Canal Central i Oriental (Gra de Fajol gran i petit)

Després d’haver fet plans per anar a la Vall de Boí a fer escalada en gel, i d’un intent fracassat d’anar a fer corredors a Prat de Cadí, diumenge a les 6h. del matí marxem de Barcelona en CrazyBanana , en neo-4 i jo cap a Vallter 2000 amb la intenció de fer corredors.

El pla era diumenge fer la Canal Central de Gra de Fajol gran i dilluns la Canal Amagada del Gra de Fajol petit.

canaloriental_022Canal Central, 300 m 55º
(Gra de Fajol gran)

A les 9:38 h. comencem amb l’aproximació, aquest cop una mica més llarga que la de la setmana passada a la Canal de l’Estreta al Gra de Fajol petit.

El dia esta ennuvolat, però tot fa pensar que son núvols de matí i més tard s’obrirà.

Vam anar en lliure fins just on començava el corredor, i un cop allà ens vam posar en ensamble fins al primer ressalt. Durant l’ascensió vam poder muntar reunions, utilitzar friends, tascons, tricams, anells… de tot això se’n va encarregar en CrazyBanana, que la va fer tota de primer, felicitats!!!

La Canal Central més o menys al mig te dos variants, la de la dreta, que és la ruta normal però que en cas de poca neu és probable que ens trobem amb un ressalt en mixt o només roca, i la de l’esquerra que per casos de poca neu es aconsellable, així que com que massa neu no hi havia vam optar per desviar-nos cap a l’esquerra esquivant així el ressalt.

La canal al començament és maca, és encaixonada, te un ressalt petit però que nosaltres el vam pillar amb poc gel i recordo que allà vaig patir un pel, el piolet ja no es calabava tant bé, i es podia veure la roca sota la fina capa de gel. Torno al que anava dient… el començament és maco però quan ja s’arriba al final, per el meu gust es torna massa oberta, és només caminar i més caminar per una inmensa pala de neu, allà em vaig donar compte que m’agraden més les canals encaixonades :P

imatges-013

Mentres pujàvem, ens seguia una cordada que al final ens va enganxar. Per el que vaig veure van anar per el cantó dret!!! es a dir, per el ressalt en mixt!!! i diria que van dir que es podia fer, si més no ells ho van fer. També teniem una cordada per davant, que sense voler ens van tirar uns quants pedrots!! que li diguin al neo-4 que li va caure en ple casc un pedrot de 15 cm de llarg i que es va partir en dos impactar amb el casc :$

imatges-0091

En neo-4 durant l’ascensió

L’altra sorpresa i que vaig al·lucinar, en CrazyBanana ens estava assegurant i en neo-4 i jo anàvem pujant el 3 llarg, i de cop aixeco el cap i em trobo un paio baixant la canal!!! sense corda!!! sense res!!! en lliure completament, la corda la portava a l’esquena. Mentres ell baixava i nosaltres pujàvem vam intercanviar algunes paraules, li vaig comentar que aquesta canal no m’acabava d’agradar… i ell va comentar que aquella canal estava feta per baixar i no per pujar jajajajaa vaya crack!!! El tio tenia els esquis al inici de la canal, bé suposo que eren seus.

canalcentral_0263Autor: CrazyBanana

canalcentral_0322

Autor: CrazyBanana. Que seriota que estic :P

14:30 h. La recompensa… els raig de sol que ens van tocar quan vam acabar la canal, quin dia més maco :) Vam pujar fins al Gra de Fajol gran, vam fer la obligada foto del cim entre altres i desprès cap a baix fins al Coll de la Marrana i d’allà al Refu d’Ulldeter a prendre’ns un te calentet :D

canalcentral_0492

Foto al cim del Gra de Fajol Gran.
desprès de fer la Canal Central.

De baixada fins al cotxe anàvem xerrant de que ens agradaria sopar, jo només pensava amb la meva sopeta (que si que havia portat) i una bona botifarra, que malauradament no tenia :_( però…. ja que pensàvem dormir dins al cotxe (els tres) aquella nit i per tant ens sortiria gratuït, vam pensar que desprès de l’eforç i l’exitas de la canal ens mereixíem un bon sopar! Vam baixar fins a Setcases i seguint el consell d’una bona cuinera vam anar a sopar a Can Tiranda, i quin sopar!! i més sort de la que vaig tenir no podria haver-ne tingut, el menú era sopa, botifarra amb patates i carxofes al forn i un yougut de postres, eh! i en bones quantitats, i un tracte immillorable, ús recomano aquest lloc (esta tocant a la carretera principal, just davant d’una esplanada on aparquen els cotxes).

Ja que estàvem a Setcases vam decidir dormir allà que estaríem més calentets que a dalt les pistes d’esquí. Jo vaig passar una nit estupenda, no em vaig enterar de res i ni una gota de fred (estava en mig dels dos :P), els altres van sentir un gos que no callava i alguna gota d’aigua els anava caient de la diferencia de temperatura entre l’interior del cotxe i l’exterior.

cotxenit

Canal Oriental, 240 m 60º (Gra de Fajol petit)

El dia següent…. tocava la Canal Oriental. Al final ens vam decantar per aquesta perquè al veure l’amagada des del refu es veia un ressalt de roca, sense res de gel, i semblava bastant xungu.

Aquesta canal ja em va agradar més, era més encaixonada (no més que l’Estreta eh), l’unic inconvenient… massa curta, però contant que diumenge ja havíem fet un corredor ja anava bé que no fos massa llarga.

No sé que dir d’aquest dia… que va anar molt bé, aquest cop si que ni un sol núvol, gens de fred (menys que el dia anterior), menys transit de gent (només una cordada de 3 al davant que vam acabar avançant un cop ja érem a dalt, ens vam lligar en ensamble [el terreny ho permetia i cap amunt mentres ells s’anaven assegurant), una mica de berenar (sopa, llesca de pa amb fuet, xocolata, plàtan…) quan ja érem al cotxe i cap a casa (sense gens de caravana quasi! costa de creure eh).

canaloriental_018Autor CrazyBanana

Informació de la Canal Central (Gra de Fajol gran)

· Info de la web de la FEEC

· Info de la web de Ressenyes.net

Informació de l’Amagada (Gra de Fajol petit)

· Info de la web de la FEEC

· Info de la web de Ressenyes.net

També podeu trobar les ressenyes en el llibre Pirineus. Del Canigó al Carlit. Neu, mixt i gel

Podeu veure més fotografies a la meva galeria Picasa

Anuncis

Etiquetes: , , , , , , ,

One response to “Canal Central i Oriental (Gra de Fajol gran i petit)”

  1. Anònim says :

    Felicidades Nuria por las actividades que realizas,es una pasada que empezaras en la montaña en el 2007 y puedas meterte en estos fregaos jajaja,seguro que no paras.Lo dicho felicidades de parte de este modesto montañero.Un abrazo.
    Luis.

Deixa un comentari

