Terra de Dinosaures, 160m 6a

Aquest passat dilluns el CrazyBanana, l’Esther i jo vam anar a oliana a fer la via tan esperada, Terra de Dinosaures. Havia sentit parlar d’ella i m’havia mirat força informació per internet, era una via ben equipada, de calcari excel·lent i orientada al sol, que més li podia demanar?

Ens llevem dilluns i veiem un cel perfecte! ni un sol núvol! ni fred ni calor, és el dia per triomfar :)

A peu de via repartim els llargs, el CrazyBanana farà L1 i L5, l’Esther L3 i jo L2 i L4.

L1, 30m V

El CB comença amb aquest llarg, es veu facilet, ideal per a començar a escalfar i per començar a agafar-li confiança al calcari, que des de la temporada passada que no el toquem. En CrazyBanana munta reunió i pugem l’Esther i jo. Vaig mirant les xapes, quin gustasso escalar amb les xapes tant a prop, em sembla que en el següent llarg no patiré en aquest aspecte. Després del primer tram de IV entrem en un V, i ostres, com es nota que feia temps que no tocava calcari, estic massa acostumada al conglomerat de Montserrat i pujar aquest V em costa més del que m’hauria de costar, veient això començo a pensar… i jo m’he de posar en un 6a? no ho veig massa clar eh xDD A la R d’aquest llarg trobem dos pàrabolts sense unir.

p1010902
En CrazyBanana fent el primer llarg. Autor: Esther

oliana_008
L’Esther i jo fent el primer llarg. Autor: CrazyBanana

L2, 30m V+/6a

Estem a la reunió, miro a dalt per veure el llarg que em toca fer a mi, sento a l’Esther que diu algu com ai que aquí patiràs..! ja saps on et poses? Carai tu quins ànims!! la veritat que por no tinc, sé que les xapes estan molt ben col·locades i això em dona molta confiança. El llarg comença amb una mica de flanqueig a l’esquerra per després pujar per una placa que suposadament és el 6a. Xapo la cinta que hi ha just abans del pas de 6a, la següent xapa esta passat el pas, amunt en línia recta. Al final aconsegueixo pujar, però una mica per la dreta xD diria que m’he desviat jajajajaa miro la xapa que deia que quedava en línia recta i ara… mmmm… esta a l’esquerra! i no hi arribo per xapar, el cor se’m accelera una mica, no sé si fer una mica de flanqueig a l’esquerra per xapar o intentar seguir recta amunt per xapar la següent. Intento apropar-me a l’esuqerra però les mans em queden molt cap aquell cantó i noto que el cos se’m desequilibra, torno a lloc i miro per pujar cap amunt però clar si no arribo a la següent xapa tinc un bon tros de caiguda… al final decideixo xapar la xapa com sigui, poc a poc vaig tirant cap a l’esquerra… ui que sembla que ja hi arribo, provo de posar la cinta, ho aconsegueixo! ara la corda! i bien salvada!! :D Després d’això ja tiro cap amunt fins la R2, el tema es posa millor. A la R hi han dos parabolts.

oliana_016
Segon llarg de la via. Autor: CrazyBanana

oliana_028
L’Esther i jo a la R2. Autor: CrazyBanana

L3, 35m V+

Aquest llarg el fa l’Esther. Al principi no les tenia totes però com que és una crack s’hi posa i se’l treu! Van haver-hi alguns moments de nervis, es veu en un pas anava canviada de peus i va haver d’arreglar-ho, però tot va anar perfecte, ja et veig fent llargs de 6a Esther! Quan vam pujar el CB i jo de segons coi amb el llarg! no era tant fàcil com semblava eh! Tenia un pas en que s’havia de pujar en bavaresa, tenia la seva història. Felicitats Esther que t’ho vas currar!

oliana_029
L’Esther fent el tercer llarg. Autor: CrazyBanana

L4, 25m V+/6a

En aquest llarg es discutible el grau, en algunes ressenyes posa que és un V+ per a persones altes i un 6a per a persones mes baixes, o això és el que he llegit i m’han dit. Aquest llarg en teoria em tocava fer-lo a mi, però com que el CrazyBanana s’havia sentit bé fent l’anterior llarg de 6a de segon al final el convencem perquè faci aquest de primer. El sentim fer algun soroll d’esforç, aquest llarg te una sortida de la R de força i el llarg…. tela amb el llarg. Quan vam pujar l’Esther i jo vam al·lucinar, bueno ella no sé si massa però jo si! Al final d’aquest llarg l’excel·lent calcari desapareix per donar pas a …. no sé quina roca és aquella, suposo que també deu ser calcari però ufff, ja el tenia vist en alguna altra via de calcari i no m’agrada gens, és com si per la roca hagués caigut lava d’un volcà i l’hagues recobert, tapant així totes les mini preses. Aquest tram feia una mica de flanqueig a la dreta. Tenia bones preses de mans i peus però els moviments estaven limitats a aquells forats. En aquell tram no vaig difrutar gent, vaig tenir una mica de nervis (tot i que anava de segona eh), jo ja em veia fent pendul… i pensar que aquest llarg en teoria em tocava fer-lo a mi… potser si m’hi hagués posat de primera no hauria patit tant, m’hauria concentrat i cap amunt… no ho sé.

