Amanita Moscata 270m 6a+ (V+ oblig.) Terradets

Aquest passat dissabte en Joan Carles, en Jordi i jo vam tornar a fer vial llarga, aquest cop a Terradets. Entre setmana ja li vaig dir al Jordi que em venia de gust tornar a fer vial llarga, i que els deixava a ells l’elecció de la via, i millor no podien haver triar.

Com he dit vam anar fins a Terradets, la via va ser l’Amanita Moscata. El Jordi el dia abans em va ensenyar la ressenya per internet, quan vaig veure que la via tenia 260 metres, i que a sobre s’havia de repelar… el cos se’m va començar a accelerar, però és el que tocava fer i no diria que no. Vaig pensar que aquella via m’aniria bé, perquè tot i ser alta, el grau estava al meu nivell, era una via factible per a mi, una via que tot i anar de segona la podia fer neta, aquí no tenia excuses per agafar-me de cintes o posar els peu a les xapes. A part era calcari, i últimament el trobo a faltar.

Aquella zona és impressionant, se’m va caure la baba quan vaig veure aquelles parets que s’alçaven des del riu, parets a banda i banda, i aquella placa vertical que s’alça per sobre la via del tren, just on esta el túnel… increïble, hi he de tornar.

Estem a peu de via, miro amunt i no veig el final de la paret, bona senyal, això significa que no ens fiquem e una paret de 90º ;)

Parlem amb en Jordi i en Joan Carles de si m’hi fico de primera o no, al final decidim que no, encara no sé muntar reunions ni assegurar des de dalt, així que ells dos es reparteixen la via. Queden que en Jordi farà els 3 primers llargs i en Joan Carles la resta.

Autor: Jordi. El equipo naranja a peu de via

L1 45m, 6a+

En Jordi comença amb el primer llarg, optem per entrar per el 6a/6a+, un tram maquíssim, un calcari excel·lent, una placa ben fineta, i molt ben equipada, en arribar a la reunió tots tres vam coincidir que va ser una disfrutada de llarg, i la reunió estava molt bé :P

En Jordi fent el primer llarg

Autor: Jordi. En Joan Carles i jo al primer llarg

L2 40m, V+

Continuem, en Jordi segueix pujant. Aquest llarg te una sortida punyetera, no sé si arriba a 6b, jo aquí em vaig agafar a la xapa :P la resta del llarg és de V+. Aquí ja començàvem a estar una mica altets jajajaja però he de dir que el coco aquell dia es va portar súper bé, no vaig passar por en cap moment, ja podia mirar a baix que l’únic que em passava per el cap era una sensació de satisfacció, tranquil·litat, pau…

En aquest llarg també hi ha un diedre una mica estrany. Totes les preses estaven al cantó dret, i l’altre canto estava bastant llis, és pot pujar bastant bé eh que és un V+ ;)

L3 45m, V+

Aquí l’hem liat. En Jordi ha fet reunió on no tocava xD Ens hem despistat, la reunió quedava una mica amagada. Així que pensant que ja estem a la reunió en Joan Carles comença a fer el següent llarg. Ell es desvia cap a l’esquerra tal i com marca la ressenya i va avançant fins que troba la reunió, però al poc temps ens donem compte que ens em colat de via, sense voler em passar a la del costat, una via que te de grau màxim 6c. En Joan Carles ens assegura a mi i en Jordi i pugem fins la reunió. Des d’allà viem la reunió que en Jordi no havia vist, la reunió de la de la que era la nostra via. Ells dos s’ho miren i veuen que la xapa no queda massa a la dreta, així que intentarem retornar a la nostra via.

Autor: Jordi. En el L3

p1040975

Autor: Jordi. En el L3

Autor: Jordi. Jo penjada de la
que era la suposada R3

L4 35m, V+

En Joan Carles baixa uns metres fins a una repisa per intentar desplaçar-se a la dreta per arribar a la xapa de la que era la nostra via, en Jordi l’assegura. Per fi en Joan Carles aconsegueix posar cinta a la xapa i xapar, menys mal, ara ja som a la nostra via i nomes cal seguir amunt. En Joan Carles nomes va xapa la corda d’en Jordi perquè així jo pogués baixar (assegurada per ell) i pujar recte amunt.

Autor: Jordi. En Joan Carles retornant a la que era la nostra via inicial

L5 45m, 6a

Aquest llarg també em va agradar bastant, te un sostre, és l’únic sostre que vam fer, i us dic que te molt bones mans, és fa súper bé, tota la via estava molt bé de preses, tan de peus com de mans. Va ser en aquest llarg que vaig tenir una mica la sensació que estava fent via llarga, aquí ja es notava que el cul quedava una mica penjat, però poca cosa eh.

En Joan Carles continuant la via un cop superat el mini sostre

Desprès d’aquest llarg ja vam decidir baixar, de via només quedaven 2 llargs, un de IV de 45m i l’altre suposo que més del mateix de 15m. Quan va ser l’hora de rapelar una mica nerviosa si que em vaig posar. En Jordi va ser el primer en baixar i jo desprès. En Joan Carles em va deixar un shunt per seguretat, mai n’havia utilitzat cap però em sembla que desprès de l’experiència me’n comprar un, em vaig sentir molt segura. Vam fer dos ràpels diria fins a un gran replà que ja ens duria (caminant) fins a la via del tren.

