GFTAC a Cavallers

El GFTAC marxem a Cavallers a practicar l’escalda en fissures. Dissabte arribem a Cavallers, ens dividim en dos grups, unes aniran amb el Ferran i les altres amb el Kike, a mi em toca amb aquest últim juntament amb la Gloria, la Montse i l’Argi. Fem parelles i el Kike ens fa muntar reunions utilitzant primer friends, després friends i tascons i per últim només amb tascons. Resolem alguns dubtes i errors comesos. La meva confiança amb aquestes instal·lacions no estava al 100% però ara puc dir que ha augmentat bastant després d’haver muntat (la Laura i jo) una R amb tres tascons petits i haver-nos penjat les cinc noies i que allò hagués aguantat ;)

Comença a ploure i ens refugiem sota un pedrot, en poc temps arriba l’altre grup i allà mateix en Ferran i en Kike ens continuen fent explicació dels friends i els fissurers, quan utilitzar uns o altres, diferencies, pros i contres…

Com que sembla que el dia no millora, en Ferran i en Kike decideixen canviar de zona i anar cap a baix. Anem a la zona d’escalada del Viuet, una pedra molt guapa on jo i algunes altres noies ja hi havíem escalat, concretament al sectordreta-sud. Allà muntem unes quantes vies, la majoria d’elles de 6a, alguna de 6a+ i algun V+. L’objectiu és anar ficant caxarros mentres fem la via, em dono compte de com cansa muntar un 6a xapant les assegurances i a sobre afegir friends i tascons. El Kike i el Ferran es van dedicar a desmuntar les vies per comprovar com havíem posat el material.

Viuet_010 (1)
La Mireia posant caxarros a la via Delom, 6a

Viuet_011 (1)
La Mireia acabant la via

Viuet_018 (1)
L’Esther pujant per la Cambón-Piola
i l’Orene entrant per la Delmer

Viuet_037 (1)
La Laura a la via Bellota V+
i la Núriaa la Jabugo V+

Diumenge intentem quedar-nos a la presa a veure si tenim més sort que el dia anterior. Ens repartim amb els mateixos grups del dia anterior. Amb el meu grup anem al sector Canalla, hi han dues vies de IV de fissura, intentem no xapar les assegurances i ficar uns quants friends. Un cop totes havíem fet la via, tornem a pujar però com si féssim via llarga, muntem la reunió i el Kike ens diu que em fet bé i que malament i repassem la tècnica del ràpel.

Cavallers_005
L’Argi fent una via de IV al sector Kanalla

El Kike ens ensenya a com envenar-nos les mans per protegir-les del fregament al encastar-les en les fisures, jo no vaig tenir temps de fer-ho així que no us puc dir que tal va, però suposo que deu anar bé, no? ;)

Després d’això ens deixen una mica lliures i anem com boges buscant vies on practicar tota la teoria que ens han donat. Trobem una via molt guapa i desequipada, ideal per posar friends, diria que gairebé totes la vam provar, mai havia fet una via d’aquest estil i sense pàrabolts, se’m va accelerar una mica el cos al fer-la.

Cavallers_036

Per dilluns estava pensat dur a terme els objectius que dúiem pensats des de casa. El meu era fer la Pistacho Asesino amb la Mireia. Al llevar-nos veiem que el dia no pinta bé, no sé si plou o és que amb el vent que fa aixeca l’aigua de la presa i ens arriba a nosaltres que estàvem al pàrquing 3. Decidim baixar cap a Escales i posar allà en practica tot lo après. Ens fan triar una via a cada una, però després resulta que van fer i desfer i ens van col·locar com van voler (en quant a grups i vies).

Esperó dels Elfos, 175m V+ (V oblig.)

A mi em toca fer l’Esperó dels Elfos amb la Raquel i la Gloria. Ens repartim els llargs, la Raquel farà el primer, jo el segon i el tercer i la Gloria el quart i cinquè.

L1, 25m V+

L’entrada del primer llarg esta molt sobada, li posen V+ però tal i com esta quasi que li podem posar més, fem totes un A0 com una casa, no tenim massa temps per perdre que darrera nostre hi ha una altra cordada (l’Irene, Orene i Argi). Després de l’entrada la roca es torna més bona.

