Tànger, 350m 6a o V+/A0. Collegats

Diumenge canvio de paret i de companys de cordada. Anem a Collegats a fer la via Tànger, una via generosament equipada, tot i que la ressenya posa que cal portar algun friend, nosaltres no en vam col·locar cap, això si, les bagues per les savines ens vana anar molt bé. Les cordades son el Jordi i jo (tot un plaer haver compartit paret i corda amb tu) i per altra banda l’Isaac amb en Xavi i en Toni.

L1, 40m V

Comencem en Jordi i jo. Ens repartim els llargs, ell farà els imparells i jo els parells, així doncs comença ell amb el primer llarg, en un tres i no res ja esta dient reunió! vaya crack, ai que em sembla que faré enrederi l’ascensió. Començo a pujar jo i al·lucino una mica amb la roca, és conglomerat però que no te res a veure amb Montserrat, trobo que tots els cantos son molt romos i no em donen gens de confiança, sembla que la ma m’hagi de marxar, i a sobre aquest primer llarg es ben tiesso i tira una mica enrere, no vaig massa ràpida pujant i a sobre tinc l’Isaac, un altre crack, enganxat al meu darrera ficant pressió. Arribo a la R ja patint per el següent llarg. En aquest primer llarg hi han onze pàrabolts i un pitó.

L2, 30m V

El segon llarg segueix la tònica del primer, continua sent tiesso i amb presa roma, no sé com aconsegueixo arribar a la R sense cap caiguda… Els nois em felicita’n per com m’he tret el passet del llarg, jo els contesto que no sé de quin passet xerren, per mi tot el llarg ha estat un passet ;)

L3, 25m 6a

El tercer llarg és el del 6a i li toca al Jordi, menys mal perquè quin 6a, si és que els cantos son una me… tots son romos! fem tots dos A0 i ale, que la finalitat és acabar la via, no? ;) A partir d’aquest llarg la via ja tomba una mica i no costa tant de pujar.

La resta de llargs és anar fent, amb dos llargs més de 6a que li van tocar al Jordi altre cop, pobre… aquell dia es va menjar tots els llargs difícils, casualment tots queien en número parell xD Dels tres llargs de 6a l’últim és l’únic que vaig poder-lo pujar dignament, tenia millor canto.

IMG_9859 v2
En Jordi muntant el tercer llarg

IMG_9861 v2
En Jordi en el novè llar
g

IMG_9863 v2
En Jordi al deuè llarg

Sembla que la via la vam fer en un pim-pam, vam començar a les 12h. i vam arribar dalt a les 16h. aprox.

Apròximació: Aparcarem el cotxe a un petit espai que hi ha a la carretera que va de La Pobla de Segur a Sort (N260). Des de l’aparcament surt un camí que en 10 minuts ens deixara a peu de via. En cas de que l’aparcament estigues ple, també podem deixar el cotxe al picnic de la Font de la Figuereta, just abans d’entrara al Congost venint de La Pobla de Segur

Descens: El descens un autentic pal, un cop acabada la via comencem a caminar per un camí que surt cap a l’esquerra i que ens porta a una canal equipada amb cables (en alguns trams també cadenes i cordes) molt prims i que destrossen les mans, anem baixant per la canal fins a petar a un camí que ens dura al mateix aparcament de sortida. En total 45 minuts.

tanger
Ressenya de la via Tànger

Anuncis

Etiquetes: , ,

Deixa un comentari

