Torrelletes

Torrelletes és un lloc ideal per anar-hi a l’hivern. L’únic inconvenient és que la pedra és molt punxeguda i al final del dia la pell dels dits ja feia mal, però mirant el cantó bo, l’adherencia és genial! Si mireu la ressenya, veureu que les vies son curtes (a mi no m’acostumen a agradar les vies curtes) però maques, em va agradar el lloc.

Rocasana V/V+

Fa molt que no escalo en calcari i aquestes vies segons he sentit son una mica punyeteres, el grau esta ben posat i en algunes vies es queda curt, m’anirà bé començar per un V+.

L’Òskar puja la via primer en un tres i no res, seguint la seva línia. Ara em toca a mi… no sé si de primera o de segona… al final decideixo de primera, que si comencem de segona ja m’apalanco i després costa més començar. La via m’impressiona una mica, no és del meu tipus. Te dos trams de parets que surten en fora i jo les prefereixo de 90º o tombadetes :P

torrelletes_01

Tot i no ser el meu estil surt prou bé, i menys mal perquè és un V+ així que més em valia que anés bé.

Via nom desconegut V+/6a

Em sembla que l’Òskar s’ha animat massa ràpid en veure que em sortia bé la via anterior i ja em vol posar en un 6a… ai Òskar que tenies massa fe en mi ;)

3175941339_e7e90706d0_o

Autor: K.

Ell la puja primer i al baixar em suggereix que la provi de segona… no m’ho penso gens i descarto anar de primera i millor així perquè si ell m’ho diu… serà per algu. La provo i al·lucino, jolin amb el V+/6a, estic malament eh, quina baixa forma v_v que hi farem és el que passa quan abandones l’escalada…

La via del foradet 6a/6a+

Aquesta també de segona clar i l’Òskar sobradíssim, ja em podria passar una mica de la seva traça :P

La via em va agradar, te un pas de bloc, on estàs d’una presa bona i que punxa un munt a mà dreta i per a la mà esquerra hi ha un forat de dos dits que s’agafa horitzontalment, i des d’aquest amb la dreta has d’arribar a la bona presa que hi ha més amunt a la dreta, deu ni do amb la senyora via! No em va sortir neta ni de segona v_v

Amb l’Òskar vam decidir deixar-la muntada perquè jo després li pogués fer un altre tientu, però quan m’hi vaig tornar a posar venia d’haver provat un 7a i anava fosa, així que el segon tientu va sortir pitjor que el primer.

La Gorda 7a

Si si passem dels 6a’s al 7a. Un 7a amb un pas jolin com costa. L’Òskar no la va poder encadenar, va muntar la via com va poder per després poder-la fer en top-rope. Després d’un descans obligat la prova de segon, surt molt bé! menys el pas que he comentat. Hi ha un forat, molt bo, que s’agafa amb la mà dreta, però allunya una mica de les preses d’on estàs agafat. Després diria que també t’he un altre pas, però no tant exigent com l’anterior.

torrelletes_02

Ara em toca a mi! Fa molt que no m’hi poso en un 7a, aviso al Òskar que seré un xoriço, però per guanyar força als dits/mà va bé que m’hi posi, i com que no sóc de les que pilla ni tendinitis ni mals de músculs… doncs aprofitem.

torrelletes_03

L’entrada de la via la faig molt bé, em vaig sorprendre i tot, diria que tot va anar bé fins el primer pas, on veia el forat on havia d’anar la mà dreta però estava a prendre pel sac!!! Com va costar arribar-hi, gràcies a les ajudes de l’Òskar vaig poder agafar-lo. Vaig acabar bastant cansada però encara no havia acabat el dia.

El díedre de la figuera V+

No ho havia comentat, l’Òskar i jo vam estar sols una bona estona, fins que van arribar 4 persones més, casualment coneguts d’ell, aquest nano coneix a tot Catalunya!

Les dues noies vaig veure que es posaven al díedre i alguna queixa vaig sentir, que si era de coco, que alguna xapa allunyava… tot i així jo també vaig voler provar. Va anar molt bé, però quan ja estava a la penúltima xapa el coco em va trair! Em va entrar un canguelis.. i vaig haver de parar per relaxar el coco i mentalitzar-lo de que jo aquella via la pujava. L’Òskar em va dir que si volia deixar-la a mitges cap problema, que ell la desmuntava… però… Òskar que no saps que soc una tossuda? ;) Després d’un minutet de descans vaig agafar aquella bona presa que hi havia al cantó esquerra amb decisió i cap amunt com si res, llàstima que m’hagués parat abans, perquè la podria haver fet.

