El Estrecho 180m, II, 3/3+

Aquest finde l’hem passat a Bielsa a la recerca de parets de gel que ens fessin passar una bona estona. Vam triar la boca nord, ja que dissabte vam sortir a les 4h. del matí de bcn i a les 8 h. ja érem a Bielsa i tenint en compte tot això vam optar per una petita aproximació.

Dia marcat per la calor, tot i estar a l’ombra la temperatura no baixava dels 4ºC, això de passar fred fent cascades de gel sembla que s’ha acabat. Al picar contra el gel es podia sentir el so del buit que hi havia entra el gel i la roca de sota, a part, el gel no era de massa bona qualitat, estava ple de mini bombolles d’aire. Ens vam decantar per fer  la Dorada, el CrazyBanana ja l’havia fet l’any passat i es va quedar amb un bon gust de boca.

De gent deu ni do com estava. Hi havia cordades a totes les cascades, i algun grup bastant nombrós a les cascades superiors.

Dissabte vam poder veure uns personatges que estaven filmant un vídeo. Els protagonistes representaven alpinistes del autèntics, d’aquells que anaven amb tratge a la muntanya, amb les seves polaines antigues, les seves boines, les seves cordes marrons de no se quin material, els seus piolets llarguíssims… va ser com estar a la pel·lícula La llamada del silencio, que autèntics eren!

La Dorada

La cascada estava bastant sobada, tenia esglaons i tot. El cantó esquerra no es podia pujar, el gel era tant fi que podies veure la roca de sota. El cantó dret estava millor. La cascada a la part inferior ja presentava una gran escletxa del gel que s’estava separant.

La Dorada la vam pujar per dos trams diferents. El primer en Tino i el CrazyBanana li van fer una tirada de primers per el canto dret. Tenia un petit tram de 90º però la resta es feia molt bé. El cantó de l’esquerra en canvi el tram de 90º ja augmentava, la vam fer tots en top-rope. En aquesta via van haver-hi apostes, el Tino deia que jo no la podria pujar del tirón i que si ho aconseguia em convidava a sopar… i alguns ja sabeu com sóc jo, que només cal que em diguin que no perquè jo digui si i gasti totes les forces per poder-ho aconseguir. Quan em vaig trobar a sota del tram de 90º vaig al·lucinar, no semblava el mateix des de uns metres mes enrere xD Vaig posar totes les meves ganes, vaig començar a pujar, esbufegant de la força que estava fent, els braços es començaven a cansar però al final la vaig fer! no m’ho creia ni jo! :D però com que sóc tant bona, li vaig perdonar el sopar al Tino.

bielsa_1631

En Tino muntant La Dorada i en CrazyBanana assegurant-lo

bielsa_142

En CrazyBanana fent La Dorada

bielsa_161

En Tino fent La dorada

bielsa_180

Autor: CrazyBanana

Equipació de la Dorada: xapes, cadenes i anelles.

Dissabte tarda vam estar passejant per Bielsa fins a trobar un bar del nostre gust, allà ens vam reunir amb el Xavi, la Laura i l’Oriol (germà d’ell, un plaer) i vam estar xerrant del dia, ells havien anat a escalar a Barrosa, segons ens van dir les cascades estaven en condicions, i la Océano Pacífico la van ben disfrutar. Cap a les 20h. vam anar els tres a fer un bon papeo a un restaurant de l poble on vam poder menjar com a reis, i a la nit, per no perdre el costum doncs a dormir al cotxe, al Peugeot 306 :P

El Estrecho 180m, II, 3/3+

Diumenge, just passar el pont de Bielsa vam veure que estava nevant i tot el cel estava ben enboirant. Miran el panorama des de dins del cotxe vam veure que hi havia hagut una allau la nit anterior. Jo ja em vaig començar a posar una mica nerviosa, els dubtes van començar a rondar pel meu cap. Teniem pensat fer El Estrecho, una via de 4 llargs i tenint en compte que hi havia hagut una allau… no sé si era bona idea.

img_8635

Fotos de la via El Estrecho

Ens vam apropar a la via a fer-hi un cop d’ull i vam treure la conclusió de que es podia fer. A peu de cascada hi havia un grup de 5 persones, i ja a la primera reunió una cordada de dos. En CrazyBanana va demanar fer el primer llarg, el més maco. La reunió estava a l’esquerra, composta de 3 pitons. El CrazyBanana la va pujar molt bé, et felicito des d’aquí per les teves millores d’aquesta teva segona temporada! que per ser la segona ho estàs fent de conya!

