Escalada a Cavallers i ascensió al Besiberri Sud 3.017 m

Aquesta és la primera sortida que faig de muntanya amb la colla d’escalada de Terrassa, i espero que no sigui la última.

Era pont de Sant Joan i com sempre volíem anar a escalar. Vam triar entre tots anar a Cavallers, teníem la colla d’escalada de Girona (quantes colles eh) que deien que anirien per allà, així que millor ens juntem tots. Vaig a intentar dir tots els noms, segurament em deixaré algun, així que espero algun pos de recordatori. Érem en Jordi, Bea, Joan Carles, Rosa i amics d’ella que no recordo el nom, Marcel i Anna amb el seu petit Genis i diria que l’Anna amb en Quim, però si estaven els vam veure poc, i no sé si em deixo algú més.

L’escalada a Cavallers va anar molt bé. Quan vam arribar vam anar a trepar una mica abans de cavallers, hi havia una zona de calcari, apreciat calcari que et veuríem poc allà cavallers on esta ple de granit.

Aquell dia vam fer una mica de feina, l’entorn era maco, verd, un riu que passava per sota, no feia massa calor ja que no tocava el sol (ja ho vam triar amb consciència).

Al dia següent toca escalada a la presa de Cavallers, el meu primer contacte amb el granit (si no contem el del maresme que es completament diferent). El granit, doncs home no és el que més m’agrada però era super adherent, poc canto, però els peus si enganxaven de meravella, menys mal que en aquelles èpoques ja tenia els meus Miura :P

En Jordi, la Rosa, jo, en Joan Carles i la Bea

Vam estar escalant al costat dret de la presa, una placa tombada on hi havia gran varietat de vies. No m’oblidaré d’aquell 6a o 6a+ en que les xapes allunyaven, 6a que vaig fer de segona, una llàstima perquè va sortir neta, això si felicitats a la Bea!!! que ella si que el va fer de primera, però menuda guerra que va tenir dins al seu coco amb les xapes, eh guapa xDDDD però els vas fer!!! Tots vam fer alguna via de primers.

Escalada a Cavallers

En Jordi i jo cansats de tanta xafugó, d’estar a ple sol vam canviar de zona, vam anar al cantó esquerra on hi eren en Marcel i l’Anna. Allà les vies eren diferents, eren de 90º i el granit era com blocs un sobre l’altre, us poso una foto, era maca la zona. Allà vaig fer un 6a de primera que va sortir net :D Gràcies Marcel per les fotos que em vas fer!!! Sento no poder dir que va fer l’altra gent, però estem a 16 d’octubre i ja no m’enrecordo v_v

Escalada a Cavallers 6a

El dia següent hi havia plans d’anar a fer el Besiberri sud per els Estanys de Gèmena, la proposta la vaig fer jo i al grup els va semblar bé. Total que la Núria es comença a posar negra!! son les 8 o 9 del vespre i encara estem a peu de via, hem de anar fins la furgo, de la furgo al pàrking del Besiberri, fer el sopar, preparar el material…. jo ja em veia anat a dormir a les tantes :_( aiiii que això no es fa home, en el mon de la muntanya un va a dormir aviat per llevar-se aviat, menys mal que parlant les coses se’m va passar una mica l’empipamenta o mes que empipamenta el disgust, el veure que la gent anava al seu ritme… Jo era el segon cop que intentaria fer el Besiberri, ja el vaig intentar al hivern i no vam poder per el temps, em vaig quedar sense fer el meu primer 3.000, i veia que aquest cop podia passar el mateix, llevar-se tard i ….

Però no!!! que macos que sou!!! entre tots ens vam ajudar a preparar el material, em van preguntar a quina hora ens havíem de llevar… A les 6 com un clau tots començàvem a caminar cap al cim. El dia millor no podia ser, cel obert, companyia increïble, uns parlaven d’unes coses, altres d’altres, ara amb aquell ara amb l’altre… l’ascens al pic es va fer molt agradable amb aquella companyia i ambient.