Triquiasi 6c

L’Òskar encara te corda i vol provar el 6c. Carai ara no sé si li va sortir net, em sembla recordar que si, i com que jo no el vaig provar no us puc dir que tal era, a veure si l’Òskar fa el resum al seu bloc i en comenta algu. Després d’aquesta via va haver de desmuntar el 7a d’abans i ja vam anar cap a casa, que tots dos ja n’havíem tingut prou.

Ressenyes del sector:

Blog d’en Passarell

Picasa del Fernando

Etiquetes: , , , , ,

11 responses to “Torrelletes”

  1. K. says :

    La via del foradet es un 6a+ ben bloquero, jo crec que Fernando ha estat molt rigurós deixant-la de 6a (¿o ha estat una errata?)

    El 6c va sortir net, no a-vista, doncs vaig provar el primer pas i em vaig deixar un canto. Conclusió: baixar i tornar-lo a fer bé fins al final pero a la segona…

    Tú vas escalar molt bé pel que es el dur estil de Torrelletes.

    Igualment jo Rucasana la deixaría de 5º a seques. :)

    A veure si tornes a la roca ben aviat!!!!

  2. BusyBee says :

    Holaaa K!!!

    aaaaiixxxx tu sempre rebaixant-me les vies que em surten bé eh Òskar ;) m’hauré de posar les piles perquè no me les puguis rebaixar :P (es broma, més igual si és menys grau del que se suposava o és més, la qüestió és que m’ho vaig passar molt bé i que m’he quedat amb ganes de trepar més)

    Espero tornar molt aviat, el finde del 7-8 de febrer i els que li segueixen els tinc lliures!!! :D ja farem plans :)

    Bones escalades aquests dies que jo no hi seré!!!

  3. PGB says :

    Vaja… potser si que li haurem de donar una oportunitat a Torrelletes i anar-hi a fer una visita algun dia :P

  4. K. says :

    No, no li doneu que ja m’agrada estar tranquil, ara faré un post dient que es una merda i que no vingui ningú, ja ja

  5. Fernando says :

    Hi.
    Felicidades a la abejita por volver a escribir.
    K, por medio grado, ¿quién se pelea?. Es morfología. Para preocuparse es cuando baila una grado entero.
    El próximo día podéis a Can Figuera y probar las vías que me faltan por reseñar. Sol asegurado también, sólo que al estar más abierto estáis a merced del aire. Escalada más bloquera o contundente. Y si os gustan los cacharritos hay una diedro-fisura desplomada para darse el gusto.

  6. BusyBee says :

    Home K… si desgasten una mica la pedra no anirà malament xDDD Tot i que aquella tranquil·litat que vam tenir no te preu :)

    P.D. Merci Fernando :)

  7. Namasté says :

    Hola Núria! maco el teu bloc! aixs… a veure si es calma una mica la meteo i ens deixa via lliure per fer de les nostres! petonets i seguim en contacte! et linko al meu bloc!

  8. Ferrandu Zàtir says :

    Ei!! He vist que Torrelletes pren renom…
    És un lloc molt agradable, i queda arrecerat… “Quan està tapat al Penedès, a Torrelletes o enlloc més!” diem naltrus amb conya.
    La veritat que és un sector que el trobo especial, perquè encara que les vies són curtetes (sobretot les del principi i el final) et deixen ben servit…(almenys a mi). Una cosa que té de bo és la qualitat de la roca, s’arrapa com una mala cosa, fins i tot talla.. I una altra és que costa molt encadenar “a-vista” el grau que tens assolit.. (normalment sento la gent queixar-se, diuen que el grau està apretat.., però és que quan les has fet uns quants cops, ho veus més fàcil, i el que passa és que no és una escalada gaire “lògica” o “intuïtiva”. recomano per això començar amb un grau bastant més baix del que faci la gent normalment. Després de “curtir-te” a Torrelletes amb un grau (per exemple, els 6a, sense anar més lluny) pots flipar com encadenes després els 6a+/6b d’altres llocs, amb un esforç molt similar per als dos llocs.

    Bueno, us deixo la llista de les més boniques (per mi):
    · La Tonta, 6a
    · El foradet 6a+
    · Tripinosi 6c
    · Reventa calderes 6a
    · Tela marinera 5+
    · El trencall 5º (akesta és la preferida per escalfar)

    Apa, saludus des del penedès… A TIVAR-LI!!!

Deixa un comentari

