Esportiva a la Font de l’Ametlló

Aquest cap de setmana es celebra la segona assemblea del Club Excursionista Cima, el club del que sóc sòcia. La trobada, de dos dies, es fa a una casa de colònies a St. Marçal del Penedès. Jo al final només hi vaig el diumenge.

Diumenge a les 8:45h. estem a la casa per esmorzar tots junts i veure’ns les cares després d’un any. Fem una mica de xerrada de les activitats que hi ha programades, jo com no m’apunto a la d’escalada, però també es pot fer senderisme, i alguns altres després de la festa del vespre només els queden ganes d’anar al karting a fer unes voltes en cotxe.

Els que anem a escalar (Manel, Costa, Tino, Lori o CrazyBanana, Sergio, la Mini i jo) decidim anar a la Font de l’Ametlló (ressenyes), és la zona que coneixem que ens queda més a prop i de la que tenim ressenyes. És una bona zona per quan comencen a baixar les temperatures i el calcari es excel·lent. Només arribar ja veiem que passarem calor, sembla mentida que estiguem quasi a novembre!

ametllo01
El Tino a la via Mítica IV+
Autor: CrazyBanana

A les 14h. hem d’estar a la casa de colònies per dinar tots junts així que no perdem el temps i comencem a escalar (nomes anomenaré les vies que jo vaig fer).

Pilar de Sis, IV+

Al Lori li fa gràcia començar per aquesta via, el Manel ens ha dit que és maca. El Tino i jo aprofitem per pujar-la després i així escalfem. La via es fa molt bé, tot i que li falta un pàrabolt em sembla. De maca no ho es tant, la vaig veure normal, ni fu ni fa.

Cuca Petita, V+

El Manel i el Ricard han fet aquesta via i em pregunten si la vull fer, m’animo i la faig. Aquesta si que ja m’agrada més i fa tibar una mica tot i que tenim uns cantos brutals. No li trobo cap pega en quant a equipament.

DSC_4704
Muntant la Cuca Petita
Autor: CrazyBanana

DSC_4713
La Mini baixant de la Salamadra IV+,
a la dreta de la Cuca Petita
Autor: CrazyBanana

Nom desconegut, 6a (via 14)

Per recordar vells temps i tibar-li una mica més em poso en aquest 6a. Just fa un any enrere la vaig fer i la vaig encadenar, i ara tenia ganes de provar si encara podia fer-ho. Li demano al Lori si em pot assegurar i m’hi enfilo. És un 6a amb dos petits sostrets que s’han de superar on les mans ja son més petites. M’he de mirar una mica el primer sostret a veure per on el puc agafar, un cop trobo el canto li tibo i aconsegueixo sortir, el següent pas és molt de col·locació, quedes entre els dos sostres on la roca fa una corba en dins i d’allà xapes la següent assegurança i cap amunt. Al final encadeno la via :)

IMG_0034
El Tino fent el 6a

Lluna Vermella, 6b

En Manel i en Ricard s’han posat a la Lluna Vermella, segons ells un 6b+ que portaven ja pensat de fer des de casa. Miro al Ricard com puja, sembla que la via és ben fina, en Ricard no es fia dels peus i acaba fent A0 a la tercera xapa, tot s’ha de dir que te els dits fets caldo del dissabte, va anar a fer bloc, i aquesta via si d’algú és, és de dits.

IMG_0033
El Ricard a la Lluna Vermella

La via te molt bona pinta i decideixo fer-la, el Ricard em diu que em posi de primera que segur que me la trec, mentres que el Manel, que és més prudent em diu que primer la provi en top-rope. Al final li faig cas al Manel. L’entrada de la via, de la primera a la tercera xapa és fina de coll… després hi ha una assegurança que allunya bastant però hi ha molt de canto. El pas de 6b esta just a l’inici, de la 1ª a la 3ª assegurança. M’hi poso de segona i la via surt netíssima! no m’ho crec ni jo, no he patit, he trobat cantos de dits, he trobat peus, he trobat les millors preses de la via i l’he pujada sense ni partir. Al veure l’excitàs, decideixo repetir-la però de primera. I com surt? doncs igual que el primer cop, netíssima! encadenada! em quedo amb un subidón! he fet el meu primer 6b+ (en teoria) i a sobre en calcari! no m’ho crec! Tot i que comento a la meva colla que aquella via, per mi, no és un 6b6, si de cas la posaria de 6a+ difícil o 6b fàcil. Ja no ens queda més temps i hem de marxar cap a la casa de colònies, jo marxo ben satisfeta :)

El dinar a la va anar molt bé, vam fer carn a la brasa amb una mica de pa torrat, en total 26 persones ens vam ajuntar aquell cap de setmana. Després de dinar toca l’assemblea el club ens explica les intencions que tenen de cara aquest nou any, els gastos i beneficis del club, les noves activitats que vindran… ja que el club te un bon repertori de gent que toca tot tipus d’activitat, decidim que aquest nou any es farà una activitat de cada branca, escalada en roca, esqui de muntanya, barrancs, alpinisme… jo juntament amb els Lizards durem a terme la sortida d’escalada en roca el pròxim 21 de novembre, a veure que tal va :)

Cap a les 19h. arribo a casa i no me’n puc estar i entro al Blog d’en Passarell a mirar les ressenyes de la Font de l’Ametlló, a veure si aquell 6b+ realment ho és. Les miro i em trobo amb el que ja m’esperava i avia dit, no és un 6b+ sinó que esta ressenyada com a 6b… llàstima, jo que em pensava que havia fet el meu primer 6b+… em sembla que m’hauré d’esperar a un altre dia ;)

Anuncis

Etiquetes: , , ,

5 responses to “Esportiva a la Font de l’Ametlló”

  1. PGB says :

    Tranqui que tot arriba! I fijo que si t’hi poséssis més amb l’esportiva, faries grau.

  2. K. says :

    ¡Ánims que arribarà aviat! La teva progressió es notable. Ja voldria jo pujar de plus en plus així de ràpid … :)

  3. BusyBee says :

    Gràcies nois!!!

    PGB, ara porto moltes ganes de fer esportiva, suposo que es degut al roco, tinc ganes de resultats, això si no penso deixar la via llarga de banda que és el que més m’agrada entre les dues opcions :)

    K!!! a veure quan tornem a escalar junts, no? mira que costa trobar temps eh, quan un pot l’altre no, però ja farem un forat no?

    I vosaltres tmb aneu molt bé eh nanos que us vaig seguint ;)

  4. Af says :

    Guapíssima! veig que estàs imparable!!!Molts ànims!!

  5. K. says :

    Parlant de Forats si un dia vols venir a coneixer el roco del Manolo m’ho dius…

Deixa un comentari

