Ogassa

Ara m’estic dedicant a introduir les sortides que he fet fa temps al blog. Avui us poso la de la sortida a escalar a Ogassa, explicaré molt per sobre perquè el que realment val la pena és el vídeo de la Bea i el Ramon, que també us el pujaré.

Vam anar-hi en Jordi, en Ramon, la Bea, l’Anna, la Berta i la Rosa.

La Berta, la Rosa, l’Anna, la Bea, en Jordi i en Ramon

Vam anar a la zona del V, millor començar per V que aquesta pedra és un pel diferent del típic calcari al que estic acostumada. Em vaig posar a fer un V d’aquests, no recordo quin, se que era un que a la part de dalt de la via havies d’anar una mica a l’esquerra, tenia dues merdes de preses i feia una mica de panxeta, poqueta eh. La colla, em deia que anés per la dreta que era mes facil, però com que soc una tossuda vaig voler anar per l’esquerra, i va ser allà que vaig estrenar-me en el mundillo de les volades, ufff quina sensació!!! va ser tot tant ràpid, vaig notar que la mà no se’m aguantava, faig fer un crit i ja estava volant. Va ser una bona sensació i em vaig quedar tranquil·la al veure que per volar no passa res (depèn com i a on clar). Vaig estar-me 2 minuts allà paint la caiguda i quan ja tenia el coco llest, vaig tornar a anar per l’esquerra i em vaig treure el pas!!!! :D

La Bea a l’esquerra i la Berta a la seva dreta

La Bea fent un saque

Mentres les noies anaven fent altres V i en Jordi es va posar en el 6b que hi ha mes a a dreta, el tio el va encadenar ;)

En Jordi fent el 6b

La Rosa i l’Anna marxen al cantó dreta a fer la via del gat mesquer, quan tornen ens diuen que esta molt bé, així que me’n vaig amb en Jordi a fer-la, la fa ell de primer i jo de segona i deu meu quin pal de via! no em va agradar gents! els cantos que jo recordi eren arrodonits, la roca estava sobada… fatal v_v

Canviem de zona, anem a l’esquerra de tot on ara estaven l’Anna, la Rosa i la Berta. Estaven fent la via churrimangui em sembla, un 6a. Quan jo arribava la Rosa si estava fotent de primera, ho va fer de conya, desprès s’hi va posar la Berta de segona i jo a continuació, també de segona que tal i com eren els 6a aquí millor així. Aquesta via em va agradar més que l’altra però tampoc em va fascinar.

La Rosa en el 6a de primera

Anem a fer el diedre, en Jordi de primer per dir-me que tal esta la via, al final em poso de segona, no em va agradar massa tampoc, la paret et feia tirar cap en fora, mal gust de boca.

En Jordi en el diedre

Desprès d’aquesta els va tocar tibar a en Jordi i en Ramon amb un 7a. En Jordi s’hi va posar de primer i l’encadena (per variar) esta fet un crack!!! En Ramon també s’hi va voler posar de primer, però es va quedar a mitges, va haver de tornar a pujar el Jordi acabar-la de muntar i en Ramon ja va aprofitar per fer-la de segon. El millor del dia… quan en Ramon ja baixava de la via, no us ho explicaré i deixaré que ho veieu vosaltres mateixos ;) quin fart de riure que ens fotem amb la Bea, quan ve ella tenim el riure assegurat. Menys mal que per allà ja no quedava ningú trepant a qui poguéssim molestar amb aquelles rialles.

El 7a que van provar el Jordi i el Ramon

Dades d’interès

Situació: prop del poble d’ Ogassa.

Aproximació: agafarem la carretera que va de Sant Joan de les Abadesses a Ogassa.Ssi continuem per aquesta carretera arribarem a Veïnat Prat del Pinter, un cop aquí seguirem les indicacions que en portin cap a Peçallarga. Veurem un desviament a mà esquerra direcció Peçallarga, aquí, nosaltres haurem de continuar recte, tornarem a trobar un altre desviament a mà esquerra que no haurem d’agafar. El parking és un replà que hi ha a cantó dret de la carretera amb un arbre al mig. La zona d’escalada es veu des del parking mateix. Agafarem un camí estret que puja cap a les vies.

Roca: calcari

Vies del sector: IV 11%, V 23%, 6a 26%, 6b 19%, 6c 7%, 7a 7%, 7c 4%

Etiquetes: , , , ,

2 responses to “Ogassa”

  1. Didac says :

    gracies per la ressenya!

Trackbacks / Pingbacks

  1. Llocs d’escalada pendents « Indrets d’escalada - 3 Abril 2009

Deixa un comentari

