Bàlsam del Tigre, 200m 6a+/6b (V+ oblig.) Paret Bucòlica

Vist com esta el tema de la neu al Pirineu diumenge decidim anar a fer roca de camí cap a Barcelona i Terrassa. Amb el Mimo, en Pere i en Marcel decidim anar a Oliana, concretament a la Paret Bucòlica. En Mimo i en Pere es decanten per la via Terra de Dinosaures i en Marcel i jo per Bàlsam del Tigre, via que en Marcel ja havia fet però que jo en canvi porta mesos esperant-la ;)

Ll 1, 40m V+
Aquest llarg el començo jo i així el segon llarg, el del sostre, el farà el Marcel que jo no ho veig massa clar. En el primer llarg la primera xapa esta un pel amunt, però és un IV fàcil que es fa sense problemes. Continuo escalant i … ups… primer obstacle, un tram de V+ i amb una mica de panxa. La xapa esta una mica amunt, pujo poso cinta, xapo i pilla pilla!!! ufff ja m’he cansat jejejeje, descanso un  minuts i amb els ànims del Marcel i d’en Mimo, que assegurava en Pere al primer llarg de Terra de Dinosaures, decideixo tornar a provar, hem trobo bones preses i aconsegueixo sortir del pas :). El tram continua fàcil fins la R.

im009257
En Pere i jo fent el primer llarg de Terra de Dinosaures

i Bàlsam del Tigre respectivament. Autor: Marcel

Ll 2, 30m 6a

Aquest llarg li toca al Marcel i menys mal perquè quan veig el sostre al·lucino una mica. En Marcel posa la cinta a la xapa que hi ha a la dreta i se’n va cap a l’esquerra, potser un pel massa, torna una mica més cap a la dreta, puja els braços, fa com una mena de salt i pilla el bon canto que hi ha sobre el sostre i s’hi enfila com si res! i en un moment ja sento R! Ara em toca a mi, recullo reunió i cap amunt, em col·loco sota el sostre, uffff! i jo tinc que pujar per aquí? Li dic al Pere, que estava a la R1 de TD, que no sé com pujaré, i a més no tinc estreps! també en Pere xerra sobre el pas de 6a que li tocara fer, ai que malament que estem… xDDD Continuem amb el meu llarg, miro de fer A0, però no va massa bé, al final decideixo treure la cinta i pujar per on ho ha fet el Marcel, estiro bé els braços i… buaaaa cantaco!!! hi han unes preses brutals!! però pels peus res de res els pujo tanto com puc i me’n surto! després d’aquest sostre hi han un munt de bústies per acabar el llarg sense patir.

img_9021
En Marcel en el segon llarg

L3, 40m V+

Aquest llarg em toca a mi. És un llarg fàcil i amb molt de canto, l’únic que vaig trobar és que les xapes ja no estaven tant a tocar com a TD ni com jo estic acostumada. El Marcel em dona algun friend per si de cas. Vaig fent una mica de coco, i pensant que no passa res, que es un V+ i que l’he de pujar, sóc de les que prefereix no parar a mirar i descansar, sinó que mentres el coco i els braços donin de si segueixo pujant sense parar, així se’m fa tot més fàcil (això funciona quan el coco no va bé però el físic si). Vaig arribar a la R3 sense col·locar cap friend, no ho vaig trobar necessari (potser hauria d’haver posa’t algun per practicar). No sé si va ser en aquest llarg que vaig posar un peu a una xapa… anava canviada de mans i no sabia com arreglar-ho :P

Ll 4, 40m V+ i Ll 5 6a+/6b
Nosaltres vam empalmar aquests dos llargs. El que seria el L4 te una sortida una mica punyetera però hi han bones mans.

Ara bé, deu ni do amb el cinquè llarg, menys mal que el fa en Marcel perquè jo no sé si me’l hagués tret :P Te un pas de 6a+ o 6b. És un sostre amb poca presa (petites) i les bones que hi han estan un pel amunt. En Marcel va haver d’utilitzar una baga per tenir algun peu i d’allà ja va arribar a la fissura horitzontal. En aquest llarg em vaig penjar com un xorissó :P

img_9027En mimo muntant el quart llarg de Terra de Dinosaures

Cordada
Foto de cordada. Autor: Pere

Ll 6, 30m IV
Aquest llarg és molt de patejar menys algun tram de IV, no vaig trobar cap parabolt, però si dos arbres amb dues bagues on assegurar-me.

img_9029
Foto de les dues cordades. Mimo, Pere, Núria i Marcel

Ressenya treta de la web Escalatroncs

Anuncis

Etiquetes: , ,

8 responses to “Bàlsam del Tigre, 200m 6a+/6b (V+ oblig.) Paret Bucòlica”

  1. PGB says :

    Hehehe, llàstima del frustre dels plans alpinos del finde! Almenys diumenge ho vam arreglar :)

    Quan tingui les fotos te les envio!

  2. BusyBee says :

    Ep! Pere! tens raó, una llàstima, perquè mira que tenia ganes de fer alguna canal eh! porto massa temps sense tocar la neu v_v

    A veure si el tema es posa millor i fem una escapada, no? :)

    Fotos!!! fotos!!! :P

  3. NEUS I DAVID says :

    ey!! aquesta la tenies pendent… molt bé!! taxant de la llista…
    si, a veure si millora la neu que esta massa carregat, neu neu neu…..

  4. Eduard says :

    Felicitats per la via!!
    La vaig fer fa uns quants anys i tinc ganes de repetir-la… Més exigent que TD però també més guapa. Per cert, el primer sostre té trucu ;-)

  5. BusyBee says :

    Doncs si Neus! poc a poc les vaig esborrant de la llista però també en vaig afegint :P no s’acaba mai així xDDD

    Jo tinc unes ganes de fer alguna canal… El finde passat volíem fer algun corredor a Punta Vinyola i no vam poder, molta boira i pluja, ens vam moure cap a Cambre d’Ase i després de fer l’aprox. vam decidir baixar, hi havia massa neu pel nostre gust.. v_v

    A veure si tenim més sort i la muntanya ens deixa fer ;)

  6. BusyBee says :

    Ei Edu! que vols dir que t’he truc? ho dius per les ganses preses que hi han sobre el sostre? ;)

    Si que és més guapa que la TD :D

    Ara ja no sé quina més puc fer pe allà… alguna recomanació?

  7. Eduard says :

    …No diré res, és qüestió d’una mica d’imaginació ;-)
    Per la Bucòlica no he fet res més, però m’han comentat que la “Pas d’Estrés” és molt xula però més difícil que la Bàlsam (6b, obligat V+)

  8. BusyBee says :

    jajajaja ja fas bé de no dir-ho ;)

    Doncs la de Pas d’Estrés ja la tinc mirada però hi hauré d’anar amb algú que tiri més que jo perquè jo els llargs de 6b i 6b+ em sembla ke encara no els puc fer :P

    Molta muntanya!!!

Deixa un comentari

