Esperó Badalona 260m 6b (V+ oblig./Ae). Cap del Ras

imatge-0031Aquest dissabte al vespre vam marxar cap a Àger per passar-hi la nit i al dia següent fer la via Esperó Badalona al Cap del Ras.

Tot i haver passat nit allà va haver-hi una cordada que se’ns va avançar, vam anar al nostre ritme… el despertador va sonar a les 8 però no ens vam llevar fins passades les 9 :P Vam estar fent el ronso dins la furgo i mirant per les finestra del darrera la via que faríem. Ens vam llevar, vam esmorzar, em van fer classes practiques de com funcionava el tema dels estreps, que mai n’havia utilitzat…

A les 12h. som a peu de via i com he dit tenim una cordada pel davant. La noia, des de peu de via esta assegurant al seu company que esta en el L1, jo aprofito perquè en Joan Carles i en Jordi m’ensenyin com muntar reunions, tot i que no tinc pensat posar-m’hi de primera encara.

12:30 h. En Joan Carles i en Jordi es reparteixen la via. S’ho fan al pal més llarg comença. Li ha tocat a en Jordi i deu ni do el que li va tocat! L’entrada ja te 2 passos en A0 o 1 en Ae, quin començar ja de via… no anem bé xDDD

L1 50m, 6a+/A0

En Jordi aquell dia no estava massa fi, li feien mal els peus i el dia abans havia estat escalant. Encara que ho intenta fer en lliure, no te el dia ni ganes de caure. A la segona xapa es pilla de la cinta i col·loca la següent i també si pilla, és A0, no? ;) En Jordi es queixa una mica del llarg, em sembla que no li acaba d’agradar.

imatge-006

En Jordi en el primer llarg

Ara pujo jo, provo que és això del A0, tot i que abans intento pujar sense pillar-me però no puc i tot i pillant-me de la cinta el que em va costar!!! Tenia els dits ben grocs com de fred i no notava la pedra, tampoc feia tant fred però semblava que jo tampoc tenia el dia. Al cap d’uns passos els dits van anar recuperant el seu to normal i la sensibilitat va tornar. Macagun tot quin llarg! no em va agradar, suposo que perquè no hi estic acostumada ni aquesta pedra ni a vies rectes, era bastant tiesso i em notava amb el cul bastant en l’aire v_v Les preses eren més de pedrots arrodonits per agafar que no pas de foradets on ficar els ditets i no parlem del diedre que hi ha abans de la reunió… tampoc és que sigui difícil el llarg però el vaig trobar rar, no vaig pujar massa bé :P Això va animar una mica al Jordi, que va dir que el llarg li havia costat mes del que s’esperava

Per fi sóc a la R1, els tres comentem el llarg i sembla ser que estem d’acord en que no era massa maco, se’m va passar per el cap muntar un ràpel i baixar-me de la via però no ho vaig fer, tenia l’esperança de que la resta de llargs no fossin com aquest primer.

Nota: hi ha ja dues reunions, una abans del diedre i una altra desprès. Nosaltres vam fer R a la segona, com ho marca a la ressenya, encara que cal preveure el fregament de les cordes..

L2 40m, V

Aquest va ser el llarg on més vaig gaudir, aquesta ja era el tipus d’escalada a la que estava acostumada. La roca canvia, comença a tenir regletes, es torna més adherent i amb bons forats, llàstima que només fos un IV i que dures tant poc.

imatge-014

En Jordi en el L2

L3 50m, 6b o V+/A0, 6a

Arrancada de 6b o V+/A0 amb el cul bastant en l’aire. Comença el Jordi, comenta que un cop passat un pas finet te bons cantos però s’han de trobar. Passada la sortida ja es posa molt millor i s’arriba a una esplanada bastant grandeta just a sota del gran sostre on muntarem la reunió.

imatge-0211

En Jordi a la sortida del L3

L4 20m, IV/Ae

Mirant les fotos per internet no m’imaginava que seria tant gran el sostre, però deu ni do! Li toca començar al Joan Carles. Com que és un crack va fer el sostre com si res, pim pam muntant els estreps i ale a munt, jo mentres anava mirant com ho feia. Ara vaig jo, en Jordi va darrera meu per anar-me dient com va això dels estreps i com sortir d’aquell sostre. Va anar molt bé! em va agradar :D Vaig anar passant d’un a l’altre i menys mal que al sortir del sostre hi han bones mans. Si algú porta una clau, es podria recollar el cargol del spit de la primera xapa, que esta fluix.

imatge-0341

En Joan Carles muntant el sostre

imatge-041

Autor: Jordi. Jo en el sostre

L5, 50m, 6a

Aquest llarg també em va agradar bastant, era una placa que s’anava posant recta, la roca estava molt bé. Em sembla recordar que aquest llarg en Jordi el va pujar en bambes v_v i part del següent també v_v

imatge-048

Autor: Jordi. En Joan Carles muntant L5

L6 50m, V, 6b o IV/Ae

Aquest llarg te un primer bloc de poc metres que et porta a un replà. Aqui es pot fer reunió, perque no freguin les cordes ni hi hagi massa comba en el pas de 6b o V/Ae. Nosaltres ho vem fer aixi. Escalem un segon bloc de IV, tornem a trobar una altra feixa, que ens durà just a sota del tram de 6b o V/Ae. Aquest només te dos xapes, però és una placa mega fina on jo no vaig aconseguir trobar ni un sol peu per poder pujar i menys amb el mal que em feien (tot i que alguna cosa deu haver-hi perquè en Joan Carles i el Jordi van pujar. Deien que hi ha uns foradets a l’esquerra on cal estirarse per arribar-hi. El que costa es xapar la segona xapa en lluire, doncs si caiguesim aniriem a la repisa). Vaig acabar muntant una baga a la cinta per posar el peu i pujar amunt. Passat el tram de 6b o V/Ae li segueix un IV i ja estem.

