Diedre Blanqueta + Mariola Motors

Aquest cap de setmana marxem el Marcel i jo cap al Mont-Roig, per fi! ja tocava fer una sortida junts, que des de fa 4 mesos que no em pogut fer muntanya plegats.

Portem unes quantes vies pensades per a fer al Mont-Roig, son la Diedre Blanqueta, la Mariola Motors i los Hermanos Ruiz. Decidim començar per el Diedre Blanqueta, que esta més equipada que la resta.

Diedre Blanqueta, 130m V+

L1, 30m IV+

Fem a sort qui comença primer i guanyo jo, així que comença el Marcel amb el primer llarg. És el llarg més fàcil de la via i el Marcel no te cap problema en fer-lo. Vaig trobar que la roca del primer llarg no és massa… bé, bona si que ho és perquè es força adherent però sembla que tenia com una mica de sorra, no em va agradar massa, per sort a la resta de llargs millor molt.

IMG_0062
El Marcel al primer llarg

L2, 30m V-

Aquest és el meu llarg, ja que portem caxarros aprofito per col·locar-ne algun i així practico. No és necessari portar material però a mi em va anar bé. El segon llarg és de placa i es fa bé.

IM000085
Segon llarg. Autor:Marcel

L3, 30m V+

Aquest llarg te guassa. Li toca al Marcel i menys mal. És un llarg de diedre, i no m’agraden els diedres. El Marcel per portar 4 mesos sense escalar se’l treu super bé, encadenat. Quan em toca pujar a mi… aiiii si és que a sobre de ser diedre, a sobre tira erera!! al final surt prou bé i el pujo net.

IMG_0070
En Marcel a punt de començar el diedre

L4, 15m V

Seguim amb més diedres, aquest millor que l’altre perquè no desploma, tot i que te una sortida un pel punyetera. El Marcel em diu que si vull puc empalmar els llargs. Quan arribo a la reunió em trobo amb un membre de la cordada que portàvem per sobre. Quan la noia deixa lliure la R faig jo la meva, miro el llarg, veig que a la noia li esta costat fer el llarg i decideixo que pugi el Marcel.

IM000087
Autor: Marcel

L5, 25m V+

Un altre llarg de diedre… com que sóc una mica cagada i m’infravaloro, deixo que el Marcel faci el llarg, quina decepció… que és el que fa que em tiri erera sense ni provar-lo? aquí ja se’m xafa el dia i deixo de sentir-me a gust amb mi mateixa, cagada més que cagada…

El Marcel gaudeix d’aquest llarg com en cap altre, segons ell el millor de la via. Jo el pujo després i surt molt bé, millor del que m’esperava, surt net, el podria haver pujat de primera v_v

IMG_0074
El Marcel a l’últim llarg

IM000092
Sortint del diedre
Autor: Marcel

Arribo a dalt amb un disgust… Baixem xino-xano per camí de descens, son les 15h. i pico, el Marcel vol fer una segona via (és el que portàvem pensat des de Barcelona), jo no tinc masses ànims i li faig saber. Al final acabo cedint i ens fiquem a la Mariola Motors.

diedre-blanqueta
Ressenya treta d ela web Escalatroncs

Mariola Motors, 130m V+

L1, 30m V

El primer llarg el començo jo, no te gran historia, és fàcil, així si, esta desequipat així que vaig col·locant caxarros, durant el llarg només trobo un pont de roca. Per sort la R si que esta muntada.

L2, 25m V

En teoria havia parlat amb el Marcel que si jo veia bé el següent llarg el faria, però quan el veig… uffff un altre diedre i desequipat, impressiona una mica… només hi ha dos ponts de roca segona la ressenya, em sembla que avui no és el meu dia v_v així que el fa el Marcel.

