Montserrat – El Vermell del Xincarró

Aquest dissabte hem anat a escalar a Montserrat, la zona del Vermell del Xincarró (zona C de la guia de Montserrat cara sur). Aquesta vegada érem en Ricard, en Costa, en Jesús, en CrazyBanana i jo, meés tard arribaria el Manel amb la Conchita.

Morte ensemble V+

Arribem a la zona. Miro la guía i ah mira una via de grau IV, vinga CrazyBanana si vols aquesta la podries fer. Mirem la via tots dos i jo ja veig que la xapa esta bastant amunt, carai ja la podrien haver posat una mica més baixa. En CrazyBanana es posa l’arnes, jo el pillo i vinga cap amunt. Comença a pujar i ja se’l sent murmura, em sembla que es queixava del grau, un IV això! Si esta súper fina la via! però ei! el va encadenar a vista!

En Jesús a la Morte Ensemble

Un noi que estava escalant prop nostra ens diu que la via no és un IV sinó un V o V+… ara tot cuadra més. El Jesús també la fa i també queixes de que la via no és massa maca.

Sense nom V

Mentres el Ricard i el Costa es posen a muntar un V que hi havia més a l’esquerra, una via que jo fa un any ja havia fet i que recordava molt maca. La van fer sense problemes, només va haver alguna queixa que alguna cinta allunyava una mica. Quan ells vans acabar jo vaig voler provar-la per recodar vells temps, i que bé! quin gustasso, allà on fa un any em vaig acollonir amb aquell passet de la trecera xapa (em sembla), aquest cop me’l vaig treure com si res…

En CrazyBanana a la via de grau V

Aquesta mateixa via també la va fer en CrazyBanana i en Jesús em sembla recordar, una altra vegada encadenada a vista! Mentres en Ricard i en Costa es posen a fer una altra via, l’Aina V, molt maca per el que recordo de fa 1 any.

En Ricard a la via de l’Aina.

Nanu 6a+/6b

En Ricard, Costa i jo ens movem una mica a la dreta, on hi ha un 6b, 6a+, i dos 6a.

Jo volia començar per els 6a, però el Ricard al final em va convèncer perquè em poses de primera en el 6a+. Comencem! Primera xapa bé, segona xapa també bé, i uiii ara ve el problema, el passet de la via, el que li dona el grau a la via. Intento arribar a la tercera per la banda esquerra i….. pam volada! Jolin no pensava que volaria, no ho tinc com a costum però aquest cop ha tocat. És un passet que te tres forats de peus, una presa vertical per l’esquerra per aguntar-nos per desplaçar el pes a la dreta i a la dreta te una presa de mà no molt bona que ens servirà per agafar impuls per llençar-nos a una que hi ha més amunt que realment és boníssima! (jo les de la dreta no les vaig provar), era un joc d’equilibri i força. Torno a provar per l’esquerra i un altre cop caic! Em sembla que m’hauré de baixar i deixar a un altre que ho probi.

Autor CrazyBanana. Jo en el passet del 6b

Ho proba el Costa. Ell és més llest i ho intenta per la dreta i ole! Arriba a la tercera xapa! Posa la cinta, agafa la cinta i xapa, millor agafar cinta que no volar (cadascú amb els seus criteris), continua i acaba la via.

Ara no sé si m’hi vaig tornar a posar jo de primera o va fer-ho el Ricard, potser vaig ser jo. El que sé és que m’hi vaig tornar a posar, aquest cop probant per el dreta i aconsegueixo pujar fins a la tecera xapa però quan era el momento de xapa em vaig veure incapaç de deixar una mà per agafar la corda i passar-la per la cinta, així que si no volia volar no em quedaba més remei que fer el mateix que el Costa, agafar amb la mà la cinta i amb l’altra xapar… quina llàstima!!!! I que lleig!!!! Això no es va Núria!!!! (m’ho deia a mi mateixa, quina batalla que vaig tenir dins el meu coco). Vaig acabar la via, però carai com allunyaven les xapas allà dalt! Tot i que era fàcil i era molt difícil caure…. No em va agradar massa aquell final.

