Cresta del Ferran

crestaferran_03

Aquest dissabte ha sigut el meu aniversari, 25 anyets ja, i que millor que celebrar-lo fent la meva primera cresta!!!

El pla inicial per el dissabte era anar a Montserrat a fer esportiva, però al final la Bea i jo no vam poder aconseguir un cotxe i com a ella no li feia gracia agafar el bus fins al Bruc vam optar per cancelar la sortida. llavors va ser quan el CrazyBanana em va dir lo de la cresta, se’m van posar els ulls com plats i no vaig poder dir que no.

Doncs això, aquest dissabte vam anar el Tino, el CrazyBanana i jo a fer la Cresta d’en Ferran.

Accés: Vam sortir de Barcelona a les 6:30 h. en direcció a Oix. Del poble d’Oix, agafem la pista d’Hortmoier pel costat de la riera d’Oix (direcció NE). La pista pot resultar intransitable per a turismes normals. Es deixa el cotxe en uns prats passat el grau d’Escales, congost format per les crestes del Ferran (a l’altre vessant del riu) i de Bestracà.

Aproximació: Agaem el camí que va seguint el riu, fins que veiem a mà esquerra un pont de fusta molt modern, el creuem i ull aquí perquè un cop passat seguirem a mà dreta i a pocs metres trobarem un camí que puja per a la nostra esquerra que posa Cresta del Ferran. Nosaltres no el vam veure i ens va costar un pel trobar l’inici de la cresta.

Vam començar la cresta a les 10:30 h i vam acabar a les 16:30. Segons la ressenya la cresta es pot fer en 3 hores cosa que costa de creure i a saber com anava el que la va fer, perquè nosaltres, que no anàvem pas a ritme lent, vam tardar entre 5 i 6 hores!!!! No ho entenc.

La cresta va estar molt bé, com diu la ressenya un calcari excel·lent!!! súper adherent! i amb uns cantos… Nosaltres vam anar tota la cresta assegurats (menys un primer tram molt fàcil), suposo que si hagués estat per ells potser no ho haurien fet, però com que portaven una novata que els demanava la corda…

crestaferran_175

crestaferran_191

A poca estona de començar la cresta ens trobem amb un forat, on un cop passat hi han dos camins per triar. Un passa per l’esquerra (camí recomanat) i l’altre per la dreta (camí de mal assegurar i molt relliscós). Total que ja els veieu als dos mirant-me a mi i dient que per on anem… i jo veient-los a ells (sobretot al tino) amb aquells ullets que frisaven per anar per la dreta doncs no m’hi vaig poder negar…

Així doncs agafem el de la dreta. El túnel si que realment va resultar ser molt relliscós i de mal assegurar però com que portàvem un crack (en tino) va aconseguir fer el tram sense problemes, i assegurar-nos al CrazyBanana i a mi per fer-lo. Aquí una el va fer sense peus de gat, tibant de braços mala cosa per poder sortir d’aquell coi de forat… com que anàvem de segons… perquè posar-nos els peus no? doncs el llest de CrazyBanana un cop jo ja l’havia fet va i es posa els peus el tio!!!!

Passat el forat la cresta es començava a empinar, es podia fer bastant bé eh, no es massa estreta i la pedra allà i durant tota la cresta és boníssima.

crestaferran_38

crestaferran_51

Autor: CrazyBanana. En Tino i jo i darrera
la meitat de la cresta que ja haviem fet

Deuriem ser a la meitat del recorregut que vam trobar el primer i unic ràpel. No te gran cosa, son 25 metres i no es volat… Un cop has fet el ràpel ve un tram d’escalada de IV- (jo recomano portar els peus de gat) que fa un flanqueig a la dreta.

imatge-045

Vistes just abans del ràpel.

imatge-044

En Tino fent el tram de grau IV

Passat aquest tram d’escalada i fins al final de la cresta és anar caminant, uns trams per la cresta i altres sembla mes que fagis una sortida de senderisme que una cresta, realment es fa molt bé. Un cop al cim vam veure la senyera, el pessebre i el llibre per escriure. La cresta ja quedava feta i superada.

crestaferran_57

Autor: CrazyBanana

El descencs: pel vessant N. Camí marcat enmig del bosc fins al despoblat nucli de Talaixà. Baixar per la vall orientada a l’oest (GR11) fins a la bifurcació de camins situada a pocs metres del riu. 1h.

Si es fa en 1 hora segons la ressenya, nosaltres en vam tardar… diria que 3 h., vaya palizon!!!! vam haver de baixar per una pedrera fins que al final vam arribar al riu, desprès ja no sabíem per on tirar, però casualment van passar per allà unes persones que ens van indicar el camí que portava a Talaixa, que és on mes o menys teniem el cotxe. Era un camí de pujada i d’1 h i pico. Total que vam arribar al cotxe a les 20:00 h. fets caldo no poder.

En fi, una celebració d’aniversari que no oblidaré :D