Somnis d’Hivern i Columna del Verdet

pedraforca-006Aquest cap de setmana m’he iniciat en una altra modalitat, l’escalada en gel. Vam optar per anar al Pedraforca que era on suposadament pintava millor (alguns companys també em van recomanar aquesta zona).

Així doncs el pla és fer la cascada Somnis d’Hivern i acabar per la Columna del Verdet. Arribem al pàrking sobre les 9 h. ens posem el material i comencem a caminar per la pista ben gelada. Quan arribem a peu de cascada hi ha un grup de 4 que s’estan posant el material, mentrestant ens anem mirat l’estat de la canal, sembla que les cascades estan ben formades, tot i que podrien estar millor, veiem dues cordades mes que ja son al segon ressalt, hi ha gent, però menys de la que ens esperàvem. El grup de 4 que estaven preparant-se, amablement ens cedeixen el pas, comenten que son d’iniciació i que només tenen pensat fer els dos primers ressalts.

Al veure l’entrada de Somnis d’Hivern, que no es massa alta deu tenir 3 metres com a molt em van entrar ganes de pujar-la jo primer, però quan vaig pensar una mica més i em vaig recordar que era la primera vegada que escalaria en gel vaig deixar corre la idea i va ser el CrazyBanana qui la va muntar. Desprès em toca a mi, el Tino, com sempre, em va donant consells de com progressar, vaig intentar seguir-los, vaig intentar no pujar els talons com deia el manual d’escalada en gel que havia llegit dia anterior, i va sortir prou bé! em va fer una mica de ràbia i tot el no haver-m’hi posat de primera, però buenooooo tot arribar, algun altre dia :)

Segon ressalt, aquest ja més llarg i recte. El va muntar el CrazyBanana amb algun incident que no explicarem, però ho va fer molt bé deixant de banda l’incident. En quant a mi, em fa vergonya recordar com vaig pujar, fatal! em vaig desmotivar una mica :_( i no vaig gaudir massa, tota una llàstima. Vaig clavar els piolets sense força en els mateixos forats que ja estaven fet de les cordades anteriors, els peus els anava posant sense colpejar com si escales en roca… molt malament i també vaig intentar treure un cargols dels que havien posat i carai! com em vaig cansar allà quieta desenroscant! ara entenc la gent que prefereix tirar endavant i no posar cargols… Quan vaig acabar el ressalt vaig comentar al grup que confirmava que els piolets nòmic no m’agradaven gens! pesaven massa pel meu gust i no es clavaven tant bé al gel. Desprès d’això el Tino, que es tant majo, em va deixar els seus Anaconda per la resta de canal!! i va ser a partir d’aquest moment que vaig començar a gaudir.

pedraforca_032

En crazyBanana muntant el segon ressalt

pedraforca_037

En crazyBanana col·locant un cargol

El tercer ressalt el va muntar el Tino, portava un fanatisme… perquè en CrazyBanan i jo encara no havíem arribat fins a peu de ressalt que ell ja hi estava enfilat clavant piolets i grampons, la va pujar sense utilitzar ningun cargol. En aquesta cascada si que vaig gaudir, vaig poder provar els Anaconda en gel, quins piolets, quina meravella, com es clavaven!!! m’encanten! serà la meva pròxima adquisició :D Són mes polivalent, tant es poden fer servir per canals de neu com per cascades de gel (segons el meu paré). Deien que aquest piolets tenen mes pes al cap i fa que es clavin mes fàcilment… no sé que dir, només que em van anar molt millor.

pedraforca-013

La Canal de Somnis d’Hivern va estar bé tot i que se’m va fer una mica curta, m’esperava molts ressalts, em sembla que així macos només en son 3 (crec), jo m’imaginava que em trobaria amb una paret tiessa de 90 graus amb una mini replà a dalt que enllaçava amb una altra paret de gel i així contínuament (soc una flipada , no? xD).
Arribem a la Columna del Verdet i per sorpresa nostra només ens trobem dues cordades que van juntes, de les quals un membre d’una d’elles ja ha pujat i de l’altra cordada queden per pujar els dos, que bé! no haurem d’esperar massa :D Vam aprofitar per veure una mica de te i menjar alguna barreta. Aquesta cascada també la va muntar el Tino va utilitzar una xapa que esta a canto dret i va posar dos cargols diria. Vaig poder veure com queien blocs de gel de les cordades anteriors, quin perill! com es desenganxava el gel! Desprès d’aquesta cascada ja vam anar de tornada cap al cotxe i cap a casa.

pedraforca-021

En Tino muntant la Columna del Verdet

pedraforca_065

Autor: Tino. Jo pujant de segona la Columna del Verdet.

pedraforca_0671

Autor: Tino. Aquesta sóc jo, sempre amb un somriure :)

pedraforca_084

…i en CrazyBanana pujant per la Columna del Verdet

Vam ensertar el dia, dissabte ens va fer molt bon temps, cel descobert i gens de fred, em quedo amb un bon gust de boca :)