p1010938
El CrazyBanana en el quart llarg. Autor: Esther

L5, 40m V+

Aquest llarg l’únic interessant és el V+ del començament, els passos de just sortir de la R. Aquest llarg em tocava fer-lo a mi. Encara portava el cor accelerat del llarg anterior i no tenia masses ganes de patir. Em col·loco ja per sortit, miro el llarg i sembla un V+ una mica fi, hi ha una molt bona presa però no hi arribo, he de fer dos passos abans d’arribar-hi, total que faig? doncs trampes v_v em vaig agafar de la cinta i vaig tirar amunt fins agafar la bona presa, i a partir d’aquí em vaig posar a escalar xDDD Com me’n arrepenteixo ara d’haver fet això, i més sabent que allò era un V+, un grau que perfectament podia fer… en fi, que hi farem, va sortir així el tema v_v Després d’aquest passos de V+ es va posa molt fàcil la via, les xapes ja allunyaven més però era tant sols un IV i molt fàcil de fer, era més caminar que escalar. La R la vaig muntar a un arbre que hi ha al final del llarg.

p1010953
Sortida de la R4. Autor: Esther

I després d’això ens mengem un Ferrero Roche cadascú, cortesia del CB, fem la foto de rigor i cap al cotxe, que va molt de vent i un pel de fred :P

img_8977
Foto de cordada. CrazyBanana, BusyBee i Esther

Més fotografies a la meva galeria Picasa.

terradinosauresRessenya treta de la web Escalatroncs

Anuncis

Etiquetes: , , ,

6 responses to “Terra de Dinosaures, 160m 6a”

  1. Xavi says :

    Felicitats per l’ascensió! ja et passaré una llista de vies recomenables i de grau semblant per aquí la zona. N’hi ha de molt bones. Records!

  2. CrazyBanana says :

    Ha estat el primer cop que he anat a fer via llarga amb dues noies, i m’ho he passat molt be ;)

    S’ha de dir que feia més fred del que ens esperàvem degut al vent que era molt fort, estar a les reunions no era massa divertit. En alguns moments també vam passar por en veure com estava el cel, semblava que en qualsevol moment es posaria a ploure, però al final vam acabar sense mullar-nos.

    La via em va agradar, és variada, amb pedra bona i la dificultat justament al meu nivell: em donava feina, però sense patir, molt recomanable!

  3. Eduard says :

    Felicitats per la via!! Ja la tens al sac. Personalment em sembla més complicat el pas de V+ de la segona tirada que el 6a de la quarta… De totes maneres no se quina és la diferència entre V+ i 6a ;-)
    …I sí, quan fas les tirades de segon sempre semblen més difícils del que realment són!!
    Salut i roca!!!

  4. PGB says :

    El Xavi et farà una bona recomanació de vies del nostre grau a la zona, de fet et podria fer un forward del e-mail que em va fer fa uns dies quan li vaig consultar el tema… hehe.

    Sobre l’A0 en un llarg de V+… i què? La questió és arribar a dalt, l’A0 és un mitjà més ;D

    La TdD, la Balsam, i moltes altres de l’Alt Urgell estan a la llista. Millor no tardar massa a anar-hi o aquella comarca serà un forn!

    Salutte!

  5. BusyBee says :

    Xavi,
    Espero amb ànsia la teva llista de vies recomanades (ja saps el meu correu). Gràcies!

    Eduard,
    gràcies! No sé perquè em va costar el 6a del L4, jo crec que de primera no hagués costat tant. El V+ del segon llarg que dius tu, pujàvem a l’hora el CB i jo i ell el va pujar per on marca la ressenya i jo em vaig anar liant per l’esquerra, sóc una ànsies xDDD Em sembla que em vaig complicar la vida xD però com anava de segona… :P

    Pere,
    això del A0 i que la qüestió és arribar a dalt… mmm… no m’acaba de convèrcer :P No m’agrada fer A0 a no ser que la ressenya ho digui i menys en aquell V+ que el podia fer de sobres.
    La de Balsam ja la tinc a la llista, a veure si aquest mes o el pròxim hi vaig :P

    Salut i Muntanya nois!

  6. Llorenç says :

    veus..una de les vies que tinc també pendents! veig que aj torna a ser temporada per repetir-les! merci per la piada! hi ha vies molt guapes per la zona!

Deixa un comentari

