Ecrins, Alps 2009

Aquest estiu l’he passat als Alps, concretament a la zona dels Ecrins, en total dues setmanes, la primera a la vall d’Ailefroide i la segona a la Belarde.

Durant la primera setmana vaig fer la Cresta de Sialouze, us adjunto una mica d’informació (en francès) treta d’un llibre que no recordo el nom. Com que amb aquesta info tindreu més que suficient em dedicaré a no explicar activitat però si a posar alguna fotografia. La cresta em va agradar bastant, tenia algun pas de 5b ben tieso i alguns de 4a,b,c, no la considero una cresta fàcil. Nosaltres vam portar peus de gat. Destacar la gran quantitat de blocs que hi han al costat i dins el camping, si aneu per aquesta zona no us oblideu del crash pad, hi han blocs molt guapos.

cresta_sialouze01Cresta de Sialouze 3,576m

cresta_sialouze02Un dels passos que ens va costar de la cresta

A la segona setmana fem un canvi de vall, anem a la Belarde on es feien les Estades per a Joves Alpinistes de la FEEC d’aquest any, jo hi estava inscrita. Aquesta setmana va ser més productiva.

Fem l’ascensió al pic de Pilatte, al pic Rateau i escalem la magnifica agulla Dibona, sense contar una vieta llarga al davant del camping mateix. Les dues ascensions, fàcils si es troba en bones condicions, als pics mencionats van anar molt bé, ens va servir per practicar l’encordament en glacera, que sembla ser que tots portavem fluix aquest tema. L’ascensió al Pilatte es va veure marcada per una pala de gel de 180m just a sobre la glacera, vam haver de muntar reunions amb cargols per poder progressar amb seguretat. Per poc no se’ns foten a sobre un guia amb els seus dos clients després que un dels client rellisques i comences a baixar per la pala. Vam tenir la gran sort que un d’ell es va quedar enclastat dins d’una petita escletxa i va fer que els altres dos frenessin.

cim_pilatteFoto al cim del Pilatte, 3476m
Participant de les Estades de Joves Alpinistes 2009 de la FEEC

glacera_pilatteGlacera del Pilatte. Fotografia feta des del refugi.

La meva cordada, formada per l’Eli de Lleida, l’Eli de Berga i jo per no va poder completar l’ascensió al Rateau. Un cop creuada la glacera s’ha de pujar per una anal de roca per despres enllaçar amb una cresta. Nosaltres vam anar muntant llargs a la cresta i això va fer que anessim massa lentes i no poguessim fer cim, però ei! nosaltres contentissimes de fer cordada soletes i intentar superar els obstacles sense ajuda de ningú :)

rateauPetita cresta del Râteau, a la foto les dues Elis

Ara si la Dibona, buaaa quina agulla, és maqussima! Jo sortint d’aquí Bcn tenia pensada fer la via Berthet-Boell-Stofer, 350m però no va poder ser, amb la meva cordada vam haver de triar un de més fàcil, al final la dels Nains, una via de 6 llargs (II, IV. IV, III, III, III) i que després empalma amb els dos de la ruta normal, no son dificils tampoc. En fi, sembla que hi hauré de tornar i ja de pas si tinc més grau millor, que he comprovat que als Alps els graus estan mes apretats.

dibona01L’Agulla Dibona

dibona02Arribant al cim de l’agulla

vistes dibonaVistes des de la Dibona

La última setmana abans de començar a treballar vaig aprofitar per anar a la platja, tenia unes ganes de banyar-me al mar després de dues setmanes trepitjant muntanya…. No vaig anar pas a fer panxing… ens vam ajuntar uns quants, un dia el vam passar a l’Escala i l’altre a Tossa de Mar, fent que? doncs psicobloc! que guapo, com no, em va agradar :) De les dues zones em quedo amb Tossa de Mar, que tot i que les vies son més complicades que a l’Escala, la zona és molt més maca i trobo que les vies també son més guapes. Podeu trobar les ressenyes i explicació de com arribar-hi al bloc del Tranki 01 i 02 i del PGB.

Ara toca esperar la neu… a veure que ens depara aquest hivern :)

He d’actualitzar la meva galeria Picasa amb totes les fotografies i ressenyes de l’estiu als Ecrins, ja posaré un link quan estiguin llestos els àlbum.

Etiquetes: , , , ,

4 responses to “Ecrins, Alps 2009”

  1. Pere says :

    Bona activitat, Núria!
    Jo aquest any no he fet psico ;/ putes lesions….

  2. BusyBee says :

    Gràcies Pere! ha estat bé, tot i que més suau (en quant a nivell) del que m’hagues agradat però suposo que cada cosa al seu moment :)

    Ens veiem aquest finde eh Pere :)

  3. nurieta says :

    si, tens raó! això dels psicobloc està molt bé! però ara ja estem tots esperant la neu!
    vinga núria, cuida’t molt!

  4. Buscador d'Indrets says :

    oooohhh!!! que xulada!!! aquesta agulla dibona ens te el cor robat des de que vam anar als ecrins fa cinc anys, hem de tornar!!!!
    Moltes felicitats!!!
    Una mica de platja sempre va bé, aixi anyores la muntanya.

Deixa un comentari

