Le Lézard, 385 MD- 6a+ (6a oblig.). Dent d’Orlu

reunio

Amb en Marcel decidim passar els tres dies a la Dent d’Orlu. Per mi serà el primer cop que escalaré en aquell tipo de pedra, el gneis. És molt semblant al granit però jo diria que aquest és menys aspre. I en granit típic d’alta muntanya (color gris fosc, res a veure amb el del Maresme) diria que només hi he escalat un cop (a Cavallers), fet que fa que no vagi massa convençuda de fer de primera.

dent orlu

En Marcel tria la via Le Lezard, que tot i que ser llarga esta molt ben equipada i les reunions son rapelables. Repartim els llargs, ell farà els imparells (així començarà ell i jo tindré uns metres de segona per familiaritzar-m’he amb la roca) i jo els parells, així jo només hauré de fer un 6a de primera i a ell li tocarà el 6a+ de la novena tirada i un 6a de la onzena, en total 12 llargs. Intentaré ser breu amb l’explicació de l’ascensió.

Ll1, 35m 5b+

Em pillat bon dia, no fa ni fred ni calor i a més la roca esta ben seca. L’únic incovenient és que un cop a peu de via veiem una cordada de tres (francesos) fent la via (sembla que avancen poc a poc, ai ai ai…), estan al quart llarg.

A peu de via tenim la batalleta a veure si portem motxilla o no, jo natrualment dono els meus arguments i tot, en Marcel opinia tot el contrari, em diu que en aquest tipus d’escalada s’ha de portar i més portant tanta cosa com portem (xubasqueros, menjar, aigua…), al final acabo acceptant.

Pensava que el primer llarg em costaria una mica però ha anat molt bé! em sembla que això del gneis m’agrada :P i els meus peus (Miura) si enganxen d’una manera…. tot això m’anima per fer els següents llargs de primera.

IMG_9148
En Marcel en el primer llarg

Ll2, 30m 5a

Aquest em toca a mi i que bé perquè només és un 5a :D Mentrestant vaig pujant vaig trobant gran quantitat de preses tant de peus com de mans.

Ll3, 30m 5b

No sé perquè però el tercer llarg, que el Marcel ha fet de primer, m’ha costat bastant, més que el primer, suposo que en part per el canvi de temps brutal que hi ha hagut, el cel s’ha posar negre i es comencen a sentir els trons, els tenim just al darrera, quin ambient més alpi!!! quins nervis!!! la meva primera escalada amb tempesta…. uffff. El tercer llarg el pujo escopetejada.

Ll4, 25m 5c

Ara ve el quart llarg, un 5c que es posa recte. És on estava aturada la cordada que portàvem al davant quan nosaltres havíem arribat a peu de via, tenia pinta de que el llarg costaria. Li dic al Marcel que no ho tinc massa clar però ell m’anima perquè m’hi posi, em diu que això ho faig segur. Amb aquest ànims no em puc negar així que respiro i cap amunt!

Aquí canvia el tipus d’escalada per donar pas a una escalada més atlètica, on els bons cantos hi son presents. Cap a meitat del llarg hi ha un mini sostre on acabo fent A0, el Marcel em fa una petita “esbroncada”! però si ni ho has intentat!!! te raó, però és que quan toca fer passos de força m’acollono una mica, una es conscient dels seus punts febles ;) tot i que si ho hagués intentat segur que hauria sortit. Reconec que el llarg em va agradar molt! el vaig patir i el vaig gaudir.

IMG_9181 Ll6, 35m 6a

Buffff ara si que comença el festival! un 6a en gneis! novament no em veig capaç però m’hi acabo posant, això és motivació. És un llarg molt finet, hi havia trams en que em faltaven mans i peus ufff quins nervis, però ja sabeu alguns la meva manera d’escalar, m’agrada agafar la carrerilla i no parar fins arribar a la reunió, i això és el que vaig fer. Un cop arribo a la R el Marcel em diu però on és el pas de 6a??? i la meva resposta va ser no ho sé :P Aquest llarg em va sortir net com una patena! que poc m’esperava encadenar-lo! em va encantar :)

IMG_9162
En Marcel pujant el sisè llarg

Ll7, 45m 5c

En aquest llarg ja comença a ploure amb més ganes, quan em toca pujar-lo a mi, noto que els peus jo no tenen tanta adherencia amb la roca i fa que un 5c sigui més dificil de lo normal. Quan arribo a la reunió parlem amb el Marcel de que fer, si segur amunt o no. Votem per menjar una mica sota la pluja amb l’impermeable ja posat i veure com evoluciona el temps, ja ens veieu als dos penjats de la R7, plovent i menjant xD i la cordada dels francesos (que jhavien baixat a terra després de fer el sisè llarg) que son a peu de via anant-nos mirant xD

IMG_9165

IM009304
Diedre del final del seté llarg. Autor: Marcel

Al final decidim tirar a ball, i com no, Llei de Murphy, quan ja portàvem dos ràpels va parar de ploure v_v que havia de passar si no? xDDD Jo no me’n vaig penedir d’haver-nos baixat. Us podeu imaginar un 6a+ en gneis amb la roca molla? jo no…

Diumenge intentem escalar a Sinsat, però només sortir del cotxe, a les 13h. (sisi una mica tard) se’ns posa a ploure. Al final ens prenem un diumenge tranquil per fer un bon àpat a l’hora normal de dinar i per anar cap a Oliana a veure si dilluns per allà ens deixa escalar una mica.

Dades d’interès

Les distancies dels llargs son: Ll1 35m,  Ll2 30m, Ll3 30m, Ll4 25m, Ll5 35m, Ll6 35m, Ll7 45m, Ll8 3m0,Ll9 15m, Ll10 20m, Ll11 45m i Ll12 40m.

Us deixo un enllaç on trobareu tota la informació referent a les cares de la Dent d’Orlu.

Le lezardLa ressenya de la via ha estat treta
de la web CAF Montagnards Ariégeois

Anuncis

Etiquetes: , , ,

3 responses to “Le Lézard, 385 MD- 6a+ (6a oblig.). Dent d’Orlu”

  1. PGB says :

    Eps, encara no m’ha quedat clar si és gneis o granit xD
    Percert, són plaques d’adherència amb graus de continuïtat o amb un pas més dur que els altres que dóna el grau?

    haurieu d’haver baixat abans!!! xD

  2. David i Neus says :

    FELICITATS!!! jo tinc ganes d’anar-hi però a una de més facileta. Com estava de neu, gens no??? a cap de les seves cares??? a veure si ens apropem aviat.

  3. BusyBee says :

    Bones Pere,

    per mi els llargs eren mantinguts, hi havia potser algun passet que era un pel més difícil. No era lo típic que el llarg és fàcil i de cop et trobes amb el pas que dona grau al llarg, saps? això per el que jo vaig notar eh.

    Neus!

    gràcies guapa! A la nostra cara només hi havia la neu que es veu, en cap moment en vam trepitjar, ara bé, les altres cares no se com estarien. Jo de tu hi aniria, a mi em va encantar el lloc, la vegetació que hi havia era brutal i la via molt maca :)

Deixa un comentari

