Estem bojos els amants de la muntanya?

munatanyes

Autor de la fotografia CrazyBanana

El passat mes de novembre quan vaig anar a fer la via llarga Esperó Badalona a Àger, mentres estava penjada d’uns 150 metres o … em va passar una pregunta pel cap, Que deu de pensar la gent quan ens veuen penjats en mig d’una paret de 300 metres? La resposta no la sé i tampoc em vaig preocupar massa, era una pregunta sense resposta.

Casualment en l’entrega d’aquest més de la revista de la FEEC núm. 221 hi ha un article que es titula Estem bojos els amants de la muntanya? escrit per en Daniel Lleida (psicòleg)

En aquest article apareixen frases com:

… per la majoria dels nostres coneguts, amics i familiars… els costa entendre com, després d’estar tota la setmana treballant de valent, tenim el costum malaltís d’anar a “matxacar-nos” a la muntanya. Aquesta gent que ens envolta considera que s’ha d’estar una mica grillat per agafar el cotxe, fer un munt de quilòmetres, dormir en males condicions, passar gana, fred, calor i, sobretot, donar-se una gran pallissa per pujar una muntanya que després simplement pots fer una cosa: baixar.

El gran interrogant que planteja la nostra conducta és què anem a buscar a la muntanya. Possiblement hauríem de donar la volta a la pregunta i més que preguntar-nos què hi busquem hauríem d’explicar què hi trobem… el contacte amb la natura, la sensació de llibertat, l’aprenentatge i vivència de noves sensacions… però sobretot.. destacaria una cosa, gent que esta disposada a compartir una estona per xerrar, una estona per menjar, una estona d’esforç…

…son aquest i molts altres els motius que fan que els dilluns, quan tornem a la feina, tinguem les piles carregades… i si trobem algú que ens vulgui escoltar una estona, expliquem la nostra particular “aventura” del cap de setmana amb especial intensitat i emoció. Els ulls moltes vegades encara s’enlluernen amb el record de les sensacions viscudes i esperem amb ànsia la propera sortida.

Anuncis

3 responses to “Estem bojos els amants de la muntanya?”

  1. Anònim says :

    Hola soc en Daniel Lleida, el passat diumenge 18 de gener jo estava al refu d’Ulldeter quan vosaltres estaveu fent el curs de Dona i muntanya.
    Vaig trobar-me en Ricard i ens varem saludar, jo estava amb la meva familia.

    Salut

  2. BusyBee says :

    Hola Daniel,

    repeteixo… quin món més petit el de la muntanya, sembla ser que tots ens coneixem :)

    Ja que puc parlar “personalment” amb tu aprofito per dir-te que em va agradar molt l’article, feia temps que aquesta pregunta m’anava rondant pel cap i de cop em trobo amb el teu article, em va fer gracia :)

    Salut i molta muntanya!

    P.D. Gràcies per la visita i el comentari!

  3. Reinapuigh says :

    Hola nois, m’han agradat força les vostres sortides, felicitats per les fotos són molt xules, estic buscant companys per fer escalada i/o alpinisme o esquí, sabeu si algú s’animaria ( tinc material, això si sóc humana no mutant, graus assequibles…).
    Gràcies i una abraçada!

Deixa un comentari

