Julia + Espolón Central, 400m 6a oblig. (Puig Campana)

Aquest pont hem baixat cap al sud, concretament a la comunitat valenciana abandonant el fred que comença a fer a les nostres terres i buscant les roques calentes del sud.

Dissabte vam fer parada a Siurana per fer una mica d’esportiva i així estar a meitat de camí, érem el Kletter, la Rosita, el Marcel i jo, per nosaltres dos, era el tercer cap de setmana seguit que escalàvem en aquest magnífica escola d’escalada. El Kletter (que coneix bé l’escola) ens va portar al sector Esperó Primavera. Allà vam poder provar un V+, un 6b i un 6b+, aquestes dues vies molt guapes, de placa, de les que m’agraden, les vaig poder fer de primera tot i que no les vaig encadenar.

Equipament: claus i spits. Cal reforçar la tercera reunió.

Accés: un cop a al poble de Finestrat anirem cap a la Font del Molí i seguirem per la pista durant 1,5km fins a un revolt on deixarem el cotxe. Agafarem el camí que surt d’allà mateix, haurem d’anar al lloro d’agafar un trencall a mà dreta marcat amb una fita que ens conduirà directes cap a la paret. El peu de via esta marcat amb el nom. Total 35 min.

Horari: 5 hores

Descens: un cop acabat l’Espolón Central, marxarem en direcció a la dreta, passant pe run petit camí equipat amb cables. Anirem a parar a una tartera per on baixarem, haurem de mirar de no passar-nos el camíq ue surt a la dreta deixant la tartera.

L’ascensió

Diumenge comencem per aquesta via. Hi anem dues cordades, el Kletter amb la Rosita i el Marcel i jo. És una via poc equipada i transcorre per diedres i fissures de roca excel·lent.

L1 IV+

Aquest el fem laRosita i jo. En tot el llarg només trobem un pitó a l’entrada, la resta del llarg esta ple de fissures on posar friends i tascons, que entren a caldo. Va ser un llarg ideal perquè jo pogués practicar aquest tema que tot just començo a tocar.


La Rosita en el primer llarg

L2 6a

El millor llarg de tota la via, és un magnific diedre equipat amb dos spits i varis claus. Inicialment estava graduat de V/V+però ara per ara l’han deixat de 6a. És exigent i mantingut, amb un pas una mica punyeter a l’entrada. Al Marcel, tot i costar-li una mica el va acabar encadenant, i jo de segona el vaig pujar prou bé.

En Marcel en el segon llarg

L3 V+

Aquest també guspíssim, em va tocar a mi. Sortim de la R2 fent un flanqueig a l’esquerra per pujar per un diedre ben recte amb un pas de bloc. Després la via va anant per algun altre diedre i una fissura molt guapa. Em sembla recordar que tenia algu d’equipament però son imprescindibles els friends/tascons.


En Marcel arribant a la R3

L4 6b?

En teoria aquest també era un llarg exigent i un dels més guapos de la via, però ja ens han confirmat que no el vam fer, el Marcel es va desplaçar massa a l’esquerra passant per uns trams de IV+. Vam anar a petar a la mateixa reunió però sense poder fer el llarg de la via.

Després d’això ja empalmem amb l’Esplolón Central, una via fàcil de grau màxim IV+ i on també cal portar friends i tascons. La roca continua sent boníssima.


Un dels llargs de l’Espolón Central


Ressenya de la via Julia, Puig Campana

Etiquetes: , , ,

3 responses to “Julia + Espolón Central, 400m 6a oblig. (Puig Campana)”

  1. PGB says :

    Surto en una foto! :D

  2. nurieta says :

    ja vec que t’agrada aquesta zona, eh!!

  3. Xavi says :

    Que guai! Jo hi vaig estar una vegada però no vam poder escalar per mal temps. És un lloc on m’agradaria tornar. Combinat amb el Penyal d’Ifach,Ponoch,…és una zona molt bona per passar-hi unes vacances verticals.

Deixa un comentari

