Esperó Xelo-Bam, 475m 7a+ (5c/Ae)

IMG_9233okDiumenge anem directes a dormir al peu de via, abans vam fer un truc al Jordi perquè ens dones una mica més d’informació de la via i la meteo (és el nostre home del temps :P). Trec com a conclusions que és una via de 12 llargs (la més llarga que hauré fet mai) i que no esta del tot equipada i per tant cal portar caxarros… només amb això ja començo a estar nerviosa. Al matí següent, durant l’aproximació vaig ben calladeta, els nervis m’estan passant factura.

Aquí no us explicaré cada llarg perquè us faríeu un fart de llegir, millor us faig un resum, intentaré que sigui el més curt possible :P

El Marcel va fer els llargs: Ll1 50m 5b, Ll3 50m 5b, Ll5 35m 2b, Ll7 50m 3b, Ll8 35m 5c, Ll9 35m 7a+ (5c/Ae), Ll11 40m 4b i jo la resta Ll2 20m 5b, Ll4 35m 5c, Ll6 50m 5b, Ll10 35m 5b i Ll12 40m 3b.

Nosaltres en total vam tardar 7h., una mica més del que diu la ressenya, en part perquè jo en cada llarg m’anava treien i posant els peus de gat i en el llarg de l’Ae i el del diedre vaig perdre molt temps.

Ll1, 50m 5b

El Marcel comença amb el primer llarg, i millor, així jo vaig mirant la separació entre assegurances. Mentres ell va pujant arriba una altra cordada, l’Alberto i l’Alex, que havien passat la nit al mateix replà que nosaltres.

IMG_9215
En Marcel en el primer llarg

Quan pujo el primer llarg ràpid veig que la roca és una mica rarota, res a veure amb el bon calcari que caracteritza aquella zona, començo a pensar que avui em tocarà patir. Mentres vaig pujant veig que arriba una altra cordada de 3! tenim oberbuking! aquesta última al final va acabar marxant.

Total, primer llarg superat i sense incidències. Ah! i per les assegurances no vaig patir, no vam haver de posar res, hi havien dos ponts de roca i més cosetes, però les distancies entre elles eren correctes.

A partir del segon llarg la roca canvia del tot per tornar-se boníssima. Hi han alguns llargs en que les assegurances allunyen i no es veuen unes a les altres, però en general son llargs que es poden equipar amb facilitat. Jo vaig fer servir moltes bagues per savines i vaig posar en tota la via un friend i un tasco petit. En Marcel va haver de posar més caxarros, al llarg de la crònica queda explicat.

Ll8, 35m 5c

Cal destacar el vuitè llarg, que és un diedre on només trobem dos pitons, un a la meitat i l’altre a la sortida. Vam col·locar uns quants friends, diria que dos i un tasco. En aquest llarg vaig pillar una rallada de les gordes, no hi havia manera de treure el segon friend, el camalot nº 0,5, no tinc ni idea de l’estona que em vaig tirar allà, enclastada al diedre intentant treure’l!!! no podia ni amb el desempotrador! Després de treure’l, acabar al llarg va ser molt pesat, anava fosa de la força que havia hagut de fer i la tensió que havia passat d’estar allà mal col·locada, per sota sentia la veu de l’Alberto donant-me ànims per acabar el llarg, van anar bé :) (Em va agradar tenir companyia a totes les reunions :)) Per altra banda sembla que els senyors diedres i jo mai ens portarem bé v_v

IMG_9225
En Marcel en el llarg del diedre

Ll9, 35m 5c

El següent llarg de l’Ae també el va fer al Marcel jo vaig arribar a la reunió petada de l’esforç que vaig haver de fer per treure aquell camalot i els nervis que havia passar d’estar allà dintre. En Marcel fa el llarg d’Ae sense ni treure el estreps, jo en canvi ni amb els estreps! com es nota que això de l’artificial ho he practicat poc :P em sembla que m’hi hauré de posar en serio.

CIMG78722
Jo fent el llarg d’Ae. Autor: Alberto

IM009313
Acabant el llarg d’Ae. Autor: Marcel

El llarg de l’Ae no va ajudar massa a que se’m passes la rallada i quan vaig arribar a la R on estava el Marcel animant-me li vaig dir que no volia seguir de primera, el següent llarg tenia algun pas de 5c i no em veia capaç psicològicament. Com no, el Marcel va insistir i insistir perquè m’hi poses i novament em va convèncer, quin poder de convicció, no?

Ll10, 35m 5b

Quan vaig acabar el llarg li vaig donar les gràcies per haver insistit en que el fes, vaig gaudir d’aquell llarg, el fet d’anar de primera va fer que se’m passes tota la tonteria que portava i els ànims van tornar a pujar :)

Valoració de la via: és una via que recomano, és llarga, maca i la roca és bonissima i és ideal per aquesta època de l’any, ja que no ens va tocar el sol fins ben bé al final. L’aproximació és curta, només 15 minuts i el retorn si que és més llarg però és fa molt bé, passes per llocs macos.

Dades d’interès

Nota 1: La sisena reunió es munta en un arbre.

Nota 2: Nosaltres amb la descripció de l’aproximació de la ressenya del bloc AltUrgell ens vam liar, crec que la de Ressenya.net esta més clara.

Més info a bloc AltUrgell i a la web Ressenya.net

Espero Xelo-BamRessenya treta del bloc AltUrgell

Ressenya+Roca+Narieda
Tret del bloc AltUrgell

ressenyaRessenya treta de la webRessenya.net

Anuncis

Etiquetes: , , ,

6 responses to “Esperó Xelo-Bam, 475m 7a+ (5c/Ae)”

  1. David i Neus says :

    Un cap de setmana profitós!!! no vull saber que vau fer dilluns, per què vas tenir festa no??? al final haurem de sumar el desnivell acumulat ;-)

  2. BusyBee says :

    Hola Neus!

    dilluns vam fer la Xelo-Bam. Diumenge va ser el dia de pluges, que vam intentar escalar a Sinsat però es va posar a ploure just quan vam començar a caminar, així que vam agafar el cotxe i ens vam moure de la Dent d’Orlu a Coll de Nargó. En total de 3 dies vam escalar 2, que ja esta prou bé :)

    Petons guapa!

  3. David i Neus says :

    aaahhh!!! és que he llegit diumenge!!! i tant que està prou bé!!! nosaltres diumenge un dia meravellós!!!

  4. Xavi says :

    Felicitats per la repetició. Una bona via per aquestes èpoques. Amb el reequipament va quedar molt més interessant. Encara vau estar de sort, l’altre dia s’hi van ajuntar 5 cordades! Això del Camalot una put….ja m’hi he trobat també més d’una vegada. Ja canviaré l’explicació de l’aproximació al bloc, si que és veritat que no està massa ben explicada. La baixada m’han dit que algú ha netejat el camí, fa un any, quan la vam reequipar, estava bastant brut i perdedor.
    Ens veiem!!!

  5. BusyBee says :

    Gràcies Xavi!!! doncs les teves fonts son ben certes, el camí de baixada estava molt ben marcat.

    A veure si poc a poc em vaig familiaritzant amb els caxarros i li pillo facilitat en posar-los i treure’ls :)

    Bon cap de setmana!

  6. Eduard says :

    Felicitats per la via! Aquesta és de les que tinc pendents… Però sempre m’ha fet mandra pq m’havien dit que era mica discontínua.
    Segueix amb aquest ritme i no t’atraparem!!! :-P

Deixa un comentari

