Paret de la Codolosa. Full equip i Alimera

codolosa_-003

Divendres tarda, l’Esther connecta al msn, parlem dels plans que te cadascuna per el finde, sorpresa! ninguna de les dues te res per dissabte, uuuiiii això no pot ser, hem de fer alguna cosa. L’Esther proposa anar a fer via llarga, em passa alguns links, me’ls miro i demano consell al meu sensei que també estava connectat.

L’Esther proposa fer la Full equip a la Paret de la Codolosa, me la miro i coi! però si te un 6a! un 6a que em tocarà fer a mi clar xD Només he fet una via llarga de primera i no sé si sóc capaç de fer un 6a de primera en via llarga, tot i que crec que el podria fer. Torno a demanar consell al sensei i em diu que no tinc perquè tenir problemes. Val, ja tenim una via escollida, però com es curteta l’Esther vota per fer-ne dues, ets una insaciable! anem mirant d’altres i ens quedem a La tribu, per si de cas jo m’imprimeixo una altra, que es veu que La tribu te un 6b o AO a la sortida de la R2.

Aquella tarda també parlo amb el Jordi i li comento que dissabte vaig amb l’Esther a fer aquestes vies, casualment ell també estava mirant aquella paret per fer unes escalades amb la Cristina, i al final s’apunten amb nosaltres :P

Dissabte ens ajuntem l’Esther, la Cristina i en Jordi. L’Esther i jo decidim començar per la Full equip i la Cristina i en Jordi per l’Avi trepador.

Full equip, 85m, 6a

Són dos llargs, així que l’Esther farà el primer i jo el segon, el del 6a.

Ll1, IV+
L’Esther puja el primer llarg sense incidents, mentrestant jo me’l vaig mirant, és la típica via que no m’agrada, on estan aquelles plaques ben fines de 90 o 80 graus que tant m’agraden? no hi son. El primer llarg esta fet de blocs. L’Esther munta la reunió i em diu que pugi.

dscn2656
Autor: Jordi. L’Esther muntant el primer llarg

p1010709

Autor: Esther. Foto del primer llarg

Ll2, 6a
Arribo a la reunió i miro la sortida del 6a, carai, tampoc és un 6a de finura sinó que és amb sortida desplomada, no massa eh, però te lo seu. Xapo la primera xapa i torno a baixar per mirar-me bé els passos que faré, els desploms no son lo meu i no em vull petar a la meitat. Va m’hi poso! pim pam i amunt, aconsegueixo sortir-ne, menys mal d’aquestes bones preses que hi han.

p1010720

Autor: Esther. Jo sortint de la R2, pas del 6a

Després d’aquest tram es posa molt facilet, és anar pujant fins que de cop torno a veure un altre desplom! potser no tant com el del 6a però més punyetero. Xapo, miro i no veig cap presa que em permeti poder pujar confiada. Al cap d’una estona i després de tenir una lluita al coco decideixo fer AO v_v no m’agrada però és el que hi ha. Després de d’haver fet l’AO amb la mà dreta vaig trobar una súper presa per a la mà esquerra (diria), salvació per poder sortir del pas, suposo que la gent més alta que jo no tindria problemes en fer aquell desplom… Passat això i fins la R2 una passejada :)

codolosa_-012

L’Esther en el segon llarg

Baixem rapelant per la via de La tribu, així no molestem a la Cristina i en Jordi que ja estan fent la segona via, la Full equip (quins crack, l’Esther i jo dos vies aquell dia i aquell parell 3!!! menys mal que és la reentre de la Cris, farà por dintre de 1 mes) i de pas miro la sortida de 6b/+ de la R2 de La tribu. Quan veig allò alucino, no sé ni si amb AO ho podria fer, li dic a l’Esther que millor aquesta via la deixem corre i anem a buscar una altra xD

Alimera, 105m V

Havia llegit que aquesta via estava bé, vaig mirar els llargs i els dos primers els macaven de V. El que no m’agradava és que a la ressenya posava nomes 6 cintes express per a llargs de 40m, després de parlar-ne una mica amb l’Esther m’acava convencent de provar-la.

