Canal Estreta (Gra de Fajol petit)

Canal Estreta 220m, 45º/50º (35º tram sup.) máx. 60º i possible IIIº/IVº en mixt

Aquest passat diumenge vaig tornar a Vallter a fer l’Estreta.

Entre setmana vaig quedar amb l’Esther que diumenge aniríem a Vallter les dues a fer un corredor, que després d’haver fet el curs d’alpinisme de perfeccionament teníem ganes de fer-ne un de primeres. Li vaig comentar al Tino si volia venir i no va saber dir que no :P

Total que decidim sortir mes tard de casa el diumenge al matí a veure si així tenim sort i no trobem tanta gent al corredor.

Diria que a les 11 h. estàvem a l’entrada de l’Estreta, i per fi després d’uns mesos puc dir… com ens repartim els llargs? El Tino ens diu que ho fem entre l’Esther i jo. Total que jo em demano el segon llarg on esta el segon ressalt. Durant l’aproximació ja l’havia calat, estava ben format.

El primer ressalt, que esta just a l’entrada estava tot cobert de neu, es increïble com arriba a canviar un corredor. L’Esther comença el llarg i en un pim pam arriba just a sota del segon ressalt, però no era la primera en arribar, allà ja l’esperava en Tino, que aquell dia va fer tot el corredor en lliure, mirant com ho fèiem nosaltres, comprovant que tot ens anés bé i fent-nos moltes fotografies (encara no les tinc, però quan me les passi ja en penjaré alguna).

Pujo jo aquest llarg. La neu estava… bueno si us dic que el llarg semblava una escala segur que ja us ho imaginareu.

Per fi! em toca! el Tino ja estava a sobre del ressalt. Em desplaço a sota i li pregunto si cal que posi alguna cosa, cargol… ell em diu: depende, si crees que va a ser na perdida de tiempo porque te notas bien pues no lo pongas… em miro el ressalt i a l’esther, que m’esta assegurant just al costat, avui em sento segura i confiada, així que responc: no voy a poner nada… pam! primer piolet clavat… pam! segon! peus amunt i en un no res he acabat el ressalt… llàstima que no hagués estat mes llarg… :P

Continuo el llarg, vaig mirant a les parets dels meus laterals a veure si trobo alguna escletxa per posar algun friend i res… pujo metres i metres sense trobar res, això jo molt tranquil·la amb aquella neu tant marcada que tenia als peus. En Tino em va trobar un bon lloc (al canto dret) on posar un friend i així assegurar-me, vulguis o no em va deixar més tranquil·la. Tardo lo seu en posar el friend, encara em falta pràctica :P

Munto la reunió (cantó esquerra) amb l’ajuda del Tino, asseguro a l’Esther i li dic que ja pot anar pujant. Vaig recuperant corda a traves del reverso i només faig que queixar-me jolin com cuesta esto, si que pesa la corda! l’Esther puja molt ràpid i no em dona temps de recuperar la corda!… en Tino flipava… em queixava per dir algu eh, per donar vidilla al tema ;)

L’Esther arriba a la reunió i continua cap amunt. Arriba fins a sota la cova on posa un friendo. A continuació venia un ressalt amb poc gel, amb prou feines es podia clavar el piolet. L’Esther el va fer com si res i munta reunió a l’esquerra.

Pujo jo i quan ja a estic arribant on son ells dos el Tino em “clava bronca”, em paro allà al mig i li dic: a ver cuenta, ¿que passa?, ¿que esta al va…? i em diu: yo Núria que te he dicho más de una vez desde que vienes conmigo a la montaña?” mmm…. penso una mica i li dic: ¿el material? Pues si, era això, portava un merder al cosa entre tantes vagues, mosquetons, friends… i a sobre tot tant mal posat… v_v em vaig excusar dient que jo fins ara mai havia hagut de dur tot aquest material a sobre i clar una poc a poc ha d’anar buscant el seu ordre… cola? :P sóc molt ordenada però no estic acostumada a portar tanta cosa, ja veureu a les fotos com poc a poc aniré portant millor el material, això si! deixeu-me temps per ordenar-me’l! que una altra queixa va ser que anava molt lenta v_v

En fi gent, ho deixo aquí. Vam passar un dia fantàstic tots tres.

Ah si, no me’n recordo bé de la frase que ens va dir el Tino a l’Esther i a mi, però era algu com que semblava més que estiguéssim de compres que no pas fent un corredor… v_v Sé que ho deia per burtxar-me, perquè li encanta però Tino qu sepas que esto se me ha quedado en el coco y cuando llegue el día (si es que llega, espero que si) que yo vaya más rapida que tu, te lo recordaré ;) xDDDD

L’Estreta (Gra de Fajol petit). Ressenya

resenyaPer mi el corredor més maco de la zona. És un corredor molt encaixonat que destaca entre els altres.

Aproximació: Un cop passat l’Hotal Pastuira i seguint la carretera, intentarem deixar el cotxe a la quart revolt a l’esquerra, d’on surt el camí que hem d’agafar. Agafem el camí que va seguint pel cantó dreta el riu. Un cop passat el rierol per un pont de fusta (depenent de les condicions estarà ben tapat per la neu) veurem el camí que segueix recte amunt direcció al refugi d’Ulldeter, nosaltres agafarem el trencall a mà esquerra, aquí el camí desapareix, però nosaltres seguirem recte (normalment la traça esta feta), creuant les pistes d’esquí, i des d’aquí continuarem caminant en direcció a la canal, que s’indentifica perfectament.

El corredor el podriem dividir en 3 llargs més la sortida.

L1: va des de l’entrada del corredor fins just a sota del que és el primer ressalt. Aquesta entrada pot presentar un petit ressalt en funció de les condicions. Aquest llarg no te gran cosa, és anar caminant per el corredor. La reunió la vam muntar just abans del segon ressalt on hi havia dos parabols (diria).

L2: Comença amb un ressalt d’uns 2 metres, no te gran complicació. Passat el ressalt vam avançar 50 metres on més o menys a la meitat vaig poder posar un friend. La R la vaig muntar al cantó esquerra, passant una anella per una pedra i posant un friend una mica més amunt.

L3: El va fer l’Esther, va pujar fins a l’alçada de la cova on hi havia un parabolt, vam posar un seguro i va continuar, hi havia un petit ressalt que estava una mica pelat de gel, aquest ressalt el podem trobar en mixt. La R la muntem passat el ressalt.

L4: ja la sortida del corredor i fins al cim.

Anuncis

Etiquetes: , , , ,

Deixa un comentari