Podeu veure més fotografies a la meva galeria Picasa

Anuncis

Etiquetes: , , , , , ,

11 responses to “Somnis d’Hivern i Columna del Verdet”

  1. DAVID I NEUS says :

    HOLA!!!!!
    SOM EL DAVID I LA NEUS ELS QUE VÀREM COINCIDIR A LA COLUMNA DEL VERDET. EL DEL HOMBRE MAYOR (HEM SEMBLA QUE HO VA DIR EL TINO ARA FA UN ANY QUE TAMBÉ VA COINCIDIR FENT SOMNIS D’HIVERN) BUSCANT INFO HE TROBAT EL BLOG I HE ESTAT MIRANT LES FOTOS I US HE CONEGUT.
    US AFEGEIXO A ENLLAÇOS PER SEGUIR-VOS, ELS NOIS TENEN ALGUN BLOG???
    A VEURE SI ENS TORNEM A VEURE.

  2. BusyBee says :

    Holaaa David i Neus! que bé que ens hagueu trobat! Els nois no tenen cap blog, sóc jo l’encarregada de redactar les sortides ;)

    Segurament si que coincidirem en algun lloc, aquest mon dels escaladors, muntanyencs… és molt petit! dissabte mateix ja ho vam comprovar! Jo ja n’he tingut unes quantes de coincidencies ;)

    Ara quan plegui del curro faré una miradeta al teu enllaç ;)

    Salut i molta muntanya!!! :D

  3. CrazyBanana says :

    Hola, yo no tinc un blog d’aquets, pero si un fotoblog, si mireu http://flickr.com/photos/lorand alla penjo casi sempre fotos de les sortides.

    Trobareu les del any passat, em semble que en algunes sortireu vosaltres tambe ;)

  4. CrazyBanana says :

    Ja la he trobat jo la foto del any passat, es aquesta:
    Columna de Verdet

  5. DAVID I NEUS says :

    EY!! MOLTES GRÀCIES. SI AQUEST MON ÉS MOLT PETIT, SEGUR QUE ENS VEIEM PER ALGUN ALTRE INDRET (NOM QUE COMPARTEIXEN ELS DOS BLOGS, UNA ALTRA COINCIDÈNCIA).
    PASSO L’ENLLAÇ DE LA FOTO ALS MEUS COMPANYS, AIXÍ “EL HOMBRE MAYOR” VEU COM LI PASSEN ELS ANYS, JEJEJE.
    ENS VEIEM PER LA MUNTANYA I PELS BLOGS

  6. Anònim says :

    Enhorabona per l’activitat, ideal per fer entrar un perillos cuc glaçat a dins nostre i sobre tot no oblidis mai que el gel es molt perillos!!, fred, estructures precaries, escas, temporal gent…, pero sobre tot… molt adictiu!
    Bones escalades

  7. BusyBee says :

    Bones!!

    Quina alegria el teu post (no sé si ets el Josep) :)

    Tens tota la raó. Alguns cops em paro a pensar que no he d’oblidar mai que la muntanya te dues cares, que sota aquesta immensa bellesa i tranquil·litat que mai soc capaç de descriure (sempre em quedaria curta en adjectius) amaga una gran força que de tant en tant ens deixa veure per recordar-nos qui es ella… que tan et pot regalar coses meravelloses com te les pot prendre en un obrir i tancar d’ulls.

    Des de fa 1 any li guardo un gran respecte, i a mesura que la vaig coneixent i em vaig donant compte dels perills que amaga aquest respecte va en augment.

    Espero no haver de veure mai la seva doble cara.

  8. Xavi says :

    Hola a tots!! Soc el Hombre mayor. Com torni a escoltar aquestes paraules, utilitzaré els meus piolets per clavar-los en algún altre lloc que no és el gel.
    És broma. No m’importa que…., bé una mica, que diguin que soc vell, però ja sabem que el temps passa. Espero trobar-vos a tots i parlem en persona.
    Fins aviat!! Molts petons i Bon Nadal!!

  9. BusyBee says :

    Bones Xavi! ni cas aquests nens ;)

    En el mon de la muntanya les edats no importen ;)

    Jo ara no sé si ets qui em penso, el que va pujar de primer despres de la noia que anava de segona de la primera cordada? (suposo que si).

    Igualment Bon Nadal!!! i a aprofitar al màxim els dies de festa!!! :D :**

  10. DAVID I NEUS says :

    BASTANTS PLANS, SÓN DIES DE FESTA QUE S’HAN D’APROFITAR PER FER MUNTANYA. SANT ESTEVE, ENCARA NO HO SABEM, PERÒ CAP D’AQUEST A LA GRAVE (FRANÇA) ESCALAR EN GEL I ESQUÍ DE MUNTANYA.
    I VOSALTRES??
    JA ENS ANIREM ENTERANT PEL BLOG.
    BONES FESTES I MOLTA MUNTANYA!!!

  11. BusyBee says :

    Hola David i Neus!!!

    Nosaltres no tenim res pensat v_v

    La gent te compromisos… Em sembla que no hi haura nadal blanc :_(

Deixa un comentari

