Stromberg, 150m 6a. Gorro Frigi

Aquest dissabte anem l’Esther i jo a Montserrat, concretament a la via Stromberg al Gorro Frigi. Mirant la ressenya vam poder veure que tenia un pas de 6a, però el fet de que també poses que la via estava generosament equipada ens va animar a provar-la.

L1, 30m V
Aquest llarg el fa l’Esther, la idea és que ella faci el primer, segon i quart llarg i la resta per mi.

En aquest primer llarg, cap a la meitat del llarg o més cap al final l’Esther es va trobar amb un pas que se li va resistir una mica, tot i això, va encadenar-lo. He sentit de gent que aquest llarg el posarien de V una mica apretat.

IMGP0666


L2, 25m IV

Quin difrute de llarg, quina gran quantitat de bolos, quin descans mental… En aquest llarg no t’has de preocupar de buscar preses, son tant evidents… a part en tota la via hi ha gran quantitat de magnesi sobre la roca, aiiii que en aquesta via no calia sucar home! em sembla que la gent abusa bastant d’ell, nosaltres tot i portar-lo no el vam fer servir.

L3, 35m V+
Aquest llarg em toca a mi, no sé si es perquè ja n’he fet dos de segona o… però no em costa gents, quasi que no el posaria de V+. En el llarg la única dificultat que hi vaig trobar és el sostret i una mica més amunt hi ha un tram que sembla que no hi hagi preses però si s’aconsegueix arribar a l’enorme bústia que ens queda a la dreta es supera sense problemes.

Autor: Esther


L4, 20 IV

És evident que aquest llarg serà curt i que no seguira per la placa vertical que veiem sobre nostre, allò ja deu ser l’últim llarg. Aquest llarg és molt fàcil, un llarg per no pensar en res i simplement dedicar-se a escalar, un bon descans abans de fer l’ultim llarg de la via, el 6a.

L5, 25m 6a
Últim llarg de la via, menys mal que segons la ressenya el 6a és només un pas o això sembla veient-la.

El llarg em toca fer-lo a mi. El miro i aiii que és dels 6a que no em van, és un pas de bloc, malament anem, tot i així com que porto els ànims de l’anterior llarg de V+ m’hi poso sense pors. Provo el pas, agafo amb la mà dreta una presa bona i amb l’esquerra un immens bolo molt romo i ple de magnesi, pujo els peus i miro que hi ha més amunt, no veig cap presa bona. Faig tres intents, se on he de agafar-me però tinc la sensació que si deixo una mà volaré.

Ja una mica petada de braços li dic a l’Esther que treure els estreps, començo a descordar la motxilla mentres penso… però que estàs fent Núria? ja et rendeixes? sense ni haver provat el pas? sense ni haver intentat deixar alguna mà per agafar una alta presa més amunt? que no veus que després te’n penediràs? aquest cop no em deixo portar per l’opció fàcil i decideixo tornar-ho a provar, aquest cop de veritat, intentant fer el pas. Em quedo com abans amb la mà esquerra a l’enorme presa roma i la dreta a la bona, no sé quina mà vaig moure primer però el que si sé és que el pas va sortir! em vaig treure el 6a sense penjar-me de la corda ni caure :D quina alegria! després d’aquest pas la via efectivament es tornava una passejada i en un no res ja era dalt.

IMGP0681Intentant fer els passos de 6a. Autor: Esther

Jo vaig muntar reunió a la creu, i quan ja estava assegurant a l’Esther i veia com pujava vaig veure que hi havia una reunió amb anelles, no la vaig veure :P La R esta una mica abans d’arribar a la creu.

IMGP0684Foto de cordada dalt del Gorro Frigi


Conclusió: la via m’ha agradat, ha estat una via on he pogut descansar de coco, no m’he hagut de preocupar per les assegurances i he pogut escalar super tranquil·la. El passet de 6a li ha donat una mica de vida a la via que fins aleshores era bastant facileta.

Podeu trobar més informació a la web Escalatroncs, ressenya treta d’aquesta web.

Després de la triomfada de la Stromberg, ens animem a fer una altra a la Magdalena Inferior, jo portava la ressenya de la Rantaplan però com que l’Esther ja l’havia fet decidim tirar del llibre de Gorros i buscar-ne una altra. Al final vam acabar fent una via que just començava a dalt de les escales, no sé quina era i tampoc importa massa, ens va deixar bastant indiferents i decepcionades. Menys mal del bon gust de boca de la Stromberg :)

IMG_9440L’Esther pujant el primer llarg de la segona
via que vam fer i que no sé el nom

Etiquetes: , , , , ,

2 responses to “Stromberg, 150m 6a. Gorro Frigi”

  1. K. says :

    Que bo, diumenge vaig estar jo fent l’Stromberg.

  2. BusyBee says :

    Ho sé Òskar! llàstima que no coincidíssim a la paret, no? ens veiem demà! :)

Deixa un comentari