El descens el vaig trobar una mica punyetero, s’ha d’anar alerta no badar perquè te’n pots anar a ball. Hem de pujar fins al cim de la cinglera i anar baixant cap a la dreta. El camí esta marcat amb fites, que ens porten a agafar una feixa penjada molt llarga. Desgrimpem un parell de ressalts curts i baixem per una canal ampla i recte avall fins a la pista.

Podeu veure més fotografies a la meva galeria Picasa

Ressenya treta de la web Escalatroncs

Anuncis

Etiquetes: , ,

14 responses to “Esperó Badalona 260m 6b (V+ oblig./Ae). Cap del Ras”

  1. Anònim says :

    Eeeeii !
    Que el tercer llarg sembla una rampa a la foto!!! no es que desplomi, però si que es bastant tieso al principi.

  2. BusyBee says :

    jajajajajajaa Jordi ets l’ostia!!! ;) (sé que ets tu, qui sinó? jajajaa)

    ai ai ai que ara no sé si això és una conya del Jordi, bé, tens raó, al prinicipi si que és tiessu, és una sortida de 6b ;)

  3. PGB says :

    6b o V+/A0, que és igual d’elegant ;)

  4. BusyBee says :

    Quina il·lusió el teu comentari PGB :P

  5. Anònim says :

    Algú sap quin grau sortiria el primer llarg tot en lliure? Es veu un pas llis, llis. Factble a cop d’ull pero amb preses molt petites, i que no es veuen des de baix.

  6. Jordi says :

    Be, jo ho vaig provar, però amb poques ganes perque tenia els dits freds, i em feien mal per apretar-li de cop en fred.
    De fet han de ser 2 passos, però amb preses molt petites. Almenys 6c de bloc, no sé, tampoc voldria dir-ho que després ja queda aquest grau sense ser encertat. Això ho hauria de dir algú que ho hagi fet, que segur que n’hi ha.

    Bones trepades!

  7. llorenç says :

    Ostres! nosaltres estavem a la Redrum, i va passar per sota un grup de tres persones preguntan per l’Esperó Badalona….ereu volsatres? no se, es que quan baixavem caminant vam veure una cordada que rapelava l’esperó…
    Felicitats per la via! nosaltres també som dels que vam fer V+/Ae en aquesta via!!!je je je

  8. BusyBee says :

    Hola Llorenç, no érem nosaltres. Nosaltres vam baixar caminant pel camí que hi ha a mà dreta. I de gent pujant aquesta via només vaig veure la cordada que portàvem al davant formada per noi i noia.

    Gràcies per les felicitacions :P i per vosaltres a la Redrum! Deu ni do amb el sostre que teníeu només començar no? i quin flanqueig a la dreta en el L3, no??? uffff ;)

    Salut i molta muntanya!!!

    P.D Ostres no sabia que erats del blog de Kutrescaladors! Quan em van dir d’anar a fer l’Esperó Badalona vaig mirar la info del teu bloc, inclus et vaig posar un comentari a l’entrada de que segurament la faria :P Quan vaig veure la foto del sostre… :$

  9. kutrescaladors says :

    je je je!!!m’alegro que us hagi servit l’informació!! el sostre no era tan dificil com sembla no? sols que els spits fan una mica de por!!!ja la teniu feta!

  10. BusyBee says :

    Difícil no, tot i que jo el vaig fer de segona eh, el que passa que era el meu primer sostre en via llarga i la primera vegada que utilitzava els estreps, tot sumava, però un cop t’hi poses es feia bé, i vaig agrair molt que no hi havia pati a sota :P perquè allà amb patí de 140m que és el que tocava m’hagués acollonit força em sembla :$

  11. Jordi says :

    EEEeeiii !!!!
    De V+/Ae res eh! Que ho vem fer tot en lliure menys el sostre i el primer pas! Jajjajjajjajajja

  12. BusyBee says :

    jajajajaaa ja ha saltat:D La veritat és que en Jordi i en Joan Carles de V+/Ae res de res. Només van fer A0 en els dos primer passo de l’inici de la via i el Ae del sostre, son uns cracks!!! els meus mestres, de qui penso aprendre tot el que pugui ;)

  13. Jaumegrimp says :

    Felicitats pel bloc, m’ha agradat molt el video combinat amb fotos, a més el video es veu molt bé, com us ho feu?
    Jo l’entrada també vaig tirar d’A-0 i estreps i tot em sembla recordar…i també vàrem fer els dos primers llargs en un, una bona via, variada i distreta.

Trackbacks / Pingbacks

  1. Llocs d’escalada pendents « Indrets d’escalada - 3 Abril 2009

Deixa un comentari

