Canal Estreta (Gra de Fajol petit)

estreta2008-005Canal Estreta 220m, 45º/50º (35º tram sup.) máx. 60º i possible IIIº/IVº en mixt

Després de tant donar voltes als plans que hi havien per el cap de setmana, em vaig decantar per fer un corredor, el meu primer corredor.

En principi havíem d’anar dissabte a fer el corredor de Sàbat al Cadí (corredor que ells creien que jo podria fer, contant que no n’havia fet mai cap) amb en Tino, en Mechas i en CrazyBanana, tot socis del Club Excursionista Cima i per diumenge ells tres marxaven altre cop a fer-ne un altre de més difícil on jo no estava acceptada per manca d’experiència xD

Vam estar tot el divendres pendents de la meteo i amb lo malament que pintava per dissabte vam decidir canviar el dia de sortida i la zona. Al final desprès de mil i una voltes vam decidir fer un corredor al Gra de Fajol petit a Vallter 2000. El corredor escollit va ser la Canal Estreta, segona vegada per en CrazyBanana que ja l’havia fet mesos enrrera amb en Manu, podeu veure la crònica i informació de l’asecnsió a la web de Snowleopards 2009 Expedition. En Mechas no vindria, es va fer mal a l’esquena, una llàstima… v_v

Dissabte nit truco a un amic que ja estava per allà fent algun corredor i em comenta que el temps esta fatal i que per diumenge pinta igual de malament, tot i així decidim pujar, segons meteocat el temps no pinta tant malament.

9:44 h. Som a Vallter 2000!!! El dia no pot ser millor, no es veu ni un sol núvol i tampoc fa massa vent… dia perfecte per fer el corredor. Quan ja ens estem apropant veiem una cordada de 3 que estan entrant al corredor. Durant l’aproximació i el dia anterior no vaig deixar de pensar en l’acolloniment que m’entraria quan em trobes allà dintre sense poder tornar endarrere, amb aquells 50º d’inclinació, que per mi ja eren molt…

Ens posem els grampons abans d’entrar a la canal i anem en lliure fins just on comença el primer ressalt.

estreta2008-016

Autor: CrazyBanana

11:06 h. En CrazyBanana decideix que s’hi fica ell de primer, ens encordem i comencem l’ascensió.

estreta2008-036

En CrazyBanana en el primer ressalt

Un cop en CrazyBanana ha pujat i ha muntat R em toca a mi, el meu primer ressalt!!! quines ganes! :D Quan el veig penso que no sé com carai pujaré per allà, però al glopejar el piolet contra el gel me’n adono que allò s’agafa d’una manera brutal! me’n adono que hi puc confiar i començo a pujar… segons el Tino amb un estil una mica de granota xDD en contes de utilitzar les puntes del davant dels grampons, els poso de cantó (això em recorda als meus inicis d’escalada esportiva), en Tino em recorda que al igual que l’escalada esportiva he d’anar mirant on poso els peus i en comptes de posar el peu de manera suau sobre el gel li foti un bon cop :P Segueixo les instruccions i pujo com si res! això esta xupat! m’ho imaginava molt més difícil. El ressalt estava en molt bones condicions.

Continuem… el segon ressalt ja és més tiesso i més llarg que el primer, però com que més o menys ja sé com va pujo molt millor que l’anterior i disfrutant com una camella :P Quan arribo a l’alçada on era el CrazyBanana, em pregunta que tal m’ha anat i li dic que millor impossible, de moment m’està encantant això de fer corredors :D

estreta2008-007

Autor: CrazyBanana

Ve el tercer ressalt, en CrazyBanana vol continuar de primer. Aquest va ser el llarg que més vaig disfrutar, ja estàvem en mig de la canal i el ressalt d’aquest tram va ser el que vaig fer millor.

Queda un últim ressalt/rampa de 4 metres no massa espectacular que es supera sense problemes.

estreta2008-045

Autor: CrazyBanana

estreta2008-050

Autor: CrazyBanana

La sortida
Ja la sortida de la canal, on vaig anar primera, no tenia res, simplement caminar per una pala una mica inclinadeta que per a mi ja va ser una mini aventura, no m’agraden massa les pales i menys des de l’experiència que vaig tenir al Bessiberri sud l’hivern passat (la crònica no surt al bloc de moment), però va anar molt bé :)

13:13 h. Vam aprofitar per pujar fins al pic del Gra de Fajol petit i fer la foto de cordada.

estreta2008-060

Autor desconegut

El descens
Em van anar ensenyant les possibles canal per les que podíem baixar…

Tino: que et sembla baixar per aquí Núria?
Núria: ho dieu en serio??? ufff em sembla ke no.
Tino: i aquesta altra?
Núria: es que no em ve de gust (només de pensar-hi m’acollonia), no hi ha cap camí més fàcil??