bielsa_123

Autor: CrazyBanana. Entrada de El Estrecho

Ara pujo jo, amb els nòmic. Recordo que en alguna entrada del bloc vaig posar que els nòmics eren una…. bé, doncs rectifico, els nòmics no son uns piolets dolents, simplement s’han de saber fer servir. Ja sabent que no m’agradaven em vaig esmerar per poder pujar bé la cascada, i ostres! com es clavaven els piolets, després no els podria treure del glaç. Vaig descobrir que per fer servir bé els nòmics, just abans de que colpegis el gel, has de fer un joc de canell i si els fas bé es claven que dona gust. Pugem tots tres a la reunió.

Ara li toca al Tino. El següent llarg també va estar bé, no tant com el primer però estava ben format. El Tino munta reunió al cantó esquerra on hi havien dos parabols amb dues anelles. A partir d’aquest moment el dia es va començar a emboirar, tot i així vam seguir cap amunt.

img_8682

Autor: Tino. Segon llarg de la via

Mirem el tercer llarg, en teoria el que em tocava a mi. Els vaig preguntar com ho veien i em van dir que endavant, m’ho vaig pensar una mica, però em van dir un si tant rotund que m’hi vaig posar. El meu llarg no tenia gran cosa, era com un corredor, amb una mica més d’inclinació i amb una petit tram de gel on vaig posar un cargol, que ja portava uns quants metres des de la reunió d’on havia sortit. Vaig anar pujant buscant la suposada reunió però no la vaig trobar, així que vaig muntar reunió en una roca amb una cinta plana, vaig ficar el cul a la neu i els vaig assegurar.

img_86851

Autor: CrazyBanana. Tercer llarg, el meu :P

Quart llarg, li toca al CrazyBanana. Aquest tram tenia més gel que el que jo havia fet. Era maco, era encaixonat. El CrazyBanana va muntar reunió al cantó dret, on hi havien dos parabols i dues anelles. Quan ens va tocar pujar al Tino i a mi, ell, va veure la que havia de ser la meva reunió! estava dos metres mes amunt d’on jo l’havia muntat. Tenia dos parabols i dues anelles, quina llàstima no haver fet aquells dos metres.

img_8699

Autor: Tino

Cinquè llarg, li toca al Tino. Aquest ja eren 3 metres de gel i després caminar fins que arribes a dalt la muntanya. Aquí el gel estava mes precari, tenia uns bons forats on veies la roca de sota i es sentia l’aigua com regalimava.

A les 14h. ja havíem acabat, de cop el dia es va emboirar però no ens van faltar ganes per picar una mica més en una cascada de les superiors. La gent ja havia anat marxant així que teníem totes les cascades per a nosaltres.

estrecho

Foto de grup després de fer El Estrecho

Ens vam quedar a una de la dreta (Muro del fondo diria), la que esta just tocant el camí de descens que s’agafa un cop ja has fet El Estrecho. Era una cascada maca, i més per mi. Aquesta ha estat la meva primera cascada de primera! El Tino i el CrazyBanana la van fer de primers, posant els cargols propers uns dels altres perquè jo després la fes de primer. La cascada tenia un primer tram de 2 metres un pel vertical i després ja es posava en rampa, però per mi va ser tot un repte! En aquest tram els cargols si que estaven a prop, però a la rampa ja no me’ls van posar tant enganxat eh… punyeters! ;)

img_8728

Autor: Tino. La meva primera via

En fi, un molt bon cap de setmana, on els temps i el gel ens van acompanyar i vam poder fer tot el que vam voler.

Ara toca Gavarnie ;)

Informació d’interès

Sierraguadarrama (ressenyes Bielsa)

Lumontero (ressenyes Bielsa boca nord)

Infohielo (estat de les cascades per zones)

Etiquetes: , , , , ,

2 responses to “El Estrecho 180m, II, 3/3+”

  1. Xavi says :

    Que, et va agradar la via? va nevar molt?
    Un altre cop ja coincidirem!

  2. BusyBee says :

    Hola Xavi! si que va anar bé si. La via molt maca, a tots tres ens va agradar força :)

    Nevar? doncs si, tot el dia! però eren volves petites, res tant important com per fer-nos recular :P

    Vosaltres que vau fer diumenge al final? roca o gel?

    Home! espero que algun dia d’aquests anem a fer algu junts, no? El pròxim finde que trobem un buit :)

Deixa un comentari

