Torrelletes

Aquest diumenge he anat a Torrelletes, un sector on ja hi havia estat un any enrere. El Jesús i jo sortim de Barcelona i en Manel vindrà des de Manresa.

Arribem en Jesús i jo al sector, i mirant el tipus d’escalada que predomina, em decanto per començar per un V+.

Tela Marinera, V+

Comença escalant el Jesús, al·lucina amb la sortida, sembla que només hi ha un monodit per a la mà dreta i una presa més o menys bona per a la mà esquerra! des de quan una via de V+ comença amb un monodit??? si és que no et deixen ni escalfa amb condicions! ara entenc el nom de la via, i es que la sortida de tela! Tinc clar que jo m’hi poso de primera, no puc començar el dia fent un V+ de segona, no? diria que la sortida de la via no em va sortir o potser si? no me’n recordo… :P

IMG_0035

La Fosca, V+

Vist el tema de com apretan els V+ decidim fer un altre V+ però que aparentment sembla més fàcil, si més no, no te aquella sortida de monodit de l’anterior. Quan pugem notem la diferencia, aquesta via surt molt millor i jo l’encadeno (menys mal perquè sinó malament eh).

IMG_0036

Samberi, 6b

Ara li toca ja tibar al Jesús, li pregunto que vol fer i ja es vol passar a un 6b, jo naturalment el provaré de segona, sembla ser que aquest sector no serà profitós per a mi. El Jesús s’ha de mirar la sortida un parell de cops, puja mira i desgrimpa i així fins que li sembla que ha trobat la combinació de passos, al final se’l treu ben net, vaya crack :)

Em toca a mi, la sortida, que és de força per variar, no em surt, faig un o dos A0 i segueixo amunt. La resta de via que es més de finura i ditets aconsegueixo pujar-ho bastante bé.

Diria que el Jesús va comentar que aquesta via deuria ser més de 6b a l’entrada.

En Manel més tard la va provar, a l’entrada també va trobar que hi havia un bon pas, però després la va pujar com si res.

La Cachonda, 6b+

Vinga anem pujant grau, pim pam. No trobem la primera xapa de la via, així que deduim que deu començar per la via del costat, La Gorda 7a. El Jesús novament encadena. En Manel arriba mentres estem en aquesta via, ell vol començar a escalfar per alguna via més fàcil així que comença a xerrar amb un grupet de 3 nanos i al final acaba fent cordada amb un d’ells. Al final vam acabar tots junts xerrant.

IMG_0037

Em toca a mi. L’entrada de la via la faig amb un bidit invertit i una presa per la ma esquerra on m’hi caben tres dits, i amb els braços creuats. Aconsegueixo superar el pas i agafar el bon canto que hi ha més amunt. D’aquí t’has de desplaçar cap a l’esquerra, d’aqui fins a la quarta xapa de la via és tot finura, molta finura. Sembla increible però aconsegueixo arribar a la quarta xapa sense ni una sola trampa, sense pensar-me de la corda, vaja, que jo crec que si m’hi hagues posat de primera hauria arribat allà segur i bé. A partir de la quarta xapa ja son passos (un parell) de força i amb canto petit, aquí si que vaig haver de penjar-me de la corda un parell de vegades, però al final ho aconsegueixo superar sense cap A0, la resta de via és torna més fàcils.

Aquesta via al Manel li costa més, és massa de finura i ja porta un bon recorregut de vies, s’hi fica en top-rope i al final acaba la via. Ja podria jo tenir una mica de força del Manel i ell una mica de finura meva, llàstima que no es pugui tenir tot.

La Gorda, 7a

Ja que el Jesús la farà doncs jo també. El Jesús a la primera no aconsegueix encadenar la via, te varis passos durs i se li resisteixen. Jo la provo després d’ell i bueno, surt com un xurro, era d’esperar, que faig jo en un 7a? Al menys tibarem de dits, no?

El Jesús després d’un bon descans la torna a provar i després d’unes quantes esbufegades aconsegueix encadenar la via, felicitats Jesús!

IMG_0046

La tonta, 6a

Ja anàvem marxar però el Jesús te corda per més i s’anima a muntar alguna altra via. Triem una via assequible per a tots. El Jesús comenta que hi ha un pas a l’entrada però que la resta es fa bé. M’ho miro i decideixo posar-m’hi de primera amb la primera assegurança xapada. L’entrada de la via segueix la tònica del sector, és un pas de força però diria que va ser més fàcil que no pas el monodit de la primera via de V+ que vam fer. Supero el primer pas correctament i a meitat de via quasi me’n vaig en un pas, però aconsegueixo aguantar-me i seguir amunt per acabar encadenant la via.

Després meu puja en Manel, que com era d’esperar encadena la via.

IMG_0052

Etiquetes: , , ,

2 responses to “Torrelletes”

  1. PGB says :

    Hey Núria. Quina és l’alçada mitja de les vies? Es veuen curtetes :\

  2. BusyBee says :

    si que son curtes, tens les ressenyes al llibre de Barcelona i Alrededores, suposo que allà posa l’alçada, però deuen ser de 15 metres, és un dir eh, que mai calculo bé les alçades :P

    Si no hi has escalat mai val la pena que hi vagis per al·lucinar una mica, però ves ja preparat per fer menys grau del que fas habitualment ;)

Deixa un comentari

