar mig penjada (dins l’hamaca, les cordes de l’hamaca l’aguantaven) amb el sac posat i ben agafada al punt central de l’hamaca. Jo em vaig aixecar com vaig poder, vaig treure’m el sac i al veure l’Irene quasi em pixo de riure mentres ella deia… Núria a mi no em fa gràcia… jajajajaja. Li vaig aguantar el sac perquè ella pogués sortir. Vam estar una estona analitzant perquè havia passat, i vam treure varies conclusions:

  • la paret era massa ramposa
  • la sabina feina que el punt central de l’hamaca quedes desplaçat
  • la Irene va dir que jo em movia massa ;)

Vam intentar tornar a col·locar-la. L’Irene es va tombar, aquest cop al cantó de la paret, llavors em va tocar tombar-me jo, sense sac ni res em poso sobre l’hamaca i altra cop comença a inclinar-se jajajaja. Al veure que no hi ha manera de que quedi estable, decidim anar cap a baix i dormir a la furgoneta ;)

La resta de cordades van passar una bona nit, freda i ventosa, però sense incidents.

Deixem tot el material a la reunió, menys els mosquetons, jumars, min-traxion, reverso, cordinos, sac, frontals… es dir, ens enduem tot el innecessari per ràpelar i poder remuntar cordes al dia següent. I així ho vam fer, vam fixar la corda del petate de la R4 a la R2 i les cordes d’escalada de la R2 al terra. Al dia següent ens va tocar remuntar 110 metres per les cordes fixes, aprofitant per practicar quina era la millor manera de fer-ho per a cada tipo de corda. A mi amb el jumar i el mini-traxion em va anar de conya a les dues cordes.

La cordada Gloria i Montserrat al matí de diumenge
Autor: Ferran

Les 4 hamaques a la paret
Autor: Irene

Remuntant cordes diumenge al matí
Autor: Esther

Un cop a la R4 va tocar recollir l’hamaca i el material. Totes les cordades vam optar per baixar de les vies. La cordada de Gloria i Montserrat van deixar el petate i van escalar l’últim llarg de la via que els quedava i tot seguit van baixa.

Baixant altre cop cap a terra
Autor: Esther

La cordada Esther-Mireia van tenir bastants problemes
amb l’hamaca, anava molt forçada i costava molt de desmuntar.
Sol·lució? baixar-la muntada

Podem dir que ara si que ja tenim les bases per tornar a fer un bivac a la paret, això si, triarem una via més vertical ;)

Etiquetes: , , ,

Deixa un comentari

