Font de l’Ametlló

No sé com començar… massa cosa nova aquest dissabte, lloc d’escalada nou i colla nova :P

Vaig anar a Font de l’Ametlló, i no amb la colla de Terrassa ni amb la de Barcelona, sinó amb l’Òskar (Blog d’en Passarell, d’on podreu treure les ressenyes) i la seva colla. Ens vam ajuntat un fotimé de gent, la Font estava invadida per nosaltres :P A veure si m’enrecordo de tots els noms i sinó l’Òskar m’ajudarà (oi k si?) :P

A veure diria que allà estàvem: Bego, Marta, Pep, Laia, Ferrán, Juanjo, Elvira, Deif, Markus, Xavi, Laura, Jesús, Agnès i Albert (al final l’Òskar m’ha hagut d’ajudar a recordar noms, suposo que no ens deixem a ningu. Ttots ells gent súper maca i amb qui m’hi vaig trobar molt a gust, a veure si ens tornem a veure aviat!

En quant a la Font del l’Ametlló.. m’ha agradat el lloc, la pedra és calcari (tot i que bastant variat depèn a quines vies) i força bo. Les vies… confirmo que hi han algunes força raretes, també hi han de finura o placa i de bloc.

D’algunes persones si que se les vies que van fet però d’altres no vaig veure res així que només explicaré les que jo vaig fer i alguns mèrits d’algunes persones, que bé se’ls mereixen ;)

Gemma V+

Comencem per un V+ que sembla que estava bastant bé. L’Òskar la munta en un moment i em deixa les cintes posades perquè m’hi posi. La via esta ben assegurada tot i que de la segona xapa a la tercera allunya una mica, però es un tram molt facilet. A partir de la tercera xapa comença una mica la juerga, la via se’n va cap a l’esquerra per començar a pujar per un tram ja vertical. Aquesta via no l’he pogut encadenar, en aquest tram m’hi he hagut de parar, no em coneixia la via i s’ha notat i potser una mica de cosa també feia :P

Frénesi 6a

Passem a fer un 6a, torna a començar l’Òskar :P i no cal que digui que se la treu perfecte ;) Ara em toca a mi. Fins a la segona xapa tot perfecte però ara ve el passet, tenim una presa a la dreta que és un foradet i una altra presa a l’esquerra, els peus com es puguin tot i que em sembla recordar que es podien col•locar bé. Em quedo de les dues mans ben agafades però la por s’apodera de mi i no m’atreveixo a llençar-me a la súper bona presa que hi ha més amunt, em començo a cansar i li dic a l’Òskar que em pilli… llàstima ja no esta encadenada… :( descanso una mica i mentres vaig preparant el coco per fer el pas i agafar aquella presa. Ho torno a intentar i aquest cop si que surt! uffff no era tant! era decisió i llançar-se a la presa! la resta de via ja es posava més fàcil.

Nom desconegut 6a/6a+ (via 14)

Ara l’Òskar si fica en aquesta i jo vaig després, l’anterior via m’ha agradat així que continuem augmentant el grau. En teoria aquesta un 6a+. Preses ja més petitones, es requereix millor col•locació del cos i dels peus, posicions d’equilibri, mini sostret… L’Òskar novament la fa neta i en un moment. Després la provo jo i costa de creure però la faig neta! la poca decisió que tenia en el 6a l’he guanyat en aquest 6a+, tot i que no negaré que ha costat la via eh! anava esbufegant dels nervis, l’he pujada del tirón, no m’agrada massa descansar a meitat de via que perdo el ritme i el boom :P Una via molt maca, la recomano.

Per majoria aquesta via l’han deixat a 6a, tota una llàstima que no fos un 6a+, haurem d’entrenar més al roco :P

Esperó dels Mogencs 6b

Jolin amb aquest 6b xDDD Com que el 6a+ havia estat una triunfada ara tocava augmentar més el grau per veure on estava el límit :P La fa l’Òskar, només començar ja comenta que la primera presa esta trencada xDDD ja no es tant bona com era, ara només s’hi pot encaixar el dit gros de la mà xD L’Òskar em demana que en aquesta via estigui al lloro, ja fa temps que no escala i a sobre arrossegant un refredat… però res! no tenim acció v_v l’Òskar la fa neta! Quan m’hi vaig posar jo bueno… menudo 6b! ja se que jo no faig 6b però no em pensava que el faria tant malament, semblava un xoriço penjat d’una paret v_v no sé que tenia aquella via que no podia fer ni dos passos seguits xD En fin, clar esta que queda pendent xD

pb220038

Autor: Laura

pb2200411

Autor: Laura

Comentaré que la crack de la Marta per un pel no l’encadena, es va quedar a la última xapa!!!! i no perquè la via es poses difícil, em sembla que va ser perquè es va quedar sense forces, i no m’estranya, aquella via era canyera eh, una gran llàstima, però tot i així va tenir molt de mèrit que arribes fins allà tota neta!

