Boy-Roca a l’Elefant, 160m 6a+ (V/Ae)

BoyRoca_003Ahir dissabte li vaig proposar al CrazyBanana anar diumenge a Montserrat a fer la Boy-Roca, sabia que les assesegurances allunyaven però desprès d’haver fet la via de l’Adrià a Gorros em sentia prou segura com per posar-m’hi.

Quan ens hem llevat a les 8:30h. el dia no pintava gens bé, estava tot tapat i es veia que havia plogut, faig un gran esforç per animar-me i anar a Montserrat. Mentres fem l’aproximació amb el CrazyBanana els núvols i la boira va desapareixent deixant-nos al final un dia brutal, sense ni fred ni calor.

A les 11h. som a peu de paret, tenim dubtes de per on comença la via, però tot sembla indicar que és on l’entrada de roca és ben ample. Mirant els llargs i contant que jo hauré de fer el L3, sembla ser que em toca començar a mi, i no cal que em toqui perquè vaig tant motivada que igualment vull començar jo.

Ll 1, 50m III+

M’hi poso ràpid i sense pensar, però abans miro la ressenya per saber on cau la R. Començo a pujar, vaig tranquil·la, he tingut moltes hores per conscienciar-me de que en aquesta via, tret del llarg de Ae, hi han poques xapes. Vaig pujant, buscant alguna xapa, perquè segons la ressenya una si que ha d’haver-hi. I per fi la veig! que maca és, quina alegria trobar-la entre tantes pedres! :) Continuo pujant, el CrazyBanana em diu que me’n vagi una mica a la dreta i ho faig però no massa. Porto ja els 60 metres de corda (jo no ho sabia) i uns 10 metres més amunt veig una xapa! arribo fins a ella, mentres el lori grimpa 10 metres el tio sense avisar-me! no trobo cap R així que montu la R allà mateix… Li dic al CrazyBanana que pugi i quan ja li queden uns 20 metres per arribar on sóc jo, em diu que m’he desviat, que la R de la via esta més a la dreta (ell ja l’havia vista des del peu de via, quan ens havíem estat mirant per on començar la via). Total que el CrazyBanana puja fins la R, i llavors m’assegura a mi perquè vagi fins on és ell. Només em faltava això, haig de desgrimpar uns metres i fer un flanqueig fins on és ell… al final tot surt bé però quin pal v_v

Nosaltres portàvem la ressenya de kpujo i la veritat trobo que la primera R no esta ben situada. La R correcta diria que queda a la dreta de la de la fisura que es veu. L’he senyalitzada a la foto amb un punt vermell.

BoyRoca_007
Jo a la que em pensava que era la R1.
La reunió quedava més o menys on esta el punt vermell.
Autor: CrazyBanana

BoyRoca_014
Fent el flanqueig. Autor: CrazyBanana

Ll 2, 25m IV+

Ja som tots dos a la R bona i ara li toca al CrazyBanana. És un llarg curtet i amb molt bones preses de mans i peus. El CrazyBanana puja la mar de bé fins a la còmoda reunió (és una bona lleixa).

Mentres vaig pujant aquest llarg vaig mirant-me el tercer llarg, el meu, el que em tocara fer de primera, i tela marinera! impressiona una mica… no sembla fàcil. Arribo a la R i li dic al CrazyBanana que no sé si podré fer-lo i que potser ens haurem de baixar de la via.

BoyRoca_017

El CrazyBanana en el segon llarg

Ll 3, 30m V/Ae o 6a/6a+

Em toca. L’inici del llarg es fa molt bé, bones preses i la roca molt bona, com a la resta de via. Arriba un moment que el tema es comença a posar tiesso, es nota que el llarg te una mica de panxa, intento pujar una mica i veig que em costa, els braços se’m inflan i mels noto cansats, així que decideixo treure ja els estreps. Només els he fet servir una vegada, durant el curs d’Alpinisme de perfeccionament i des d’aleshores res, i s’ha notat, no he anat massa suelta però més o menys m’he defensat. El llarg l’he acabat si però vaya tela el que he arribat a fer :P He fet servir els estreps dues vegades quan diria que només son per un pas, no? i també he fet alguns AO xDD diria que tot el tram xungo :P com sempre una desprès se’n penedeix i pensa que ho podria haver fet bé però… quan estas allà… costa no fer trampes v_v

El CrazyBanana ha tingut més problemes per pujar, ell mai havia fet cap via amb passos d’Ae i a sobre jo no li he explicat lo poc que s’havia de com s’han de fer servir i per rematar el tema li han fet una mica de mal els braços… v_v Després d’un bon esforç ha aconseguit arribar fins a la R i hem fet un bon descans.

BoyRoca_023a
El CrazyBanana pujant el tercer llarg

BoyRoca_026
He acabat el llarg :D !!

Aquest llarg és increïble la quantitat de xapes que arriba a haver-hi, 14 segons la ressenya, el llarg esta minat i dona una confiança… ;)

Ll 4, 30m IV+

Que bé li toca al CrazyBanana, ja em va bé a mi anar de segona que deu ni do amb la currada del anterior llarg. Aquest llarg és una mina de bolos! 3 pàrabolts en aquest llarg.

BoyRoca_028
En CrazyBanana en el quart llarg

Ll 5, 20m IV

Aquest últim llarg per mi, tinc l’onor d’arribar primera al cim de l’agulla :) Pensava que no hi hauria cap pàrabolt (no recordava que posava a la ressenya) però me’n he trobat dos!!! quina alegria! és fàcil eh el llarg però trobar-te dos pàrabols és genail :) La R la he muntat abans d’arribar a dalt de tot de l’agulla, hi ha un xapa, no he vist res més.