IMG_0077
El Marcel fent el llarg

IM000102
Bones vistes del primer llarg des de la R2

Autor: Marcel

És un llarg exigent, no requereix força però si tècnica i destresa en posar caxarros, el Marcel ja no el fa tant pim pam com els del Diedre Blanqueta. Tot i això se’l treu net i munta R a l’alzina. A la reunió ja començo a passar fred, en aquest dos llargs ja no tocava el sol, queden massa encaixonats. Començo a pujar i al·lucino una mica, jolin tu això dels diedres, si que és exigent i si que demana bona col·locació. Aconsegueixo pujar el llarg net, no sé com hauria anat de primera, i no ho sabre per no haver-ho provat.

L3, 15m III

Ara em toca a mi, és un flanqueig fàcil però sense assegurances… n’he fet pocs de flanquejos i els hi guardo respecte. Començo a tirar i sembla que es fa bé, la roca es adherent i plena de cagades d’ocell. Vaig flanquejant mentres fico alguns friends aconseguint arribar a la R (una altra alzina) sense problemes.

L4, 30m IV+

Ara li toca al Marcel, seguim amb el flanqueig, de cop la llum comença a ser d’un color groguenc, uiii que se’ns esta fent fosc!!! el Marcel suggereix que accelerem el ritme que sinó ens pillarà la nit. Aquest llarg te alguna assegurança.

IMG_0079

L5, 30m V+

El fa el Marcel. Tot els cantos de l’entrada son romos, i l’inici del diedre tira bastant erera i el pas no esta protegit. El Marcel col·loca dos friends i prova el pas un parell de vegades… no se’n surt, estem tots dos un pel rallats, la nit ens apreta, fa fred i sentim sorolls fort com de pedrots de mides considerables queien.

Torna a provar el pas i ho aconsegueix, el temps va passant jo ja no el veig, la nit ja la tenim a sobre, jo ja no veig bé la roca. Continuo sentit els pedrots que cauen, tinc fred i em començo a posar nerviosa. Quan sento al Marcel que diu R començo a pujar ràpid, poso els peus sobre trams de pedra que no sé si son bons, es tant fosc que ja no distingeixo si son bones o males preses i arribo a confondre una petita plantaplanteta amb un bon canto.

Quan arribo a l’entrada del diedre provo de fer-lo en lliure però no puc, tinc les mans molt fredes i els cantos no son prou bons, massa romos com deia el Marcel. Continuo sentit els pedrots, li crido al Marcel que em pilli però ni cas, no em deu sentir, intento en lliure altre cop però res. No m’ho penso massa i faig A0 dels dos friends que ell havia col·locat amb l’esperança que aguantin el meu pes, li tibo i crido altre cop pillaaaa!!!!! per fi sembla que em sent, em faci tota l’entrada del diedre amb A0 dels friends. Quan surto del diedre me’n adono que aquell soroll de pedrots era només el vent, amb això em trec un gran pes de sobre. Ara el llarg ja es posa més fàcil fins al final. Ara ja puc sentir la veu del Marcel donant-me ànims per acabar, quina alegria :)

El Marcel no va trobar la R, sembla que es va liar i va acabar sortint més a la dreta de la via. La muntar amb una baga i un parell de friends.

topoMariolaMotors
Ressenya treta del bloc Rocaineu

Baixem el camí cap al cotxe prou bé, menys mal que ja l’havíem abans. Fa vent, fred, tinc gana, porto tot el dia només amb un mini entrepà i una barreta… estic una mica farta però feliç de que ja s’hagi acabat. Quan arribem al cotxe mirem la temperatura, 6,5 graus!! buffff amb raó tenim fred. Agafem la furgo i anem directes cap a Vilanova de Meià amb la calefacció posada i menjant galetes, entrepans… quin descans…

A la nit ens trobem a Vilanova de Meià amb el Gerard, el David, el Bernat i la seva xicota. Sopem amb ells i no tardem massa en anar a dormir, fa vent i fred i es veu que pel matí han caigut unes gotes i eren aigua/neu.

Al dia següent el Marcel i jo no fotem ni l’ou, ens dediquem a fer el ronço a la tenda, a mirar com escalen els companys que estaven a la Necro i a fer una intent de friki però amb el fred que feia després de la primera via ens retirem.