Durant el descens, ja que feia tant bon dia en Jordi, en Joan Carles i jo ens vam fer un bany a l’estany de Gemena, quina aigua més freda!!!!! a veure si la Bea em passa ja les fotos del banyet xDDD

La Rosa, la Bea i en jordi

De fons el Besiberri sud

Autor Jordi. Cim del Besiberri sud, de fons el Comaloforno

Aprofito per felicitar des d’aquí a la Bea, que fent el Besiberri sud va superar algunes pors que portava molt a dins i que els altres del grup no en teniem ni idea, entre tots i sobretot al seu esforç la Bea va aconseguir arribar al cim del Besiberri!!!

Informació de l’itinerari Besiberri sud per els estanys de Gemena

Desinvell: 1.5587m

Horari de pujada: 5-6 hores

Descripció

Passat el poble de Caldes de Boí seguirem recte, passant per costat del balneari de Boí, fins que a mà esquerra veurem el replà on s’inicia l’ascensió. Allà hi ha una caseta de fusta que és el punt d’informació.

El camí puja fent ziga zagues i bastant recte. Passa per un bosc molt frondos. Si anem pujant veurem que el riu ens quedarà a mà esquerra, fins que trobem un pont petit de fusta que el creua, nosaltres passarem pel pont deixant el riu a mà dreta. El camí continua sent estret, passant per una zona de bosc molt humida i verda, fins que arriba a una gran esplanada on hi ha una cabana de fusta. Anirem caminant recte fins que veiem un pont per tornar a creuar el riu. Des d’aquesta esplanada ja es pot veure la cascada des d’on baixa l’aigua dels estanys de Gemena. Seguirem els cartells que ens indequen la direcció a seguir per pujar als estanys. Aquí el camí es torna més rocos, hi han grans blocs de pedres, i passarem per el costat d’un gran arbre desarrelat. Durant la primavera/estiu el camí es evident, però a l’hivern la cosa canvia, el camí es perd facilment.

Un cop arribem a l’estany de Gémena de Baix (2.240m), l’anirem bordejant per la dreta (seguint els cartells) cap al fons de la vall. Ull aquí no us lieu, tota la vall esta plegada de fites, és un caos, el camí bo boreja l’estany. En 3 hores arribem a l’estany de Gémena de Dalt (2.275m). Des d’aquí cal remuntar la muralla que tanca el circ pel nord. Es pot pujar primer per un suau llom, i despres cal enfilar-se per una pendent de 30º, per acabar flanquejant cap a la part superior de la muralla rocosa i per sota dels caients de la Punta de Lequeutre. Anirem a parar a un petit coll (2.545m) i a partir d’aqui ens enfilarem en direcció nord passant per la vall lateral entre l’Abellers i les parets del Besiberri sud, deixant a la nostra esquerra els estanys gelats. Al fons hi ha el coll d’Abellers (2.885m), arribats al coll cal pujar els darrers 130m de desnivell pel llom a mà dreta, força inclinat (35º) i ample que condueix al cim del Besiberri sud (3.017m).

Anuncis

Etiquetes: , , ,

3 responses to “Escalada a Cavallers i ascensió al Besiberri Sud 3.017 m”

  1. Sergi says :

    Hola,

    A l’ agost vem provar d’arribar al cim del Besiberri Sud pero a partir del refugi Besiberri (que hi ha un cartell que indica 1,20 minuts) vem seguir les fites ascendent i no ho vem trobar. Aquest pont volem tornar-ho a probar amb uns amics/es, hem podries orientar per on hem d’anar a partir del refugi?

    Moltes grácies.

  2. Juan says :

    hola buenas , yo he estado hay en cavallers y me lo conozco de fabula nada mas que 20 años veraneando allli y es un sitio o lugar maravilloso …..

Trackbacks / Pingbacks

  1. Llocs d’escalada pendents « Indrets d’escalada - 3 Abril 2009

Deixa un comentari

