La Desdentegada. Montserrat

Aquest dissabte me’l prenc de tranquis i me’n vaig a fer esportiva a Montserrat concretament la Desdentegada, com no, em sembla que hauré de variar una mica.

Aquest finde m’acompanyen l’Àfrica, la Nora i la Marta (ma germana). L’Àfrica i la Nora fa relativament poc que escalen i per ma germana serà el seu segon dia.

Anem directes a les vies facils, la 19, 20 i 21.

Via 21, IV+

La començo jo i així els deixo les cintes posades. És increïble lo juntes que arriben a estar les xapes, al final m’acabo saltant xapes, jo! la que mai ho faria però es que realment estan enganxadissimes, això fa que sigui una via ideal per iniciar-se de primer.

La següent en pujar és l’Àfrica que s’anima a fer-la de primera, et vaig veure molt suelta eh nena! felicitats!

DSC_0236
L’Àfrica pujant la primera via

Ara li toca a la Nora, en aquesta la Nora es va posar de primera, per el que vaig entendre va ser la seva primera via de primera! i ningú ho diria, se la va veure molt suelta i ni va patir, i es veu que era el 4 o 5 dia que escalava la tia! felicitats Nora! segueix així i ens passaràs a totes!

Per últim la Marta, la senyoreta queixes perquè mira que no va parar eh ;) que si em fan mal els peus, que si la via és massa difícil… Anava queixant-se però anava pujant i ho va fer molt bé, no es va penjar de la corda en cap moment tot i que m’anava dient que la portes ben pillada i ho feia.

Via 20, IV+

Aquesta via és més del mateix, xapes juntissimes i gran quantitat de cantos. L’Àfrica i la Nora s’hi van posar de primera i ma germana en top-rope.

DSC_0260
La Nora muntant  la via

Via 19, V

Aquesta via ja apreta una mica més, aquí vaig pujar jo primera i em vaig quedar a la reunió per fer-lis fotografies a totes des de dalt i van queden ben xules.

Total, tot un dia dedicat a la Marta, l’Àfrica i la Nora,  així que a final de dia havia de tenir una recompensa, no? i si! la vaig tenir, vam anar una mica més a la dreta, a la secció dels 6b’s :)

DSC_0272

DSC_0276

Via 25, 6b

Com que aquest cop era jo qui havia de muntar els turruquillos i no hi havia ningú al darrera que me’ls pogués desmuntar en cas de que jo no l’acabes, decideixo ficar-me a un via que ja havia fet un cop i que trobo que és molt assequible.

Remarcar que aquesta via jo no la poso de 6b com diu la ressenya, la baixaria a 6a+. És una via on vas trobant bones preses i no és massa dura físicament. A dalt te com una mica de desplom, poca cosa i amb bons cantos que fan que es pugui superar sense patir. Aquesta via la recomano per als qui volen fer el seu primer 6b ;)

Al començar la via no sabia si la podria acabar, feia tant que no em donava “canya”… però no vaig haver de deixar cap mallón :) tot i que no la vaig encadenar eh… a meitat de via vaig mirar amunt i quan vaig veure aquell desplom que em venia a sobre em va donar un bajon (no recordava que tenia bones preses) i vaig demanar que em pillessin, a part vaya tela amb el solano que va començar a picar, vaig arribar a terra suant v_v Amb tot això no justifico que no em sortís eh, un escalador ha de saber escalar fagi sol o núvol, fred o calor… i aquesta via hauria d’haver sortit.

DSC04666
L’entrada de la via. © Nora

Li dono 1 mes perquè torni a sortir del tiron i molt millor. La pròxima setmana m’apunto a un roco, en principi dos dies a la setmana a veure si em poso forta i passem a la fase dels 6b’s a vista ;) sóc una inconformista… m’agrada :D

L’Àfrica i la Nora van voler provar la via. L’Àfrica va poder arribar fins a dalt però amb la Nora se’ns va fer tard i va haver de abandonar.

En fi, felicitats a les tres per les escalades del dissabte!!!

Ressenyes: les ressenyes de la desdentegada les podeu trobar aquí o a la web Kpujo

Anuncis

Etiquetes: , , , ,

2 responses to “La Desdentegada. Montserrat”

  1. Manuel Punsolsa says :

    Ei companya, no tens alguna panoràmica de la zona, amb la situació de les vies? Escala força i seràs feliç…

  2. Núria says :

    Bones Manuel, tinc aquesta panoràmica, a veure si et serveix.

Deixa un comentari

