Ven-Suri-Ven, 140m 6a (V+/A0)

• 1ª ascensió: Jaume Cerdà i J. Riera. 25 de maig del 1958
  • Orientació: oest
  • Horari: 2h.-3h.
  • Material: algun friend i plaqueta recuperable
  • Equipament: bàsicament pitons i parabolts a les reunions
  • Aproximació: des de Can Massana aprenem el camí ample que porta al refugi de Vicenç Barbé. Agafem el desviament del refugi i un cop en ell als pocs metres ens tornem a desviar cap a l’esquerra per un caminet que puja recte amunt fins l’inici de la via.
  • Descens: farem un ràpel des de l’agulla cap a la banda sud-est. Agafarem el camí en direcció a l dreta seguint el camí marcat de color vermell.

Ressenya treta del bloc Escalatroncs

Aquest diumenge amb l’Esther anem a fer una via de les clàssiques a Montserrat, concretament a Agulles. Un amic me la va recomanar i l’Esther la tenia pendent de l’any passat.

Com que no hem matinat (jo no tenia ganes) a peu de via ja veiem que portem dues cordades per davant, tot i així ens hi fiquem, saltant-nos una de les primeres normes de seguretat apreses el finde passat… malament!

Ll1, 25m IV

L’Esther comença amb aquest llarg, un diedre desequipat però fàcil de protegir amb els friends que portem. La roca de l’entrada te un pel de sorra. Un cop superat el diedre, segueix fent un flanqueig a l’esquerra molt fàcil on anem trobant alzines on llaçar unes quantes bagues. La reunió la muntem en una alzina just on acaba el “bosc” i comença el segon llarg, hi ha un corda amb una anella.

Ll2, 35m V/V+

Per a nosaltres el millor llarg de la via, em va tocar fer-lo a mi. Aquest llarg és un diedre minat de pitons, però no esta de més col·locar algun friend per si de cas algun pitó saltes. Els primers metres del llargs son fàcils tot i que la roca esta força sobada, costa agafar confiança. La part difícil la trobem a meitat del llarg, on la inclinació augmenta. Hi ha un passet, i el fet de que estigui equipat amb pitons, que la roca estigui sobada i que algun canto es trenqui al nostre pas, no ajuda… però ei! que es fa sense problemes eh! reunió equipada amb parabolts.

Nota: al final de la pàgina hi ha un comentari posterior a la meva ascensió que comenta que hi ha poc equipament en aquest llarg.

Segon llarg

L’Esther pujant el segon llarg

Comodissima R2

Ll3, 30m 6a o V/A0

Aquest llarg per l’Esther, el marquen de 6a però es pot acerar, deixant-lo de V/V+. El llarg surt per l’esquerra per agafar un diedre vertical i amb bona fissura. Esta ben equipat, diria que l’Esther tot i aixi va col·locar alguna cosa. Jo el vaig provar en lliure i va sortir, hi havien dos pasos (suposo que el 6a) com de bavaresa, vaig difrutar! reunió amb parabolts.

L’Esther en el tercer llarg

Tercer llarg

Ll4, 45m IV+

Uf quins nervis! tot i ser un llarg de IV+, es tot de xemeneia i les xemeneies no se’m donen bé a mi! i per el que hem llegit a la ressenya no hi ha res d’equipament, només un buril al començament del llarg, i no esta massa a tocar. Arribar al primer buril és fàcil tot i que te un passet, com quedava un pel amunt vaig aprofitar per col·locar algun friend i vaig fer un A0 del buril. Passat el spit, la xemeneia es va fent estreta, hi han un munt de sabines i arbres… amb raó esta desequipat, caldrà portar unes quantes bagues perquè serà l’únic assegurament que tindrem. El llarg es fa molt bé. La sortida del llarg és l’únic que no em va agradar, quan arribem a dalt de la xemeneia, veiem que es comença a fer massa estreta per el nostre pas, haurem de pujar a sobre de l’arbre (l’últim arbre) i anar 1 o 2 metres a la dreta i pujar amunt per on els bolos siguin més grans. Son uns metres fàcils, però no estan protegits. D’aquí ja sortim a l’abantcim de l’agulla on farem reunió a una alzina.

Entrada del quart llarg

Quart llarg

Ll5, 5m III

Només 5 metres ens conduiran a dalt l’agulla on trobarem la instal·lació de ràpel.

Tranquil·litat i moments per pensar…

Etiquetes: , , , , , ,

5 responses to “Ven-Suri-Ven, 140m 6a (V+/A0)”

1. Buscador d'indrets says :

M’alegro de llegir-te!! Molts anims i anar fent que és el que compte.

2. Irene says :

Hey Nurieta!!! Molt maca akesta via, jo la vaig fer l’any passat i com be dius, el 2º llarg és el més maco!

A tibar-l’hi!!

3. Núria says :

Neus: merci maca, a veure quin dia escalem juntes eh :)

Irene: jejejejee ja sé ja que la vas fer, vaig estar veient les fotos de la teva galeria ;)

4. Anònim says :

buenas,buscando info de la via,encontre tus comentarios,la escalamos este finde y muy guapa,solo comentarte que en el 2 largo hay muy pocos pitones.un saludo

5. Núria says :

Gracias por el comentario, supongo que los pitones deben haber hido saltando porque yo recuerdo ese largo bastante equipado.