I aquí va acabar el dia. Un dia perfecte, sense fred ni calor, ni un sol núvol, una via súper maca que recomano de fer, un calcari excel·lent, una companyia que no cal que digui que millor no podia ser, bueno només m’hagués faltat la Bea, eh nena! però quan se’t curi el dit ja anirem a fer la del Balsam del tigre i a veure si m’hi poso ja de primera que necessito una mica més d’adrenalina.

Suposo que a Terradets hi tornarem, però el pròxim cop per fer les vies de la dreta, les clàssiques, i suposo que fins al final, 500 metres de paret, això si que serà una senyorassa via!!!

Ja hem acabat la via, la pròxima a veure
si és una d les que es veuen al fons ;)

Ja que per aquest finde anuncien mal temps a veure si puc fer un vídeo d la sortida, que m’ha agradat això de posar vídeos al blog :P

Jordi surts poquet a les fotos però no et preocupis que tu vas xupar vídeos ;)

Podeu veure més fotografies a la meva galeria Picasa

Dades d’interès

Des de Barcelona anirem quasi fins a Balaguer. Abans d’arribar-hi agafarem la carretera C-26 direcció Cubells. A 2,5 km agafarem la C-13 direcció Camarassa. Seguint per aquesta carretera durant 34 km trobarem a mà esquerra una zona de parking on deixarem el cotxe i continuarem a peu resseguint la carretera fins que a mà esquerra veiem un pont per creuar el riu. Mapa

Ressenya de la via Amanita Moscata, treta de la web d‘Onaclimb

Anuncis

Etiquetes: , , , , , , , ,

11 responses to “Amanita Moscata 270m 6a+ (V+ oblig.) Terradets”

  1. CrazyBanana says :

    Felicidades campeona!!! Muy bueno eso del “Equipo naranja”, el gobierno holandes deberia patrocinaros, ya que son sus colores, jeje :P

    Se ve que has mejorado mucho, me acuerdo que te hacian mucha cosa las vias largas y ahora ya estas planteando ir de primera! A seguir asi…!!! ;)

  2. Mingo says :

    Molt guapo el video, felicitats als tres.

  3. Marc says :

    Enhorabona per l’escalda!! i pel montatge foto/video/musical, l’he trobat molt guapo! ostres ara veig que em falta tant per aprendre… .. amb quin programa ho has fet!? Ara em fa vergonya i tot publicar un que porto setmanes fent.. …

    Vagi be!!

  4. BusyBee says :

    Holaaa Marc! Primer moltes gràcies, sempre es agradable rebre felicitacions :P

    Doncs el programa és el Sony Vegas, un super programa que et permet fer de tot, això si una mica complicat al començament però quan et poses a trastejar acabes trobant les coses, prova’l que segur que t’agrada i si tens algun dubte o no trobes alguna acció no dubtis en preguntar.

    Per el que fa al teu vídeo penja’l home! que per alguna cosa s’ha de començar i ja només per el que t’ha costat de fer val la pena que el pengis i segur que esta molt millor del que dius :D Ja aniré fent visites al teu bloc ;)

    Salut i moltes trepades!

  5. Marc says :

    Ei hola!!! Aquesta tarda mirare de penjar-lo, si la connexio em deixa…. … Aquest que vull penjar tambe l’he fet amb el Vegas, veig que te mooooltes opcions… encara hi haig de batallar molt… En vaig penjar un altre que havia fet ambe el Proshow Gold, molt mes senzillet, pero “resulton”, el pots veure al bloc, es diu De Mica en Mica jejeje
    Per cert(ja començo amb preguntetes tecniques…) en quina resolucio ho renderitzes i en quin format i tot aquell follons d’opcions que tens al fer el Render!?!?!?

    Merci!!!! i bones escalades!!!

  6. BusyBee says :

    Hola Marc, ara que sóc a casa et puc contestar.

    El vídeo l’Esperoó Badalona, que és l’últim que he fet i el que es veu millor el tinc a 720×540, però el format cadascu el que vulgui.

    A Renderización avanzada li poso:
    Plantilla: predeterminada del proyecto (sin compresión)
    Li dono a personalizar i calidad de renderizacición la mejor.
    A la pestanya vídeo on posa formato de vídeo li poso XVID MPEG-4 Codec.

    I això es tot!

  7. gatta says :

    Felicitats per l’activitat! records al “equipo naranja”, feu molt goig!!! salutacions!!!

  8. BusyBee says :

    gatta!! que ets la Maria José? he mirat el teu bloc i em sembla que si! Si ets tu a veure si ens veiem algun dia, últimament la colla esta un pel desperdigada, son èpoques però… :)

    Bones trepades noia! :D

  9. Xavi says :

    Hola què tal? Bona via, jo la vaig fer fa pocs mesos i també em va agradar molt. La sortida de la R1 si anaves bastant a la dreta recordo que sortia una miqueta més fàcil. Jo sempre duc el shunt si sé que haig de fer uns quants ràpels, sempre baixes més tranquilés. Ja pots fer la Supertramp o la CADE a Terradets, no són pas més difícils.
    records!!

  10. BusyBee says :

    Si Xavi, tots tres la vam disfrutar de ple :D Quan ens vam juntar a la R1 vam comentar el primer llarg…. quina disfrutada!!!

    Ostres aquestes vies que comentes me les apunto, perquè mira que la pedra d’allà em va agradar eh, a veure si la resta del “equipo naranja (Jordi i Joan Carles)” s’animen a fer-les :P

    Que passis bon finde!!! bones trepades!

Trackbacks / Pingbacks

  1. Llocs d’escalada pendents « Indrets d’escalada - 3 Abril 2009

Deixa un comentari