Polvo ancestral 6a

Amb aquesta via m’havia quedat només arribar al sector d’escalada, és una via que quan la veus impressiona una mica, és curteta amb un bon sostre però que te bones mans, me la guardava per fer-la de primera quan ja hagués escalfat. Al final la vaig guardar per el final. L’Òskar m’acompanya, la miro i …. ui que em sembla que primer la faré de segona i si de cas desprès repeteixo i m’hi poso de primera. Asseguro a l’Òskar, que em deixarà les cintes passades i de pas vaig mirant com la fa, a veure si em quedo amb algun moviment. Quan m’hi vaig posar jo (de segona) se’m va caure tot a terra quan em vaig veure allà sota, semblava que la roca em menjava :_( en aquell moment vaig pensar “menys mal que no m’hi he posat de primera”. La via la vaig fer com vaig poder, amb uns quants descansos, aixecant la cama fins gairebé l’alçada del cap per posar-la sobre una presa gegant i així poder pujar…. vaig fer de tot, la vaig pujar bastant malament, però ja sabem que jo no soc (encara) de vies de força, era d’imaginar com sortiria xDDDD

font81

Autor: Òskar

Visió general
Em sembla que algunes noies van fer la via Crisis V+. El Jesús i l’Òskar es van estar barallant amb la via 6 que deu ser un 6c/7a segons les ressenyes, es veu que la pedra punxava de mala manera, van acabar amb les mans ben llimades. aiiii si es que no tinc memòria, en fi que si ja coneixeu a la gent ja ho llegireu al bloc de cadascú :P

A mesura que vagi tenint fotos aniré afegint-les al post, de moment només tinc la de Polvo ancestral.

Em poso ja a redactar la sortida de Gelida (d’avui) que també hi ha feina i la tinc més fresca :P

Anuncis

Etiquetes: , , , , ,

8 responses to “Font de l’Ametlló”

  1. PGB says :

    La font mola per estar-hi amb gent que comença a escalar, pq també hi ha vies que piquen una mica més. Ara que… els que del 7a no baixen no crec que se’ls hi perdi res allà :)

    Bon lloc per l’hivern. Segons el dia, massa calor i tot!

    La polvo ancestral encara l’he de provar de primer!

  2. BusyBee says :

    I tanta calor PGB! estavem allà i semblava quasi estiu, ningú diria que estem tocant a desembre, vam passar calor i tot durant el dia, després una mica de rasqueta quan el sol es va anar apagant :) però el dia va estar genail! :D

    Eppppp i a tu que tal t’ha anat el finde???

  3. K. says :

    Un bon resum. :)

    M’alegra que t’agrades la zoneta.

    El 7a continua pendent… :(

  4. BusyBee says :

    jajajajaaa bueno K a la que et posis a escalar tots els findes en un plis els faràs ;)

  5. Marta says :

    Hola Núria,
    Moltes gràcies per lo de que soc una crack!! ja m’agradaria ja però de moment m’he de conformar en fer el què puc!! :-).
    De totes maneres estic molt contenta… amb una mica mes de resistència potser, la propera vegada, em sortirà la via sense cap descans…
    I tu si que puges forta!! :-)
    A veure si tornem a coincidir una altra dia i tornem a escalar juntes…

    Cuida’t

    Marta

  6. BusyBee says :

    Holaaaa Marta!

    Segur que a la pròxima te la treus, ja veuras!!
    Jo també espero coincidir més amb vosaltres, qui hi vaig estar molt bé :)

  7. PGB says :

    Jo vaig veure al Tranki encadenar 2 cops seguits El Ploramiques (7c) mentre em barallava amb el taladro per equipar una vieta… que va acabant sortint de 7a ;( no la podré ferrrrrr

Trackbacks / Pingbacks

  1. Llocs d’escalada pendents « Indrets d’escalada - 3 Abril 2009

Deixa un comentari

