Alphubel 4.206 m

El dia 5 de setembre vaig tornar de les vacances i amb un 4.000 a la butxaca!

Aquest estiu he estat als Alps per primera vegada, juntament amb en CrazyBanana i els seus companys de KODIAK, una gent molt maca per cert.

El dia 2 d’agost, en CrazyBanana i jo agafem el cotxe per recórrer un llarg camí. El pla era anar fins a Romania en cotxe, passant i fent pausa als Alps, per fer algun que altre pic, unes vacances que seran impossibles d’oblidar.

Doncs el que deia, el dia 5 d’agost vam fer l’ascensió al Alphubel, pic de 4.206 m situat prop de Täsch. Era un pic perquè alguns els servis per escalfar motors per a fer el Weisshorn una setmana desprès i per a altres tot un repte, alguns no havíem fet mai un 4.000.

El cim del Weisshorn 4.505 m

El dia 4 vam pujar a 3.000 (una mica mes amunt del refugi) per passar la nit en tendes i així el cos s’acostumes una mica a l’alçada per el dia següent fer l’ascensió.

Flor de Neu


Autor CrazyBanana. Camp Base a 3.000 m

L’ascensió va anar perfecte, tothom va poder fer cim i no van haver-hi problemes. Vam haver de passar per una glacera, la meva primera glacera, que vaig passar de primera, encordada amb el CrazyBanana, tot i que davant meu anaven tres companys de KODIAK (i menys mal, perquè si els arribo a tenir davant no sé si hagués passat).

Prop ja de tocar el cim, recordo que la pujadeta s’empinava una mica i recordo veure uns “pals” clavats a la neu. En veure’ls ja vaig deduir per a que servien, però em va sorprendre. El CrazyBanana va pujar de primer, assegurant-se, passant la corda per els pals, i jo pujava darrera d’ell. A la baixada vaig ser jo qui va anar de primera aquell tram, així practicava, i va anar super bé.

Tota l’ascensió vaig anar jo de primera (tret del tram dels pals), i tot i que sempre portava una cordada al davant, va ser una molt bona experiència.

Passat aquell tram, una mica més amunt recordo que vaig notar un lleuger mal de cap/mareig, però amb una pausa d’uns segons se’m va passar com si res. Suposo que en aquell tram ja deurÍem ser a 4.000 m.

El pic el vam fer 11 persones, 4 de les quals era la primera vegada que fÈiem un 4.000.

Cim del Alphubel 4.206 m.
Hi som en Lori, Núria, Péter, Zoli, Alpár, Örs, Piró i Ibi

1El grup sencer

alpok2008_041Autor CrazyBanana. Jo amb els cabells gelats al cim

Descens de l’Alphubel

Glacera de l’Alphubel

Dos dies després el CrazyBanana, l’Álpar i el Zoli van fer el Weisshorn, més gent de la colla ho va intentar però al final només ells tres van fer cim, felicitats!!!! La Piro i jo ens vam quedar al refugi, jo tenia una infecció al peu d’una ferida que em vaig fer abans de marxar cap als Alps i que durant l’ascensió a l’Alphubel se’m va infectar i no em va donar ni l’oportunitat de provar de fer el pic, per sort al grup hi havia una metgesa, l’Ibi que em va anar fent cures. Amb l’Ibi ens vam fer la promesa que totes dues fariem el Weisshorn algun dia, espero que es compleixi.

Els nois passant per l’aresta del Weisshorn.
La resta de fotos les podeu veure a la web de Snow Leopards 2009

glacera

Vistes des del refugi del Weisshorn

En fi, dir que els Alps m’han encantat, que quan nomès feia una setmana que havia marxat ja tenia ganes de tornar, que espero poder tornar-hi aquest estiu, poder veure aquelles muntanyes, aquells paisatges, aquells colors increïbles que no havia vist aquí, aquell aire tant bo… un altre cop.

Vistes increibles del Matterhorn 4.478 m

Mes fotos al meu picasa

Anuncis

Etiquetes: , , , , , , , , , ,

Deixa un comentari

