Escalada al Pic de la Solana de Llauset

Divendres marxem en Marcel, en Marsi en Guillem i jo cap al Pic de la Solana de Llauset. El pla és dissabte fer algunes vies que el Marcel tenia vistes per allà i per diumenge ja es veuria.

L’aproximació no és massa llarga. Des del pàrking passarem per el tunel i seguirem la pista cap amunt. Just al costat d’una cascada (petita) surt un petit camí que ens portarà a un coll. Allà al coll seguirem a l’esquerra per un tartera que ens conduirà just a sobre del primer llarg de les vies. L’entorn on es troben les vies no te desperdici, un lloc maquissim.

Antiparques, 280m V

La via esta prou bé però tampoc mata. Si no fos per els trams que te de caminar o trams fàcils i l’excés de liquens que hi ha a la roca, seria genial. La via esta semiequipada, vam haver de posar alguns friends, entraven molt bé, vaig poder practicar com i a on col·locar-los… em va anar bé fer aquesta via.

El llarg que més em van agradar de la via és el que va de la R1bis al R2 (de la ressenya que adjunto), tenia una placa força maca.

IMG_9319En Marcel fent el segon llarg

IM009396Segon llarg. Autor: Marcel

Trobo que la graduació dels llargs esta una mica més alta del que els pertocaria, en alguns llargs que marca V els posaria de IV+ i el IV+ els baixaria a IV (és la meva opinió).

antiparques

Ressenya treta de la web onaclimb

Roca viva, 310m V

Fem canvi de vies entre cordades. Aquesta via em va agradar menys. Trobo que va ser més fàcil que l’Antiparques. Nosaltres vam empalmar el primer i segon llarg. El que seria el tercer el va fer el Marcel, una placa tumbada amb una primera entrada amb fisures però més amunt més llisa.

IM009393La cordada de’n Marsi i en Guillem a la Roca Viva.
Autor: Marcel

roca viva

Ressenya treta de la web onaclimb

Po si, 60m 6a (V+ oblig.)

De les 3 vies que vam fer va ser la més exigent. Jo ja no tenia masses ganes d’escalar, em feien mal els peus i amb 2 vies ja estava més que contenta, però el Marcel volia probar el segon llarg, el de 6a, una placa que tenia molt bona pinta. Així doncs em vaig calçar els gats i cap amunt.

El primer llarg tan sols era un V i veient com havien estat els demes m’esperava un passeig, però coi! quan vaig començar ja vaig veure que allò si que era un V de debó. El primers passos dels llarg me’ls vaig haver de mirar una mica, la inclinació de la roca i els peus “obligats” que hi havia em feien tirar el cos enrere, tot això no va ser suficient perquè no em treies el llarg net :)

Ara bé lo bo! el 6a de placa. El mirem des de la R1 i uiii que sembla que te molt, però que molt liquens, i efectivament, l’últim tram del llarg estava minat, menys mal que hi havien alguns peus i ens vam poder escaquejar una mica de l’adherencia. Tant el Marcel i jo vam fer el llarg netissim, ell de primer i jo de segona :P

IMG_9338En Marcel muntant el llarg de 6a

IM009412Llarg de 6a vist des de dalt. Autor: Marcel

En Marsi i en Guillem mentres nosaltres feiem la via Po si, ells es van ficar a la via Pat Garret & Billy the Kid, 60m V (via 5) i per el que em van dir els va agradar.

IMG_9337En Marsi i en Guillem a la via
Pat Garret & Billy the Kid, 60m V

anglos

Ressenya treta de la web  onaclimb

Pàgina amb més ressenyes de la zona aquí.

Anuncis

Etiquetes: , , , ,

Deixa un comentari

