La Facu

Avui hem anat en CrazyBanana i jo a escalar a la Facu. Cap dels dos hi havia estat, però jo havia sentit a parlar que hi havien vies faciletes, que és un bon lloc per a gent que fa poc grau.

Tot i que portàvem el llibre de Barcelona i alrededores, ens va costar una mica trobar el famós parking, vam pujar el carrer canyelles amunt i allò no semblava que portes en lloc… vam baixar fins on estava la palmera, que aquesta si que l’havíem vist.

Al final vam veure un carrer ben estret, vam mirar el nom a veure si així ens situàvem i efectivament!!! el carrer d’Àvila, collo com sona… i surt en el croquis!!! Ja esta! situats. Agafem el carrer i al cap de poc trobem el parking i un cartell que ens indica la direcció a seguir per arribar a la Facu, des d’allà ja veiem les parets.

Per fi! ja hem arribat! la pedra calcari i sembla del bo, bona adherencia, bons cantos i el peu de via és agradable, amb arbres que ens paren el sol. Decidim començar per el cantó dret, m’han dit que és el mes guapo, somi doncs! mirem vies i mmm… veiem una via, Rosa Mari V+, que passa per un sostre que deu ni do! i nomes es un V+??? estaria bé de provar-la, però millor fem la del costat, Cesca V+, i així ens podem mirar que tal és la de sostre.

Cesca V+

En CrazyBanana comença a fer la via Cesca V+. Tot va bé fins que es troba en un lloc amb poquetes mans i que per pujar s’ha de tibar fort de braços… després de fer un saque i tornar-ho a intentar em diu que no pot, que els braços no poden aguantar (ja porta temps amb molèsties) i que ho hauré de fer jo. Vinga, treiem la corda i començo de zero. Arribo al punt on el CrazyBanana s’ha quedat i me’l trec fent alguna trampeta, com un peu que sense voler es posa sobre una xapa… pim pam segueixo pujant fins que… ufff què és això!!! un sostre! i la següent xapa esta bastant lluny, no sé si hi arribaré. Començo a pujar una mica els peus per a veure si s’hi puc arribar, primer per l’esquerra… despres per la dreta… mmm… sembla que ja he trobat el cantó però… miro a baix i… uii la xapa està una mica massa per sota eh… total que m’entra el canguelis i li dic al CrazyBanana que em baixi… mentres, per dins, em maleeixo per no haver-me atrevit ni a probar-ho…

En CrazyBanana puja de segon fins a sota el sostret per estalviar forces, proba per la dreta, posa la cinta, xapa i ole!!! aconsegueix fer el pas! ja no haurem de deixar cap mahion D I ara en CrazyBanana torna a obrir la boca per dir que no porta cintes!!!! aiiii aquests iniciants… menys mal que la següent ja era la R.

En veure com ha sortit aquest V+ decidim passar-nos als IV i V a seques. Fem alguna via mes i sense problemes, alguna xapa que allunya però la resta bé.

Canviem de punta del sector, anem a les vies 18,19,… veiem un V+ que te bona pinta i al costat hi ha un 6a, mira que bé! si muntem el V podrem fer el 6a en tope rope ;)

Ester V

Per variar en CrazyBanana s’anima a començar, i una ja esta bastant amunt em pregunta per on va la via, li dic a l’esquerra i ell em fa cas… El sento que xerra, diu que les xapes allunyen una mica, que no veu la R, que hi ha un petit sostre…fins que desapareix de la meva vista… ui que em sembla que ens hem liat… ens hem ficat a una altra via!!!! després de mil i una aventures allà dalt que només ell sap, sento algú que diu R!!! menys mal! Ell em demana que fagi un nus a l’altra extrem de la corda per si de cas, que ha pujat massa i no fos cas…

Vaig donant corda i en un moment ja el tenim de peus a terra! i dient que amb aquesta via feta ja en te prou per avui.

Jo m’animo i anem altre cop al sector esquerra que abans em vist que hi ha un 6a+ mig compartint reunió amb un IV.

Xavier Rabat 6a+

Començo a pujar per el 6a+ unes quantes xapes amunt, llavors veig que toca triar, si continuar fent el 6a+ o anar-me’n al IV. Em miro el 6a+ i sorpresa per a mi, te un sostre!!!! v_v El miro, el remiro mes i … re, cap al IV, que si no he pogut fer un sostre d’un V+ com m’he de posar en el d’un 6a+… Naturalment el IV va sortir sense problemes. I per mi que el 6a+ estava al final de la via (sostre) perquè l’inici el deixaria de V+.

Autor: CrazyBanana. BusyBee en el 6a+

I aquí acaba la sortideta de la Facu.

Al tornar vam passar per el monestir budista que hi ha al Garraf per a relaxar-nos una mica després de l’estrès passat a la Facu.

La Facu – dades d’interès

Situació: Garraf

Com arribar-hi: Agafem la carretera C-244 que va de Vilanova i la Geltrú a Canyelles. Abans d’arribar a canyelles tombem a mà dreta direcció a l’urbanització Montaña del Mar, un cop allà seguirem per la carretera, a mà dreta veurem una palmera i el següent carrer tombarem a mà dreta, el carrer es diu Avila. Seguint la pista anirem a parar a una esplanada on hi ha un cartell que posa La Facu, allà deixarem el cotxe. Caminant per la pista de sorra haurem de passar per el costat d’una torre elèctrica que servira de refrència per indicar-nos que hem agafat el bon camí, a partir d’allà es evident.

Aproximació: 15 minuts

Tipus de pedra: calcari adherent

Sectors i vies

*Sector esquerra i central: 17 vies, dos vies de III, cinc vies de V a V+, un 6a, cinc 6a+, un 6b+ i un 6c. (Algunes vies estan desequipades)

* Sector dreta: cinc IV/IV+, vuit V/V+, tres 6a, un 6a+. (Algunes vies estan desequipades)

Vies desequipades segons el llibre Barcelona i alrededores:

Sector esquerra-central: Lola, Pink, Rosa, Marta, Mediterránea.

Sector dret: Salta Mona, Bavaresa, Oca, Maria

Ressenyes: les podeu trobat a la guia de Barcelona i alrededores.

Anuncis

Etiquetes: , , , , , ,

Trackbacks / Pingbacks

  1. Llocs d’escalada pendents « Indrets d’escalada - 3 Abril 2009

Deixa un comentari

