La noia dels ulls blaus, 85m, 6b+

Avui en Joan Carles, en Jordi i jo hem anat a fer via llarga al Pic del Martell (Garraf). La via escollida ha estat La noia dels ulls blaus, grau màxim de la via 6b+. Tela la canya que m’han fotut, al principi em pensava que em feien broma però que va! M’han fet copiar a mi i tot la ressenya en paper perquè m’anes fent a la idea xD

La via comença a 25 metres per sobre el terra. Per arribar-hi teniem la opció de pujar per un V+ o un 6a, hem pujat per la via Trempera matinal 6a (25mtrs) peròjo pensava que anavem per el V+. A la R de la Trempera matinal comença la nostra via, via de 3 llargs, L1 6b, L2 6b+ i L3 6a.

Comencem a trepar per la Trempera matinal, és un 6a que esta ben equipat, en Jordi va de primer i el fa com si res, tot i que es queixa del seu braç dret, es veu que aquest matí s’ha llevat i notava alguna molestial. Pujo jo a continuació i en Joan Carles després meu, deixant una mica de distancia. El Jordi m’havia deixat col·locat algun friend perquè jo vagi agafant confiança en ells. La via es fa bé, te bona roca i bones mans.

En Jordi muntant el 6a

Quan arribem a la reunió on era en Jordi a part de jo dir-li jolin amb el V+ i ell dir-me que és un 6a, també ens comenta que li han fet mal els braços, i li diu al Joan Carles que no pot anar més de primer i que en Joan Carles ens haura de muntar tot els llargs, ell no hi posa inconvenient.

L1 (15m 6b)

Ara toca el 6b, però aquest nomes té 15 metres, menys mal! Aquest 6b te un pas, però un cop fet la via ja es posa més fácil i les xapes están molt ben col·locades en quan a distancia. En Joan Carles la fa ben neta i sense problemes. Ja de pas comento que els 3 llargs que els va fer nets, quin crack estas fet!!!

En Joan Carles muntat el 6b

Ara em toca pujar a mi, li dic al Joan Carles que em porti ben tibadeta i faig el 6b sense trampetes (si mes no això em sembla recordar, uiii ara que hi penso, jo un 6b sense trampes??? raro.), i ja no parlem del Jordi… pa que… si en aquest tot li surt bé!!!

Jo rebent instruccions per fer el pas del 6b

Autor de les dues fotos: Jordi.

L2 (30m, 6b+)

Ara si que ve lo bo!!!! El tram del 6b+!! que ja podria ser igual de curt com el 6b… doncs no! fa 35 metres ni més ni menys i amb un sostre al final. Allàa la reunió (abans de començar) m’he començat a notar una mica de mareig i em sembla que era perquè a part d’estar amb la boca més seca que una pansa, ja veia el que em venia a sobre i mai millor dit, estava més pendent de com coi pujaria aquella placa que no pas en els 50 metres que tenia sota els meus peus, en cap moment durant l’ascensió de la via he pensat en l’alçada, bona senyal Núria, això comença a anar bé :D

En Joan Carles es posa els peus i vinga amunt. El Joan Carles comença amb el flanqueig obligat cap a l’esquerra i comença a pujar amunt. La via te bons cantos però requereix d’una mica força, massa per mi. Naturalment en Joan Carles l’ha fa perfecte, a meitat de via s’ha trobat un pas, que primer ha anat per la dreta ha posat la cinta i llavors ha vist que per allà no era, millor provar-ho per l’esquerra, ha desgrimpat i ha tornat a pujar per l’altra cantó.

