Bego-Miguel-Kush, 120m V-

Avui amb el CrazyBanana hem anat a Can Jorba a fer la via Bego-Miguel-Kush. Aquest passat divendres ens van donar les nostres cordes, la Edelweiss sharp de 8,5, una corda que ens servira per als corredors i les escalades en gel i roca i naturalment aquest finde tocava estrenar-les ;)

Arribem a peu de via, hi ha una cordada de tres que estan fent la Sol Solet, l’inici d’aquesta via te una bona xurrera d’aigua però la nostra esta impecable, hem tingut sort.

L1, 45m IV+

Parlem de qui començara l’ascensió, a mi no em ve de gust començar amb el llarg, prefereixo anar de segona, i com que al CrazyBanana no li fa res… comença ell. El CB va pujant i pujant, carai quin llarg més llarg xD Per ser la seva rentreé d’aquesta temporada trobo que ha pujat molt bé, força ràpid. Arriba a la R1 i em toca pujar a mi.

img_8951
En CrazyBanana fent el primer llarg

Tot va bé, però la pedra esta un pel freda i quasi no noto el que agafo, em sembla que els meus dits son una mica finolis eh xD El llarg esta molt bé, el fet de ser tant llarg el fa maco. Per el que he vist al llibre de Montserrat cara sud, sembla que la via te 4 llargs, però la que marquen com a R1 nosaltres no l’hem feta i em muntat la primera reunió a la que és la segona del llibre, on es junten la Bego-Miguel-Kush i la Escabroni Escapullini. Nosaltres hem fet servir la R de la  Escabroni Escapullini, on hi havien tres pàrabols, i al costat hi havia dos pàrabols amb mahions i una cadena. A la reunió que li pertoca a la Bego-Miguel-Kush trobem dos pàrabols. Totes dues reunions son còmodes amb el bon replà que tenim als peus.

dsc_40691
Autor: CrazyBanana. Jo en el L1. Una altra cordada a la R1 de la Sol Solet

L2, 30m V-

Aquest llarg em toca a mi, ara si que tinc ganes d’anar de primera, el sol ja toca, la roca esta més calenta… Vaig cap a la R de la Bego, poso cinta i xapo. Aquest llarg és fa molt bé. Comentaré que en aquesta via les xapes no estan tant a tocar com a la Sol Solet, però és fa la mar de bé. El llarg m’ha agradat molt. En algun moment si que he pensat en veu alta que la següent xapa allunyava una mica però he pujat una mica els peus i ja no semblava que allunyes tant. La que hem fet de R2, al costat d’un arbre, tenia dos pàrabols units per una cadena. Aquesta R també era molt còmoda.

dsc_4077
Autor: CrazyBanana. L2 de la Bego-Miguel-Kush

img_8955
En CrazyBanana en el segon llarg

L3, 45m IV+

Aquest llarg li torna a tocar al CrazyBanana, és maco, és una placa tombada amb un gran sostre a sobre, sembla que hagis d’anar directa cap allà, però la via es va desviant cap a la dreta per a vorejar-lo. Mentrestant el CB anava pujant em tingut un incident, s’ha vist algu que queia i un soroll, el CB em diu que son les seves claus de casa! es veu que tenia un forat petit a la butxaca que s’ha fet més gran i s’han colat…  la pregunta és que feia el CB amb les claus a la butxaca fent una via llarga??? no se sap xD Miro on han caigut, i per sort crec que quan em toqui pujar a mi les podré recollir, son uns 8 metres a la meva dreta. El CrazyBanana continua pujant, em demana que miri la ressenya per confirmar que esta anant bé, mirem i si, la via ha d’anar cap a la dreta, puja fins a l’alçada del sostre on hi ha un arbre, no massa gran, em sembla que la reunió és allò, això havíem llegit.

img_8958
En CrazyBanana en el tercer llarg

dsc_40851
Autor: CrazyBanana. L2 de la Bego-Miguel-Kush

Ara em toca a mi anar a buscar les claus i desprès cap amunt. Anar fins les claus no costa massa, tinc una mica de replà i algun arbre per ajudar-me, però un cop les tinc… em toca pujar recte amunt i anar-me’n una mica a l’esquerra fins a tornar a la nostra via. Pujo per un pedra que segurament ningú mai ha tocat, vaig una mica cagada, em fa cosa que se’m trenqui alguna presa, però per sort aconsegueixo tornar a la via sense incidents. Arribo a la R, miro el petit arbre i dic “d’aquí hem de rapelar???” començo a bufar, no ho veig gens clar, alló era més un arbust que no pas un arbre! Hi ha la opció de segur tirant amunt per una via que continua, es diu Gran Diedre Sud, de grau V+ (segons ressenya), però recordo haver llegit que allà la roca era delicada així que decidim baixar. La opció de seguir per la via Miguel-Kush la descartem perquè posa que s’ha de fer un retorn de 60 minuts caminant. El Lori baixa primer i l’arbre aguanta, bueno va me’n refio i baixo jo. Quin ràpel més horrors!!! la R queda molt a l’esquerra i tot et fa anar cap a la dreta, he passat nervis, no sabia com no fer pendol i poder arribar a la R, en CB m’ha guiat una mica amb la corda però uffff… kin pal.

Fem un altre ràpel i ja per fi arribem a terra! quines ganes! Per avui ja ho deixem que jo vull anar a dinar a casa :D

Podeu veure més fotografies de la sortida a la meva galeria Picasa.

Nota: M’he assabentat que dos metres per sobre de l’arbre d’on el CB i jo vam rapelar hi ha una reunió amb dos parabolts i cadena, així que oblideu-vos de muntar reunió a l’arbre eh! ;)

Anuncis

Etiquetes: , , , , ,

6 responses to “Bego-Miguel-Kush, 120m V-”

  1. Jordi says :

    Ja fa un temps que la vaig fer continuant fins dalt i no recordo que la roca fos dolenta enlloc.
    Molt bona via per iniciar-se a l’escalada clàssica!

  2. David i Neus says :

    felicitats!!! amb algun problema tècnic però bé.
    ens veiem
    neus

  3. CrazyBanana says :

    La via va estar molt bé per començar la temporada (i estrenar cordes), la roca em va agradar molt… llàstima que no la hem fet tota, però el temps apretava per tornar a casa. Això de les claus va ser un error que es repetira, jeje :P

    El primer llarg de ràpel va ser una mica xungo, perquè havíem d’anar molt cap a l’esquerra, mentres que la via et guiava cap a la dreta, però al final bé.

  4. PGB says :

    Vaig fer ahir la via fins a dalt (Bego-Miguel-Kush) i 2 metres més amunt de la sabina on vau muntar el primer rappel hi ha una reunió de dos parabolts amb anella :P
    Bonica via!

  5. BusyBee says :

    Ja deia jo Pere, aquell arbre era massa prim… vaig passar nervis eh! Gràcias per l’aportació ;)

Trackbacks / Pingbacks

  1. Escabroni Escaupilli, 130m V+ « Indrets d’escalada - 23 Juliol 2009

Deixa un comentari

