GFTAC a Vilanova de Meià. Escalada artificial

Aquest cap de setmana el GFTAC ens desplacem cap a Vilanova de Meià, toca fer la trobada d’escalada artificial. Aquest cop anem la Raquel, Montse, Mireia, Esther, Orene, Irene, Laura, Núria Vallès i jo. En aquesta sortida ens acompanya el Mr. Pelu amb la seva companya Esther!!! un crack de l’artificial, el millor escalador d’artificial que hi ha avui en dia!

Dissabte 14 de novembre

Dissabte anem a la zona del Contrafort, allà fem breu explicació dels tipus de pitons que hi ha al mercat. En Pelut ens fa una demostració de com s’escalada en artificial, moltes de nosaltres no havíem fet mai artificial i si l’haviem fet era el típic pas d’Ae que et trobes en una via.

Autor: Mireia

Ens dividim totes en dos grups, les que ja havien tocat una mica d’artificial, en aquest cas l’Esther, la nostra crack del grup i la Mireia que n’ha tocat menys però més que les altres.

Fem cordades i comencem a escalar. Les vies que fem estan totes parabolades i no son massa llargues. La Raquel i jo fem cordada. Primer comença a pujar ella, me’n adono que això de l’artificial és un pal per el que assegura, mira que les vies estaven amb parabolts, però tot i així al·lucino amb l’estona que es tarda en pujar, no pensava que fos tant, clar que també nosaltres no tenim pràctica i tardem més.

Per fi em toca a mi! després de una bona estona d’estar-me a terra assegurant. Mai he fet artificial i es nota, em costa arribar a alguna assegurança, concretament a la que esta en ple desplom. Després d’una bona estona arribo a dalt que ja tocava i em toca desmuntar la via, això si que és difícil! amb la tendència de anar-te’n fora de la paret, va costar.

Autor: Orene

Passem més cap a la dreta, es veu que hi ha una cova guapa. La Raquel s’anima a fer una altra via, la primera xapa esta molt amunt i hem de fer les mil i una per arribar-hi, la resta de via es fa molt bé.

Mentrestant el Pelut s’agafa a la Mireia i a la Laura (vam anomenar-los la cordada suïcida) i es fiquen a una via de 2 llargs que transcorre per tot el sostre, molt guapo per cert. Quan vam començar ja era tard i com era d’esperar vam acabar de nit amb frontals, ells tres en aquesta via de dos llargs i jo desmuntant la via de la Raquel, que per el que he vist és més fàcil desmuntar per el que puja de segon que no pas el que ha pujat de primer.

La cordada suïcida (Pelut, Laura i Mireia).
La Raquel a la via del costat.

Amb tot això marxem cap a l’Ermita a les fosques, on estem instal·lats. Com som noies i pensem en tot, entre totes  vaes comprar carn, botifarra, carxofes, … i es va fer carn a la brasa per a un regiment! Després del sopar en Ferran ens va passar dos vídeos, un de l’ascensió al Naranjo del Pelut i l’Esther i l’altre del Ferran (escalada hivernal) amb l’Álvaro Novellón.

Diumenge 15 de novembre

Diumenge canviem de sector, anem a la paret del temps. Allà hi han unes quantes vies no massa llargues completament desequipades per a fer en artificial. El Ferran, el Pelut i l’Esther munten una corda auxiliar per dalt perquè anem assegurades en tot moment.

L’Esther (la nostra companya), que ja esta posada en l’artificial comença a fer una via mentres que la resta de noies anem amb el Pelut una mica més a l’esquerra a practicar tot el tema dels pitons, els ploms, els tricams…. Després d’una bona estona tornem cap a les vies i les cordades escollim la via.

L’Esther fen l via Vibration Lover,  15m A2/A2+

Falcar dos pitons junts

Falcar un pitó amb una fusta
Aconsellable posar la fusta a dalt

Brilluuu, 15m A3+/A3

La Núria Vallès i jo avui fem cordada, voliem fer una via d’A2 però esta ocupada per l’Esther (Vibration Lover,  15m A2/A2+) així que en contes de posar-nos a la d’A1 ens posem en una d’A3+ oleeeee! ;) i com que el dia anterior jo no havia pogut fer massa cosa, avui començo jo.