En Joan Carles fent el 6b+

R? Doncs vinga ens toca a en Jordi i a mi. Començo jo, que sempre va bé saber que tens algú per sota teu. Pujo molt bé fins a la 5 xapa o li direm fins a sota del pas que requereix força. Allà miro i uffff vols dir que jo podré pujar per aquí??? com no sigui fent trampes… ho veig bastant cru. Novament li dic uns quants cops al Joan Carles que em porti tibadeta, aquest grau és superior a mi, jo no faig 6b!!! i menys 6b+ en via llarga, impossible!!! M’agafo en aquella babaresa, intento pujar i res els braços se’m cansen i deixo la presa i automaticament baixo fins la xapa de sota (degut a l’elasticitat de la corda) ara em toca tornar a fer el que ja havia fet v_v li dic al Jordi que faré trampes, m’agafaré de la cinta per pujar fins on estava, i així ho faig però llavors… on coi va el peu? doncs no trobo millor lloc que posar-lo sobre la xapa v_v quina decepció, això no es fa! i ja que estem amb el peu a la xapa perquè no ens agafem d’una cinta? doncs ale! mà a la cinta. Següent pas? Altre cop la mà a la cinta i així fins al final del llarg bufff i tot i així el que m’ha costat pujar!M’he penjat com un xorisso, i quan he arribat a la R tenia els peus fets caldo v_v quasi em dona un sopapo allà a la R de l’esforç que havia fet. En Jordi va pujar molt bé, però amb mal al braç v_v

Autor: Jordi. Jo en el pas de força del 6b+

L3 (40m, 6a)

I per fi!!! Ja només queda un 6a! Això si que ho puc fer però amb el mal que em fan els peus… ho veig una mica fotut v_v Aquest 6a és una mica raro, en Joan Carles ha hagut de desplaçar bastant a la dreta per seguir la via, i també ha passat per un jardí ben dens. Al final, en aquest llarg he fet alguna trampeta, he pujat intentat no utilitzar les puntes dels peus i buscant el lloc més fàcil per minimitzar el mal de peus. He hagut de sentir el Jordi queixant-se perquè feia trampes, ja el veieu a ell preparat amb la càmera allà sobre d’aquell sostre per fer-me una bona foto quan jo sortis i va i em veu aparèixer per el cantó esquerra on hi havia uns peuacos i uns cantos que pa que! Tot i així he tingut sessió fotografia però no tan espectaular. La via tampoc donava per fer grans fotos, allò com diu el Jordi estava ple de paipais xDDD i te raó, aquell sector sembla més el jardí de casa meva que una via llarga ;)

En Jordi i jo sortint del 6a (últim llarg).

Ja m’han dit que la pròxima toca sense paipais i amb R més estretes… a veure que tal es porta el meu coco, segurament anirem a fer Bàlsam del Tigre a Coll de Nargó, ja son 6 llargs i no te plantes. La Raquel te molt ben explicada la via en el seu blog Tot i escalant…

Anegdota… tots tres portàvem els mateixos peus de gat, quan jo me’ls vaig comprar segur que els vaig fer enveja ;) i avui me’ls he trobat a tots dos igualets xDDDD no podia faltar la foto amb els 3 parells de gats un cop acabada la via.

Podeu veure més fotografies a la meva galeriaPicasa

La ressenya de la via, treta del llibre Barcelona y alrededores.

Aquí hi ha alguna cosa que no acaba d’encaixar. Nosaltres se que vam començar per la via 54 i sé que vam enllaçar amb la via 53, el que no veig bé es la distancia que hi ha a la ressenya entre la R54 i l’inici de la via 53. Pot ser que nosaltres mentres feiem la via 54 ens desviéssim a l’esquerra i enllacéssim amb la via 52, o que la R54 no estigui tant a l’esquerra com marca la ressenya. En fi, una incògnita que hauré de resoldré. Si algú sap quina es l’errada…

Anuncis

Etiquetes: , ,

2 responses to “La noia dels ulls blaus, 85m, 6b+”

  1. Mohawk says :

    Osti! Aquesta via és de les millors del Pic… La recordo perfectament perquè a la reunió de després del 6b+ em va passar una serp blanca per sobre el peu de gat… Va sortir d’un d’aquells forats, li van agradar els meus peus de gat i va decidir passar per sobre… Jo per si de cas no em vaig ni moure… je, je, je…

    A tibar-li!

  2. BusyBee says :

    A mi em va agradar aquesta via però deu ni do el tramet de 6b+ xD no sabia com pujat :P

    Quin yuyu la serp, no? mentres no sigues de les que foten caixelada… sort.

Deixa un comentari