L2, 50m V

Em toca. Trobo que la roca és molt rarota, mai hi havia escalat aquí. Em costa trobar llocs on posa caxarros i alguna xapa allunya un pel, però al ser un llarg de placa i amb la falta de pràctica que tinc no em resulta fàcil per trobar els forats, al final aconsegueixo posar dos friends.

El llarg és molt disfruton, hi ha moltissim canto i la roca és molt adherent.

L3, 35m V

Per mi el millor llarg de tota la via. Es tracta duna fissura totalment desequipada, només trobem un pàrabolt a la sortida de la R2 per indicar-nos per on va la via. A la fissura si que aconsegueixo ficar un munt de caxarros, entre ells un tasco que no vam aconseguir treure’l. La fissura és un difrute increïble, es deixa fer molt bé i és força llarga, gairebé transcórrer per tot el llarg.

L3 esperoelfos.
Autor: Gloria

L4, 35m V

El fa la Gloria, torna a ser de placa, ella aconsegueix posar uns quants caxarros.

Escales_06
La Gloria a la sortida de la R3

Escales_12
La Gloria fent el tercer llarg

L5, 30m V

La Raquel esta animada i ens demana si no ens fa res que el fgi ella aquest llarg, la Gloria li cedeix i la Raquel ens condueix cap al final de la via. Aquest llarg te un mini sostre que li dona una mica de gràcia al llarg, la resta es anar fent.

IMG_0011
La Montse fent la via del costat, la Saca Molla, 150m V+

IMG_0014
La cordada Argi, Orene i Irene
acabant l’Esperó dels Elfos

Conclusions del cap de setmana

Ha estat un cap de setmana de molt aprenentatge, al menys per a mi. Mai havia col·locat tants caxarros i mai havia tingut la oportunitat de que un tècnic d’escalada em digues si estaven ben posats. Amb tot això m’han entrat moltes ganes de deixar de banda una mica les vies equipades de Montserrat per llençar-me a les vies semiquipades de calcari a Lleida o a les escalades semiequipades de fissures de granit a Cavallers (tot i que ara que ja fa fred m’hauré d’esperar a la primavera).

Ha estat un plaer poder escalar amb la Gloria i Raquel, amb la Raquel si que havia escalat un dia al Cavall Bernat de Sant Llorenç del Munt, però amb la Gloria encara no havia tingut la ocasió.

En fi, espero amb ànsia la pròxima quedada del mes que ve, us faig un avançament, serà d’escalada artificial, suposo que allà acabaré de confiar amb el material perquè si m’hauré de penjar d’un friend… ;)

Anuncis

Etiquetes: , , , ,

3 responses to “GFTAC a Cavallers”

  1. PGB says :

    Justament no he escalat ni al Viuet ni a la presa d’Escales.

    Clar que sempre que pujo allà dalt és per fer un intensiu cavalleresc :P Tot i així, escalar aquí està a la recàmara ;)

    Canya al catxarrerisme!

  2. BusyBee says :

    Hola PGB,

    les vies d’Escales estan bé, però l’ambient no em va agradar, això de tenir la carretera tant a prop i aquella pressa… Suposo que Escales és un recurs per quan tens unes hores mortes o per quan fa mal temps per Cavallers com ens va passar a nosaltres…

    Vinga, fins la pròxima!

  3. raquel garcia says :

    Hola BusyBee! quin nom tan xulu!! ja he vist la teva piada del finde, jo la vaig acabar fa poc! per cert, què lianta! no us vaig demanar de fer el darrer llarg! sino m’aguantva els mocs i estaria amb décimes i tot!! jejejeje me’l vau encolomar pq els peuets us feien mal i no el volíeu fer! jejejejeje
    però va estar bé… amb la calda que fotia volia sortir rapid! el llarg que val la pena de la via es el del diedre que et va tocar!
    Cuida’t guapaaaaaaaaaaaaaa.
    raquel.

Deixa un comentari

