Mar de Núvols, 110m 6a. Vilanova de Meià

vilanova_meia2

Divendres l’Esther i jo anem a Vilanova de Meià a fer la Txubaskos Baskos, una via de grau màxim V+ que no hauríem de tenir cap problema per fer-la. Per mi la meva primera escalada a Vilanova de Meià :)

Quan arribem a peu de via ja veiem que hi ha una cordada de dos que just comencen a enfilar-s’hi, ens avisen que no aniran massa ràpid. Anem més a la dreta a mirar la via Mar de Núvols, és un pel més difícil, segons la ressenya i l’últim llarg és de 6a. Buf, hi ha una cordada també, i per el que sembla son amics de l’altra. Amb l’Esther decidim que farem la via de la cordada que escali més ràpid. Al final toca fer la via Mar de Núvols, li tenim un cert respecte aquest 6a, però ens hi posem.

Ll 1 V+
És un llarg maco i que es deixa fer bé, però la primera xapa esta molt amunt. Contant que a mi em toca el 6a del L4 i que la via te quatre llarg, li toca començar la via a l’Esther. Com es nota que la tia va bé de coco, puja fins a la primera xapa com si res! no sé si és que era el primer llarg o que començava a conèixer Vilanova de Meià però he de reconèixer que en algun passet no em notava massa fina, menys mal que anava de segona per calentar motors.

img_8996
L’Esther en el primer llarg

Ll 2 V+
Aquí comença el festival! des de peu de via ja ho havíem vist però mai és el mateix veure-ho des d’uns quants metres de distancia a veure-ho quan ho tens als morros.

El segon llarg comença amb uns sostres, de preses grans però arrodonides i un pel sobades. Les xapes estan ben col·locades, fet que m’ajuda a fer els passo més tranquil·la. M’hi poso i em trec els sostres sense incidents ni trampes, semblaven més del que son :)

p1020014

p1020016
Autor de les fotografies: Esther. Jo fent el segon llarg

Pensava que aquests sostres eren el tram difícil de la via, però en el meu cas m’esquivocava. Passat aquest tram la via continua seguint la línia, preses grans, arrodonides i algu sobades i a sobre li sumem una mica de panxa i les xapes allunyades, festival!!! em vaig currar uns “alejes”…. no sé d’on vaig treure el coco per fer-los, en algun moment notava que alguna ma s’em escapava una mica i que els braços es cansaven però seguint la meva tònica, millor pujar amunt que no pas parar, descansar i perdre el bon coco que portava. Per fi arribo a la R, salvada!!!

Ll 3 V
Aquest li toca a l’Esther, se’n va una mica a l’esquerra per desprès tornar un pel a la dreta. Hi ha un tram de roca podrida que li dic jo, d’aquella no que no m’agrada gens, però en aquest llarg podré descansar de la currada del anterior i no hauré de patir :P

img_9003
L’Esther en el tercer llarg

Mentres asseguro a l’Esther vaig mirant-me el llarg, a dalt veig un tram que es posa una mica tiesso i te pinta de que serà durillo però me’n alegro perquè no em toca fer-lo a mi :P De cop sento que l’Esther diu R!!! i jo com que R? però si li toca fer aquell tram tiesso i dur!!! doncs no, aquell tram es el 6a, mecasun tot que em tocara patir altre cop v_v m’esperava trobar un 6a de placa i finet, d’aquells que m’agraden, però no va haver-hi sort v_v

Ll 4 6a
L’Esther i jo en parlem, ella em deixa un mahion per si de cas em quedo a mitges i no em veig en cor de pujar. El llarg comença desviant-se a l’esquerra per desprès entrar en un diedre si es que se li pot dir així. Veig que hi ha una xapa a la paret dreta, poso cinta corda i cap amunt, vaig mirant, pujant, agafant preses bones que no em fagin caure, col·locant bé els peus perke no em rellisquin…  i vaja! sembla que ja he fet el 6a! wwoww ha anat perfecte, em paro i miro per on continua la via i sorpresa! no he fet el 6a o pot ser si que l’he fet però no l’he acabat. La via se’n torna a l’esquerra, hi ha una paret llisa i recta amb una única presa per el peu esquerra. La xapa esta una mica amunt, intento pujar fins que em queda amb la xapa als morros, m’estic començant a petar de braços, no sé que fer! el primer que em passa pel cap es posar el dit a la xapa i ho faig! però el torno a treure ràpid no sigui cas que em caigui i em trenqui el dit (molt provable en les condicions en que estava), vaig una apurada de forces per agafar una cinta de l’arnes i col·locar-la, tenint la cinta ja faig un A0 i xapo i li dic a l’Esther que em pilli! quina petada v_v després d’aixo la via ja es posa millor, tampoc massa però lo suficient perquè arribi a la R amb tranquil·litat.

p1020024
Autor: Esther. Jo en el quart llarg

Quan l’Esther arriba a la reunió em desfogo una mica explicant-li com ha anat el llarg i l’adrenalina que he generat xD

En aquesta reunió ens ajuntem dues cordades, portàvem una parella al darrera fent la via i al final ens van pillar :P

Tots quatre vam rapelar per la Txubaskos. Vam rapelar de la R4 de la nostra via a la R2 de la Txubaskos i d’allà ja cap a terra. Vaig passar un pel de nervis a la R2, mai m’havia trobat amb 4 persones en una reunió, van haver-hi els típics dubtes de i això agunatara 4 persones? xD

Arribar a terra va ser tot un descans :P

Dades d’interès

Aproximació: 10 minuts. Passat el poble de Vilanova de Meià seguim la carretera que ens portara just a sota de les parets, ens quedaran a mà dreta. El camí que hem d’agafar és evidentt.

Descens: nosaltres vam rapelar des de la R4 de la nostra via a la R2 de la Txubaskos, i des d’allà al terra (cordes de 60m). També es pot baixar caminant.

Material: cintes express. No vam utilitzar ni friends ni tascons.

Ressenya de la web Escalatroncs

Anuncis

Etiquetes: ,

4 responses to “Mar de Núvols, 110m 6a. Vilanova de Meià”

  1. neus i david says :

    MOLT BÉ!!!!! ESPERO LES FOTOS!!!! MOLTA CALOR A VILANOVA O US VA PLOURE DIVENDRES???

  2. BusyBee says :

    Bones Neus,

    per Vilanova va anar molt bé, quan vam arribar vam veure un núvol negre sobra la Paret dels arcs i feia dubtar de si aguantaria el dia. Quan estàvem a peu de via esperant que les cordades fessin el primer llarg, feia un pel de calor, però a la que vam començar a pujar tocava més l’aire i s’hi estava bé, i el núvol aquell va desaparèixer i va quedar el completament descobert! Al final va resultar un dia guapissim :)

    Aquesta tarda a veure si faig una visita al vostre bloc, a veure com us ha anat el pont :)

    Ens veiem!

  3. Eva Sensada says :

    Hola Busy bee,
    Estic buscant informació d’alguna via a on portar a un noi que només ha escalat una vegada i he anat a parar al teu blog on he llegit el teu relat. Creus que la via Mar de núvols podria ser apropiada per portar-lo? Jo no l’he feta mai, però pel que expliques està ben equipada, oi?
    Bé, noia, salut i bones esclalades.

  4. Anònim says :

    Ojo amb els desprendiments de roques quand hi ha canvis de temperatura. A Chubascos vascos hi va morir el meu fill

Deixa un comentari

