Gede, 155m V/A0 Ae1

Dissabte amb l’Irene anem cap a Montserrat a fer la Gede. La Mireia ens havia xerrat molt bé d’aquesta via. Fa un dia esplèndid, ni un núvol.

L1, 30m III+

La Irene comença amb el primer llarg, no hi ha cap assegurança però és fàcil.


L2, 15m V

Llarg maco amb fissura a la dreta. Tenia algu d’equipament i no sé si recoro bé, però diria que l’Irene va col·locar algun friend.

L3, 25m 6a o A0

Per mi el millor llarg de la via, tot i que m’esperava més d’ell. Transcórrer per una fissura amb algun tram de roca no massa bona. La fissura esta minada de pitons, fet que em va decepcionar, pensava que seria una fissura gairebé neta on m’inflaria a posar empotradors, però al final no va fer falta posar-ne cap. Em va anar bé porta una xapa recuperable per un cap de buril.

L4, 15m Ae1/IV

Sortida en artificial per passar a un tram fàcil de IV. Aquí el vent va començar a bufar molt fort i ens va estar empipant el resta de la via.

L5, 35m 6a o A0

Ara tocava una sortida de bloc de 6a, els passos de bloc no son lo meu i el fet de que fes tant de vent ja va fer que se’m gires el coco i la motivació va baixar en picat. Deien que la sortida es podia fer en A0 però no hi havia manera d’arribar a la primera assegurança, o era la segona? per sort és una fissura on els friends entren a caldo, en vaig col·locar dos i amb els estreps vaig poder sortir del pas. La resta de llarg es fa molt bé, diria que no hi ha cap assegurança, però si algunes sabines d’aquelles que és millor no caure.

L6, 30m IV

Llarg molt fàcil però va resultar ser el més difícil de fer. S’havia de fer un flanqueig cap a l’esquerra i amb el fort vent jo ja em veia volant uns quants metres, no hi havia ni una assegurança en tot el llarg i vaig haver d’anar parant quan feia les bufades fortes i enganxar-me el màxim a la roca perquè no se’m portés, realment vaig passar por aquí, en un IV!!!

La reunió la vaig muntar en una savina precària i em vaig haver d’estirar a terra perquè no em toques tant el vent. Per fer el descens l’Irene i jo ens arrossegàvem pel cim per que el vent no ens tires a baix.

Això que diuen que per baixar es desgrimpaper la banda oest no és cert, crec que el més convenient és fer un ràpel i no desgrimpar aquell tros, que si allà patines te’n vas a baix. Hi ha una instal·lació de ràpel.


Ressenya treta de la web Escalatroncs

Etiquetes: , , , ,

2 responses to “Gede, 155m V/A0 Ae1”

  1. PGB says :

    Molt bé Núria. Una més de la meva llarga llista que algun dia hauré de tatxar xD

  2. raquel garcia says :

    ei nuria! felicitats per la via! feia dies que no veia el teu blog.
    Sí, també coincideixo que el destrepe del cim segons com es una mica precari, sobre tot si no has estat mai, costa encarar-s’hi. Per això, el rapel t’assegura la jugada.
    Tb el darrer llarg es el més obligat!! a més compta que sant benet per mi es com cara nord!

Deixa un comentari

