Superse, 400m 5c+ (5c oblig.). Dent d’Orlu

IMG_9274Aquest divendres passat vam marxar l’Esther i jo cap a la Dent d’Orlu. A Puigcerdà ens vam ajuntar amb en Manel i la Núria i el Josep Lluis i la Pilar.

La idea era fer dues cordades, una amb l’Esther i jo i potser algu més, que faríem la via Fleur de Rhodo i la segona cordada faria la Pink Floyd, totes dues a la cara est, però un cop a peu de vies ens vam liar una mica i vam acabar l’Esther la Núria i jo a peu de via de la Superse, i el Manel i el Josep Lluís a la Fleur de Rhodo.

No explicaré cada llarg perquè eren 11 i sortiria una parrafada massa pesada. La via estava reequipada amb pàrabolts, en alguns llarg les assegurances allunyaven una mica pel meu gust però només calia posar-li una mica més de confiança en els peus i es podia pujar bé. La via tenia preses, però també hi havia trams que eren de pura adherència i confiança amb els peus. Vaig notar un pel de diferencia en la graduació comparant la via que havia fet dues setmanes a la cara sud est i aquesta via, per mi trobo que el grau a la Superse apretava més que a la via Le Lezards (cara sud est).

A peu de via vam trobar un bon gruix de neu i el primer llarg quedava reduït a la meitat degut a això.

Repartiment de llargs: la idea era fer dos llargs cada una seguits però un cop ets a la paret costa més aplicar el que s’ha parlat.

L’Esther i la Núria van complir amb lo dit, l’Esther va fer els dos primers largs i la Núria els dos següents.

IMG_9281L’Esther fent el primer llarg, 4a, 11:40h.

IMG_9287La Núria fent el tercer llarg, 5b

A mi em toca el cinquè llarg, un 4c+ que no dona problemes tret d’alguna assegurança que allunyava. Un cop érem totes tres a la reunió i mirant per on anava el sisè llarg, vaig veure un sostre enorme i tot feia pensar que el llarg passava per allà. Vaig pensar que si, el sostre era molt gran, però el llarg era de 5c+ així que hi hauria d’haver canto, tot i així em vaig fer enrere i la Núria es va oferir a muntar el llarg.

IMGP0340Sostre del sisè llarg. Autor: Esther

Quan vaig pujar de segona vaig pensar menys mal que la fet la Núria… suposo que el podria haver fet jo però crec que hauria patit una mica. Just abans d’arribar al sostre et trobes amb una placa d’un color estrany que fa una mica de diedre i les preses son molt escasses, allà es quasi 100% adherència. Un sop passada la placa et trobes amb aquell enorme sostre, era mes alt que jo! com impressionava. El vaig fer de segona i va sortir perfecte, novament em tornen els remordiments de sempre de no haver-ho provat de primera.

La resta de via va anar bé. Amb els ànims de la Núria vaig fer el vuitè llarg, un 5b que tenia una sortideta de 90º on no em veia massa en cor de fer-lo, era el tipic tram que a mi no se’m dona bé, de força. Al final el vaig fer bé i encadenat i tot Després va venir la recompensa, un 4b per no patir :)

IMGP0350Pujant de segona el setè llarg, 5a. Autor Esther

IMG_9297Les noies al vuitè llarg, 5b

IMGP0366Foto de les dues cordades al cim de la Dent d’Orlu, 17:02h.

Les ressenyes les trobareu a la web CAF Montagnards Ariégeois

Etiquetes: , ,

Deixa un comentari