Al portar la corda auxiliar no passo masses nervis, tot i que el fet de penjar-te de pitons i friends tota l’estona posa nerviós a qualsevol. A la via vaig col·locar un munt de pitons, un d’ells em va saltar i em va aguantar el de més amunt, quin ensurt :P També em vaig penjar de dos aliens i de dos friends ( nº1 i 0,75) que van aguantar-me perfectament. De material me’n van haver d’anar passant, ja que no vaig calcular bé (ni jo ni moltes de nosaltres) i cada dos per tres em faltaven més pitons o els que tenia no m’anaven bé. I diria, que després de 3 hores d’estar penjada de tots aquells caxarros per pujar tant sols 15 metres, vaig tornar a tocar de peus a terra, quines ganes!!! quin descans…

Via Brilluuu, 15m A3+/A3

La Raquel en un de les vies

Després li va tocar pujar a la Núria Vallès i em vaig tirar quasi 3 hores sentada en una pedra assegurant-la.

I amb això va acabar el dia, foto de rigor i cap al bar d’escaladors de Vilanova de Meià a fer el Briefing.

Que dir-vos d’aquest cap de setmana? doncs que ha estat genial, que diumenge vaig gaudir com una camella clavant pitons amb el martell, que he après un munt, que ara sé quan un pitó esta ben clavat o no i com clavar-lo i falcar-lo, he après a confiar en el material que col·loco, a penjar-m’hi “sense” por… ha estat un bon intensiu :)

Gràcies des d’aquí al Pelut i a l’Esther per la bona formació que ens han donat i els bons moments que ens han fet passar, que han estat molts i molt bons :)

Anuncis

Etiquetes: , , ,

3 responses to “GFTAC a Vilanova de Meià. Escalada artificial”

  1. PGB says :

    T’estàs convertint en una amant del precari tu també?!

    Ese peluo!!!! Jo vaig tenir un mestre més gros i més gras (amb carinyu), el Paca em va fer una session d’artifo a uns blocs de SantLlorenç. Pitonar, despitonar, falcar, ploms… Increïble: Paca (110kg? + PGB (80kg) + Ivan (70kg)) penjats d’un sol Plom, i el tio anar saltant a sobre l’estrep!!! Aquell dia se’m van treure una mica les manies hehehe

  2. raquel garcia says :

    Ei companyaaaaa!!
    Aviam si l’ester fa tb la seva piada!
    Sí que va estar molt guai aquest finde eeh! vaja riures vam fer!

    Particularment, se’m va fer curt, perquè vam tocar MASSES coses!!! jo ja vaig proposar més endavant fer un stage d’un mes!!! amb l’hermita tenim casa!

    Jo havia fet artifo equipat, el típic que et pots trobar en una via, passos o algun llarg concret o inclús alguna vieta artifo. Des desequipat he fet el típic d’A1 per sortir del pas … però mai m’havia plantejat ficar-me en una linia i obrir-la amb la “metralla” i canvia molt la mentalitat!!
    L’art de pedalear… no es facil! nosaltres vam fer A2e crec … i ja vas veure com cambia si vols fer-ho sense cansar-te com ens va dir el mestre Pelut! te el seu art!per mi intentar tirar més de cames, vas ser més lent però potser + efectiu perquè baixes amb menys marques i amb ganes de fer un altre via! jajajaja

    A més, tb vam tenir sort que els seguros no allunyavem, i canvia moolt quan has de sortir en lliure o ficar-te a dalt de tot… pedalea o muere! això es important que ho tingues en compte Nurietaaaaaaa!!

    Tb sobre l’art de pitonar… nosaltres portavem moolt material i era més o menys facil trobar lloc! però per fer alpinisme no portarem tant! i potser la dificultat canvia, saber on col·locar, estirar-te, combinar amb l’escalada en lliure… això tb s’ha de tenir present Nuri!

    Vaja, que jo hagués preferit consolidar més la base que començar a mirar la teulada!

    Però tot te el positiu! i va moolar molt veure i experimentar moltes coses diferents i això tb et dona recursos per poder millorar. Ara sabem que podem tirar de gantxos, ploms… que aguantem i que podem confiar!!! i algun dia… no muy lejano ho podem posar en práctica real! jejeje

    BESITOS busy!!

  3. Mohawk says :

    Osti!, quina crack! Ara ja me’n pots ensenyar a mi!!! ;)

    Tinc alguna via del Paca ullada per St. Llorenç, així que si algun dia vols practicar, ja saps…

    A tibar-li!!

Deixa un comentari