Ara li tocava al Ricard, i bueno el temps que si va estar, em sembla que va començar a les 16:10 i cam acabar a les 19 h. i algu… això si que és motivació!!!

Autor CrazyBanana. En Ricard en el 6a+/6b ie n Manel assegurant-lo

Autor CrazyBanana. En Ricard fent un saque en el 6a+/6b

Mentres va arribat el Manel amb la Conchita, ens va dir que aquella via no era un 6a+, sinó un 6b. En aquell moment vaig pensar que carai feia jo intentant muntar aquella via! 6b? Però Núria si tu no fas 6b!! I menys d’aquest tipus! (de bloc).

Desconeguda 6a

Mentres el Ricard anava probant, jo vaig voler probar un 6a, vaig triar el que esta més a la dreta, diria que és nou, perquè el que hi ha a l’esquerra del meu és la via Nando que també és 6a, tot i que la poso de 6a+. En CrazyBanana m’assegura, començo a pujar i en un no res dic Reunió! Carai aquest 6a, molt facilet, per mi que no arriba a 6a. En CrazyBanana el proba de segon i en veure que també va molt bé decideix posar-s’hi de primer i li surt net com una patena!

Nando 6a/6a+

Passem a la via de la seva esquerra, en teoria 6a també. Li havia dit al CrazyBanana que des de l’anterior 6a poses cintes a la primera i segona xapa i hi passes la corda, així no em menjo el terra si no arribo a la segona. Començo a trepar “de segona” i arribo a la segona xapa, miro per pujar fins a la tercer, hi ha un bon forat a l’esquerra i a la dreta em sembla recordar que també. Ho inento i uiiii em sembla que no ho aconseguiré, no tinc masses ganes de volar i aquell passet requereix força i això no és que sigui el meu punt fort, al final aconsegueixo arribar de males maneres, poso cinta, m’hi agafo i passo la corda…. ho sé, mal fet! Acabo la via i el CrazyBanana la va voler probar de segon, a la primera vegada el vaig portar massa tibat, així que va voler repetir per segon cop.

Ninu 6b/6b+

Mentres en Ricard continuava amb el seu 6a+ (6b), el Manel va probar el 6b que hi ha a l’esquerra d’aquest. Nosaltres (Ricard, Costa i jo) ja l’haviem fet, gràcies al Ricard, que ens va muntar la via :P Amb alguna dificultat que altra però la va fer.

Total, que en Manel comença la via i olé! La fa com si res!!! Només va tenir un problema al passar de la segona xapa a la tercera, una llàstima perquè la podria haver encadenat de sobres!

La Conchita també la va probar de segona, alucinant una mica pequè no sabia on posar els peus, la vam haver de remuntar un mica, però bueno tot arriba Conchita! Una mica cansada ja deuria estar, que havia estat fent vies a la banda esquerra.

La Conchita fent una de les vies de l’esquerra.

I aquí acaba el dia.

Aproximació: Mapa d’accés. Des del poble del Bruc, seguint per la carretera principal girarem a mà dreta per el carrer de les escoles. Seguirem la pista fins que ens creuem amb el carrer de la parroquia, nosaltres anirem a mà esquerra. Seguirem la pista, passant prop dels camps fins a una esplanada d’on a la nostra mà dreta queda un camí senyalitzat amb marques blanques que va direcció al Vermell, a 5 minuts per aquest camí surt un desviament a mà dreta que no agafarem, aquest ens portaria al sector de la Desdentegada, nosaltres seguirem recte. El recorregut que va del punt parking al vermell és aproximat.

Les ressenyes les podreu trobar al llibre de Montserrat cara sur o a la web d’Onaclimb

Etiquetes: , , , , , , , , , ,

Trackbacks / Pingbacks

  1. Llocs d’escalada pendents « Indrets d’escalada - 9 gener 2009

Deixa un comentari