Si que hi havia un, just quan acaben les canal hi havia una fita que ens indicava el camí de baixada per una rampa no massa inclinada. Em van ensenyar com fer servir els grampons perquè no rellisques i ja de pas com frenar-me amb el piolet en cas de relliscada/caiguda. Em sembla que soc més de pujar que no pas de baixar :P

Efectivament i com era de suposar fer corredors m’ha encantat, els fred (poc) que vam passar, la timba que hi havia cap avall i l’esforç que s’ha de fer per progressar no van ser suficients per treure’m les ganes de tornar a fer-ne un. Espero amb ànsia el següent :D

estreta2008-065

El corredor al fons (a la dreta de tot)

Una anècdota

Quan ja érem al cim, va venir una colla que suposo que havien fet alguna canal i un d’ells sense coneixem a mi ni a la meva colla ens va regalar una abraçada :D que bé que va sentar!!! Gràcies!!! :)

Podeu veure més fotografies a la meva galeria Picasa

Més informació a la web de Snowleopards 2009 Expedition i a la web de la FEEC

La resta de ressenyes dels corredors del sector les podreu trobar en el llibre Pirineus. Del Canigó al Carlit. Neu, mixt i gel

L’Estreta (Gra de Fajol petit). Ressenya

resenyaPer mi el corredor més maco de la zona. És un corredor molt encaixonat que destaca entre els altres.

Aproximació: Un cop passat l’Hotal Pastuira i seguint la carretera, intentarem deixar el cotxe a la quart revolt a l’esquerra, d’on surt el camí que hem d’agafar. Agafem el camí que va seguint pel cantó dreta el riu. Un cop passat el rierol per un pont de fusta (depenent de les condicions estarà ben tapat per la neu) veurem el camí que segueix recte amunt direcció al refugi d’Ulldeter, nosaltres agafarem el trencall a mà esquerra, aquí el camí desapareix, però nosaltres seguirem recte (normalment la traça esta feta), creuant les pistes d’esquí, i des d’aquí continuarem caminant en direcció a la canal, que s’indentifica perfectament.

El corredor el podriem dividir en 3 llargs més la sortida.

L1: va des de l’entrada del corredor fins just a sota del que és el primer ressalt. Aquesta entrada pot presentar un petit ressalt en funció de les condicions. Aquest llarg no te gran cosa, és anar caminant per el corredor. La reunió la vam muntar just abans del segon ressalt on hi havia dos parabols (diria).

L2: Comença amb un ressalt d’uns 2 metres, no te gran complicació. Passat el ressalt vam avançar 50 metres on més o menys a la meitat vaig poder posar un friend. La R la vaig muntar al cantó esquerra, passant una anella per una pedra i posant un friend una mica més amunt.

L3: El va fer l’Esther, va pujar fins a l’alçada de la cova on hi havia un parabolt, vam posar un seguro i va continuar, hi havia un petit ressalt que estava una mica pelat de gel, aquest ressalt el podem trobar en mixt. La R la muntem passat el ressalt.

L4: ja la sortida del corredor i fins al cim.

Anuncis

Etiquetes: , , , , , , , , , , , ,

3 responses to “Canal Estreta (Gra de Fajol petit)”

  1. Javi says :

    Hola, es impresionante como el primer resalte varia de un dia para el otro, nosotros estuvimos el sabado mientras nevaba y el primer resalte estaba sin el cono de nieve, la entrada se hacia en mixto, entretenida.
    Molt bona ruta!!

  2. BusyBee says :

    Bones Javi! Nosaltres vam tenir molt bones condicions, tots els ressalts estaven ben coberts de gel, passats els ressalts hi havia trams que hi havia massa neu i tot, costava avançar, però va estar genial el dia :D

    Vosaltres tot i el mal temps que feia vau poder acabar-la? M’han comentat que molta gent que disssabte van intentar fer un corredor es van acabar retirant a causa del mal temps.

  3. Javi says :

    Com a mínim nosaltres (Alberto, Cesc i jo) vem fer-la, a mes d’una altre cordada que ens seguia molt a prop. A les 8:30 vem començar i el mal temps va anar empitjorant, sobretot a la aresta per el fort vent. Al voltant de les 12:30 vem arrivar al cotxe i la carretera estava mes perillosa que la via, plena de gent que volia pujar sense cadenes!!

Deixa un comentari

