Canal del Diedre, 250m, 55/V+ (Gra de Fajol petit)

Després d’haver fet el curs d’alpinisme d’iniciació i el de perfeccionament, em venia de gust anar a fer algun corredor. Vaig parlar amb els meus companys de cordada (Tino i CrazyBanana) a veure si s’animaven. En Crazybanana em va dir que no, tenia el cap de setmana ocupat pels estudis, però en Tino si que es va animar. Vam quedar que aniríem a Vallter, un lloc que queda a prop i que no te gaire aproximació.

La idea era anar a fer la Canal Amagada, tot i que mentres fèiem l’aproximació en Tino em va confessar que anava amb la idea de fer una altra, la Conrado. Vam estar rumiant i vam decidir no fer-la segona i guardar-la per un dia en que poguéssim anar els tres :)

Anem xino-xano cap a l’Amagada i amb els ulls ben clavats a la Canal Estreta, costa de no veure aquesta canal, quin goig que feia, estava maquísssima i també estava a rebentar de gent, diria que vaig contar 9 persones allà dintre. Continuem… ja som a prop, en Tino es mira l’Amagada i… sembla que no li agrada massa, creu que no te massa interès, així que tornem a canviar de plans. Mirem el llibre i decidim provar amb la Canal del diedre del Fajol petit.

 

canal_central-004

Vistes de la Canal Estreta (dreta) i la del diedre (esquerra)

Estem just a sota i de sobte veiem una cordada que surt de la canal, m’apropo cap a ells i els pregunto perquè es fan endarrere, em comenten que el primer ressalt esta pelat. Li comento això mateix al Tino però per una orella li entra i per l’altra li surt, la seva explicació és que si escalo en roca allò serà igual.

Ens hi fiquem. Mirem el primer ressalt, és un diedre i efectivament esta ben peladet, tenia una mica de gel, però insuficient per picar. Aquest cap de setmana tenia ganes d’anar de primera però veient com esta el tema millor ho deixo córre. En Tino va muntar aquest primer llarg de mixt, el cert és que va costar però el paio se’n va sortir molt bé :)

Mentre en Tino muntava el llarg va aparèixer un noi, anava sol i amb la intenció de fer la canal. Vaig rumiar i ja que nosaltres nomes érem 2 vaig decidir deixar-li un extrem d’una corda per a que fes aquell llarg.

Em toca, començo a pujar i al·lucino. La meva primera experiència amb el que la gent anomena mixt, vaig patir però vaig pujar. Al començament no sabia on carai havia de posar les puntes dels grampons, ni on clavar el piolet per poder pujar amunt i ja per rematar-ho a sota hi havia expectació, 4 persones ni més ni menys, allò era la Rambla xDDD Em giro i els dic que és el primer cop que faig mixt… potser així és una mica justificable tota la meva xerrera descontrolada del nervis que portava xD

 

canal_central-0151

 

canal_central-020

Autor: Tino. Foto de la sortida del primer ressalt de mixt

Per fi acabo el llarg i per sorpresa meva ben acabat, no em va relliscar ni un grampó ni piolet, tot va anar perfecte. Arribo a la reunió i descanso una mica de la tensió passada i un cop recuperada em veig amb ganes d’anar de primera en el següent llarg. La veritat és que passat aquell ressalt la canal perd tot l’interès, es torna senzilla i monòtona, vaig anar de primera si, però allò era una passejada. Almenys em va servir per anar mirant la roca, buscant punts on poder muntar algun friend o tasco, me’n vaig saltar un munt, no els veia… és nota que encara no tinc la vista acostumada a detectar-los, poc a poc suposo.

canal_central-034
Autor: Tino. Jo a la segona reunió,
després d’haver fet el llarg de primera


canal_central-0401

Fotografia al cim del Gra de Fajol petit

Després d’això ja vam anar cap a casa.

Com he dit la Canal del diedre no és de gran interès, l’únic que la salva és aquella entrada que te perquè per la resta és molt senzilla. La sortida cap al cim se’m va fer força pesada, era bastant llarga.

Tot i que la canal no va ser de les millors que he fet, el dia va estar genial, millor companyia no podria haver tingut :)

Ressenyes

· Info de la web de la FEEC

També podeu trobar les ressenyes en el llibre Pirineus. Del Canigó al Carlit. Neu, mixt i gel

 

Etiquetes: , , , ,

3 responses to “Canal del Diedre, 250m, 55/V+ (Gra de Fajol petit)”

  1. Xavi says :

    Ei…ara que estas en forma….si vols finalment aquest finde anem a Barrosa a prop de Bielsa, corredors/cascada de gel…alguna coseta fàcil… a passar-ho be!!

  2. BusyBee says :

    Hola Xavi!!!

    Gràcies per convidar-me! però jo aquest finde pròxim fa 2 setmanes que el tinc programat amb la meva cordada. En principi anem a fer escalada en gel, el que no sabem és a on, depen de condicions, estem pensant en Boí i sinó Bielsa. Bielsa que tal esta? estan ben formades? Encara ens veurem tots a Bielsa ;)

    Si finalment vaig a Bielsa ja et faré un truc!!! :)

    Que vagi molt bé el cap de setmana si no ens veiem! :D

  3. BusyBee says :

    Ep Xavi al final anem a Bielsa! Aquesta tarda xerrem!:D

Deixa un comentari