BoyRoca_030
Ja acabem! foto al cinquè llarg

Hem fet la foto de cim i vinga cap a casa. Baixar de l’agulla no és massa fàcil. Hi ha que desgrimpar direcció NO (canto oposat a l’ascensió de la via) uns 2 metres per una pedra super sobada, jo he preferit utilitzar la corda i el pàrabolt que hi ha a dalt de l’agulla que ja esta per assegurar-se per baixar aquells metres, m’he quedat mes tranquil·la. El bruto del Cb ha baixat fotent un salt v_v

BoyRoca_031

En fi, que sembla que això de que les xapes allunyin ho vaig superant tot i que hauria estat bé que m’hagues tocat algun llarg de IV+ (els que ha fet el CrazyBananaB) amb poques xapes perquè el primer era massa fàcil i tot, el CrazyBanana l’ha pujat en bambes…

A la ressenya que adjunto teniu molt ben explicada l’aproximació i descens de la via, així com també la informació dels llargs i el seu equipament.

Més fotografies a la meva galeria Picasa

elefantDades d’interès

Aproximació: (50 min). Deixant el cotxe al Monestir, pujarem per les escales que surten de les fonts direcció Sant Benet. Just abans d’arribar agafarem el camí de Sant Salvador tombarem que surta mà dreta. A uns metres abans d’arribar a Sant Benet tombarem a mà dreta per un caminet que passa per una porta metal·lica. Seguirem el camí enfilant-nos pel bosc (ignorarem un trencall a mà dreta).  En 10 minuts trobarem una corva tancada a mà esquerra, aquí deixem el camí principal i seguirem per el corriol que neix ala nostra dreta. Seguirem el camí fins arribar a peu de via.

Descens: Baixarem de l’agulla en direcció NO, just el cantó contrari per on hem pujat. Hem de fer una desgrimpada de 2 metres per una pedra molt sobada. A dalt de l’agulla hi ha una xapa d’on ens podem assegurar per baixar. Seguirem a mà esquerra per una estreta xemeneia i anirem seguint fins que a mà esquerra trobarem un camí que ens porta al camí d’anada.

Informació de la via

Horari: 2h.

Exposició: mitjana-alta en els trams fàcils

Compromis: totes les R son rapelables

Material: 14 cintes, estreps

Descripció: L1 50m II+ (un pàrabolt), L2 25m IV+ (2 pàrabolts), L3 30m V/Ae (14 pàrabolts), L4 30m IV+ (3 pàrabolts) i L5 20m IV (2 pàrabolts).

Nota: part d’aquesta informació ha estat treta de la web kpujo, a la ressenya també deia que es podia portar algun friend, en el meu cas no en vam portar. La ressenya que hi ha en aquesta entrada ha estat feta per mi, ja que trobo que la ressenya d’aquest autor pot crear confusió i jo crec que la situació de la R1 a la ressnya no esta bé.

Anuncis

Etiquetes: , , , , , ,

4 responses to “Boy-Roca a l’Elefant, 160m 6a+ (V/Ae)”

  1. NEUS I DAVID says :

    DIUMENGE!!! ESTAVEM DOS AGULLES A PROP.
    VAM FER LA NORMAL A LA MOMIETA I DESPRÉS A CAMINAR, VAM FER L’AGULLA DE SANT SALVADOR, LA QUE ESTA AL COLL AL BAIXAR DE L’ELEFANT I DESPRÉS FINS L’ALBARDA CASTELLANA. NOSALTRES VAM COMENÇAR A CAMINAR CAP A LES 10.30
    VAM ARRIBAR AL COTXE QUE EL TENIEM A LA CARRETERA DE CAN MAÇANA A MIG KILOMETRE DEL PARQUING I ENS EL VAM TROBAR AMB TRES VIDRES TRENCATS I ES VAN ENDUR EL MEU BOLSO QUE ESTAVA AL MALETER, PERÒ ESTAVA BUIT… UNA MERDA EL FINAL DEL DIA….
    FELICITATS PER LA VIA!!! I AQUESTA SEMBLA QUE ALLUNYEN BASTANT…

  2. BusyBee says :

    Ostres doncs si que estàvem a tocar Neus! Jo la Momieta tmb esta pendent, algun dia hi pujaré.

    La Boy-Roca esta molt bé eh, i si que és cert que les xapes allunyen però es deixa fer molt bé la via. Te la recomano la Boy-Roca :)

    Quina putada això del cotxe, no? no ens deixen ni fer muntanya tranquils…

    Que vagi bé guapa!

  3. PGB says :

    Tant la Boy-Roca com la GEDE fa mil que estàn a la llista. Diria que vas anar cap a la linia de la GEDE (la primera foto).

    Quina putada lo del cotxe de la Ctra de Can Massana! :/

  4. BusyBee says :

    Ep Pere! doncs si, em vaig colar a la GEDE que per cert la vaig veure amb forces pàrabolts eh, i al veure’ls ja vaig pensar que algu no encaixava :P

    Doncs fes la Boy-Roca perquè val la pena, a mi em va agradar molt, el dia que estigui més forta tornaré per fer-la en lliure :)

    A veure quan tornem a coincidir, no? que encara no hem fet cordada junts ;)

Deixa un comentari