Ll1
Com que l’Esther havia fet el primer llarg de la Full equip ara em toca començar a mi. Començo a pujar i a rundinar. Què és això? no m’agrada. Les xapes ben col·locades, si, però això sembla senderisme! li dic a l’Esther que més que escalar sembla que estigui caminant, i això és un V? quasi que li podríem posar III v_v Arribo a la R1 i asseguro a l’Esther, sento que la Cristina i el Jordi son a peu de via, i li dic a l’Esther que no cal que puguin que em sembla que ella i jo acabarem baixant.

Ll2
El fa l’Esther, i sembla que ha tingut més sort que jo, aquest llarg sembla una mica més interessant, però tampoc us penseu que massa eh. Al final pugem tots 4 fins a la R2, mirem el tercer llarg, segons la ressenya uns 25m i decidim tirar a baix, no val la pena fer-lo.

dscn2668

Autor: Jordi. La Cristina i jo a la R2.

codolosa_-027

La Cristina, en Jordi i l’Esther a la R2

Més fotografies a la meva galeria Picasa

Ressenyes i informació de les vies

Full equip, 85m, 6a

Ressenya a la web H.rupestris

Valoració de la via: és una via que tot i ser senzilleta esta prou bé, tot i que si em deixeu triar em quedo amb la Sol solet (Can Jorba) de la setmana passada, via ja més del meu estil, una sola placa no tant inclinada.

Alimera, 105m, V

Ressenya i informació de la via a la web escalatroncs.

Valoració de la via: no m’ha agradat, a part de que trobo que la via esta mal graduada (per a mi no arriba a V en cap dels dos llargs), els llargs no és que siguin massa macos. La Sol solet tot i ser només un IV+ li dona mil voltes.

Anuncis

Etiquetes: , , , , ,

10 responses to “Paret de la Codolosa. Full equip i Alimera”

  1. PGB says :

    Goita’ls al Jordi i la Cris, pim pam 3 vietes en un dia… d’això se’n diu reentré i no el que faig jo :S

    A veure si m’hi deixo caure per la codolosa!

  2. David i Neus says :

    és que la sol solet és molt xula!!!
    m’apunto la Alimera si és fàcil…. el 6a ha d’esperar

  3. BusyBee says :

    Hola Neus, i tant que és xula la Sol solet, em va encantar :)

    Suposo que hi han vies molt més maques i facils que l’Alimera, jo no li vaig trobar res d’interessant. Si m’entero d’alguna facileta i maca t’informaré.

    Bona setmana!

  4. Jordi says :

    Aquí pots trobar una bona llista de vies xules, assequibles i ben assegurades:
    http://realitatapart2.blogspot.com/2008/09/love-climbing.html

  5. BusyBee says :

    Em sembla que t’he adelantat Jordi, aquest post teu ja el vaig veure fa uns dies :P Esta molt bé i el tinc present. A veure quan fem la pròxima! Ei! ara que hi penso! es possible que aquesta setmana ja tingui la corda! Edelweiss sharp de 8,5 per escalada en gel, roca, corredors… feta a la meva mida ;) ufff quines ganes d’estrenar-la :D

  6. David i Neus says :

    ey!!! està molt bé el llistat, moltes gràcies.
    apa!!! que et vagi bé la corda nova multiactivitat

  7. Jordi says :

    Ahir em van dir que a Collbató també hi ha una altra zona de l’estil de la Paret de la Codolosa: Can Nou Barris. He trobat uns enllaços:
    http://xavidiez.blogspot.com/2007/12/rincones-para-escalar-en-da-fros-en.html
    http://esgarrapacrestes.blogspot.com/2009/01/totxos-cam-nou-barris-montserrat-sud.html

  8. joan says :

    Em sorprèn que no al·lucinéssiu amb la roca de la Full equip, a mi em va sorprendre molt agradablement…..

  9. BusyBee says :

    Hola Joan.

    Doncs no ho sé, estava bé eh, però m’ha agradat més la pedra d’altres sectors de Montserrat. Mira un lloc que m’agrada molt és la Desdentegada (esportiva), aquella pedra m’encanta.

    Tampoc us fieu molt de mi, que encara he fet poques vies llargues a Montserrat…

    Això de la pedra va a gustos suposo.

  10. Servan says :

    Nosaltres també hem fet alguna via a la paret de La codolosa, es un bon lloc per a una tarda entre semana, vies ràpides i a la ombra.

Deixa un comentari