IM000111
Un dels sectors d’esportiva de Vilanova de Meià
Autor: Marcel

Per mi, diumenge, va ser un dia de reflexió, em vaig donar compte que encara em queda molt per aprendre, que dos anys escalant no son res, que si el que vull es poder fer la Mariola Motors o similars de primera i segura hauré de canviar els meus hàbits d’escalada, hauré de abandonar una mica les meves escalades fàcils a les que estic acostumada a fer últimament. Dissabte vaig poder conèixer un altre tipus d’escalada, una que encara mai havia tocat, i que espero algun dia arribar a dominar.

Anuncis

Etiquetes: , ,

8 responses to “Diedre Blanqueta + Mariola Motors”

  1. PGB says :

    Veu anar-hi aquest passat cap de setmana?!

    Doncs vem estar a punt de coincidir! Primer vam arribar a St Llorenç de Montgai, però estava tot el que voliem fer a petar. Llavors dubtavem entre la Pala Alta o Vilanova de Meià… i vemoptar per la 2na.

    Ànims, poc a poc i anar agafant rodatge. Tots tenim bloquejos mentals de tant en tant!

  2. Eduard says :

    Quina jornada més bona!!

    Els diedres són una mica cabrons, sobretot si estàs acostumada a escalar per plaques. L’escalada et porta de forma natural a escalar-los per dintre, però si intentes escalar-los el més enfora possible ja veuràs com no se’t resisteixen :D

    La Mariola, tot i ser curta és una gran via, per la concepció amb que va ser oberta i pels genials 2on i 5e llargs, llàstima que no la poguéssiu gaudir com és mereix.

    Hi ha dies per tot, moments que estàs millor, altres que no tant… Si el coco diu que per avui prou millor fer-li cas que és molt punyetero ;)

    Ànims i a seguir així!!!

  3. BusyBee says :

    Gràcies nois :)

    poc a poc ja aniré avançant i aprenent nous tipus d’escalada i millorant la tècnica que ja tinc.

    La Mariola em va agradar molt, el fet d’estar quasi desequipada i l’escalada exigent que te en alguns llarg és el que li dona l’encant.

    Com dius Edu, llàstima que no la pogués gaudir, ens vam liar ficant-nos aquelles hores a aquella via, però tot va acabar bé :)

  4. edunz says :

    epa Núria, segur que les reflexions d’aquell dissabte ja t’han quedat enrera. Són sempre la porta per fer un pas més! els graus de la mariola són clàssics, passa que amb aquest tipus de vies ja no s’actualitzen…

    escolta, una pregunta, el Marcel va sortir per l’orginal de l’esquerra o la variant de 6b? és per això que dius que no va trobar le bolt. Si ho va fer per la variant i no va escalar el desplom havia de tornar a la vertical per veure el bolt.

    que segueixes gaudint de l’escalada!

  5. BusyBee says :

    Hola Edu,

    com dius, aquestes dues vies van ser la porta a noves escalades que poc a poc vaig provant i que m’encanten :)

    Diria que nosaltres no vam sortir per cap de les dues variant. Si que vam començar per la de l’esquerra però diria que ens vam liar i vam desviar-nos sortint per un altre tram, era fosc i no veiem massa bé ja.

    Aprofito ja aquest comentari per desitjar-te (a tu i a la resta que em llegiu) un bon nadal i un feliç any nou…. i unes molt bones escalades! :)

  6. edunz says :

    merci i bones nadales, turrons, neules, fum fum fum i un 10 rodó!

  7. guillem says :

    molt bones, no sabreu pas com es diu el sector d’esportiva de l’ultima foto? i si hi ha ressenyes? gracies!

    • Núria says :

      Em sap greu Guillem però no ho recordo, només sé que era a Vilanova de Meià, a la guià de Vilanova de Meià y zonas surt!

      Salut!

Deixa un comentari

